Proliant ML370 en SCSI vragen

Pagina: 1
Acties:

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
(jarig!)
ik heb laatst twee oude proliant servertjes op de kop getikt, en aangezien de ene (de ML370) 933 mhz is, en de ander 133Mhz, wil ik de 370 gaan gebruiken, en kan de ander de deur uit.. alleen nu wil ik de SCSI HD's uit de oude server in de nieuwe server stoppen.

Dit geeft zat problemen, omdat de hotplug-slede van de oude server niet in de nieuwe past.. Ik heb ook geen reserve slede liggen, en er zit een vreemde plug aan de achterkant van de HD.. het lijkt wat op deze, maar dan met 80 contacen.. zijn hier adapters voor te vinden (het hoeft van mij allemaal niet zo hotpluggable te zijn)?

wat natuurlijk nog mooier is, is als de drive in zo'n Compaq slede zou kunnen en wel gewoon hotplugbaar zou zijn, maar ik weet niet of dat kan, en dan zo ik ook nog eens voor een vriendelijk prijsje zo'n slede op de kop moeten kunnen tikken...

mijn vraag aan jullie dus: is het mogelijk om de oude HD aan te koppelen, en hoe?

Verwijderd

d0rk schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:22:
ik heb laatst twee oude proliant servertjes op de kop getikt, en aangezien de ene (de ML370) 933 mhz is, en de ander 133Mhz, wil ik de 370 gaan gebruiken, en kan de ander de deur uit.. alleen nu wil ik de SCSI HD's uit de oude server in de nieuwe server stoppen.

Dit geeft zat problemen, omdat de hotplug-slede van de oude server niet in de nieuwe past.. Ik heb ook geen reserve slede liggen, en er zit een vreemde plug aan de achterkant van de HD.. het lijkt wat op deze, maar dan met 80 contacen.. zijn hier adapters voor te vinden (het hoeft van mij allemaal niet zo hotpluggable te zijn)?

wat natuurlijk nog mooier is, is als de drive in zo'n Compaq slede zou kunnen en wel gewoon hotplugbaar zou zijn, maar ik weet niet of dat kan, en dan zo ik ook nog eens voor een vriendelijk prijsje zo'n slede op de kop moeten kunnen tikken...

mijn vraag aan jullie dus: is het mogelijk om de oude HD aan te koppelen, en hoe?
Die connector ziet er uit als een printerpoort (parallelle poort).

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:45

Sa1

waarschijnljik moet je die aanluiting van je hdd afslopen ofzo zodat je de orginele scsi aanluit overhoudt. Deze kan je wel weer op je scsi kaart aansluiten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:20:
[...]

Die connector ziet er uit als een printerpoort (parallelle poort).
nou euh... nee

Waarschijnlijk is de ene U2W met stroomtoevoer, en de andere UW oid

de compaq zal vast niet 1 scsi aansluiting op het moederbord hebben dus daar kan je ook nog hd's aan knopen, misschien een idee om die ouwe slede daar ergens in te modden?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:25

lier

MikroTik nerd

Aansluiting heet "SCA".
Tweedehands zijn eenvoudig de nodige sledes te vinden...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
lier schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:30:
Aansluiting heet "SCA".
Tweedehands zijn eenvoudig de nodige sledes te vinden...
www.nowthatsit.nl heeft GIGANTISCH veel van dit soort spul, verloopstekkers, kabels, hot swat brackets (zo noem je die sledeS) . Zou hun ff raadplegen als ik jou was!

nee ik werk er niet

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
http://www.proliantonderdelen.nl is ook neit duur maar heeft vaak wel 2e hands onderdelen.
Heb er al een paar keer besteld en ben er wel happy mee :)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Pagina: 1