[2000] Full backup restoren zonder spec. software?

Pagina: 1
Acties:

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Ik zit met een windows 2000 server (memberserver) die ik graag zou willen upgraden naar windows 2003. Nu weet ik dat de eerste stap voor het upgraden naar een nieuw OS, een full backup van de server inhoud.

Nu kan ik natuurlijk doen met ntbackup. Ik maak heel eenvoudig een full backup van de server. Maar dat is niet het probleem.

Stel: er loopt iets fout, hoe herstel ik die full backup zodat alles wordt overschreven en hersteld wordt volledig opnieuw naar het oude? (OS-files, data-files, config sql db’s)

Heb ik daar speciale software voor nodig? Of kan ik dat ook doen met de ingebouwde Windows software of tools?

Het beschikbare media om te backuppen is een NAS van Lacie van 250GB, daar kan alles op.

dank u :Y)

SvennieG

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tijdens een fullbackup wordt er toch gevraagd om een recovery-diskette te maken, of ligt het aan mij :?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Tijdens een fullbackup wordt er toch gevraagd om een recovery-diskette te maken, of ligt het aan mij :?
Je kan geen ASR's maken met win2k server. Of is dat niet hetgene je bedoelt? :/ Geen nood, mijn testomgeving is druk bezig zichzelf aan het opbouwen ;)

SvennieG

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je hier: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q287061 niet al het een en ander mee ? :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan aan mij liggen, maar ik zou gewoon van al die disk's een image trekken met Ghost oid :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tybo schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:53:
[...]

Je kan geen ASR's maken met win2k server. Of is dat niet hetgene je bedoelt? :/ Geen nood, mijn testomgeving is druk bezig zichzelf aan het opbouwen ;)
oops ben ik nu in de war met de opvolgers? 8)7

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Kan aan mij liggen, maar ik zou gewoon van al die disk's een image trekken met Ghost oid :)
Jah das dé oplossing, maar we gebruiken hier geen ghost. En voor die éne keer dat we het nodig hebben gaan we niet speciaal die software aankopen.

Ondertussen staat mijn testmachine win2k er, als ik daar met ntbackup een full backup doe dan vraagt hij mij niet om een diskette te maken voor automatische systeem recovery.

Misschien moeten we toch es kijken naar iets van Symantec of Veritas? :?

SvennieG

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:23
Tybo schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 09:56:Jah das dé oplossing, maar we gebruiken hier geen ghost. En voor die éne keer dat we het nodig hebben gaan we niet speciaal die software aankopen.

Ondertussen staat mijn testmachine win2k er, als ik daar met ntbackup een full backup doe dan vraagt hij mij niet om een diskette te maken voor automatische systeem recovery.

Misschien moeten we toch es kijken naar iets van Symantec of Veritas? :?
En dat is een vrij rare rendenering, wat kost het bijvoorbeeld als jij de back-up niet op tijd weer terug krijgt? Dat is vast meer dan de aanschaf van ghost hoor ;).

Veritas == Symantec tegenwoordig, welke producten zat je aan te denken dan? Heb je de full backup ook volledig afgerond, of alleen gekeken of je in het begin de vraag voor de diskette kreeg?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

leon1e schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:45:
[...]

En dat is een vrij rare rendenering, wat kost het bijvoorbeeld als jij de back-up niet op tijd weer terug krijgt? Dat is vast meer dan de aanschaf van ghost hoor ;).

Veritas == Symantec tegenwoordig, welke producten zat je aan te denken dan? Heb je de full backup ook volledig afgerond, of alleen gekeken of je in het begin de vraag voor de diskette kreeg?
^^^ Met stom (duh) :)
Als je al ziet hoe lang jullie nu zelf al bezig zijn en wat dat aan personeel heeft gekost, dan zit je al tegen een simpele ghost-licentie aan. Zie hier
Koop pakket €69,99

Download pakket €69,99
Oftewel: je bent nu al duurder uit denk ik ;)

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 27-06-2006 11:01 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Op de testmachine heb ik de backup volledig laten afronden, ik kreeg geen vraag of zag nergens een optie om een diskette te maken.

We hadden zowiezo gegaan voor de Symantec Livestate recovery software omdat die heel snel van bare metal kan restoren. Ik zou moeten opzoeken wat we specifiek voor deze situatie nodig hebben.

SvennieG

Pagina: 1