Toon posts:

[Photoshop CS2] Slim selecteren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje. Voor de stunt heb ik een gigantische file aangemaakt met alle pasfotos van de leerlingen van mijn jaar. Ik zou nu echter graag elke foto apart willen hebben zodat ik ze in een mosaic programma kan laden. Maar om nu elke foto apart te selecteren en te kopieren wordt uren werk. Is er een manier om dit sneller/simpeler te doen?

Alvast Bedankt

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:46
Zijn ze van dezelfde grootte? Dan kun je maten gewoon invoeren en dan is het klikken en in een nieuwe file laden?

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

als ze netjes in een grid staan kan je met slices werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Larixk op 26-06-2006 13:29 ]

larixk

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 20:44
Als ze allemaal nog een witte rand om de foto hebben kan je via batch Straighten enand Crop alles in een keer opknippen in losse foto's. Anders eventueel zelf tussen de foto's deze witruimte toevoegen. Als ze wel nog allemaal in aparte lagen staan kan je volgens mij via Imageready of Export to Web Scripts - Export Layers to Files (oid, ik heb hier de NL-versie) elke laag exporteren.

[ Voor 17% gewijzigd door Savantas op 26-06-2006 14:00 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Topicstarter

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01 12:28
als je een MAC hebt er is er ook een programma Layer-splitter, maar ik weet niet of die er ook voor Windows is.

Verwijderd

Als je layers hebt: File > Scripts> Save layers to files. Anders zou ik idd slicen.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, zou iemand even willen uitleggen hoe dat slicen precies werkt? Want ik vat het niet echt.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 13:36
Je kan met de slice tool een afbeelding in meerdere losse afbeeldingen snijden. Als je vervolgens bijvoorbeeld save for web doet krijg je een map met alle losse slices.

Verwijderd

Topicstarter
thnx :)
Pagina: 1