Toon posts:

[cisco 831] ios lijk corrupted, flashen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een cisco 831 met daarop IOS 12.3

Ik kom niet op de webinterface. (de CRWS)
Ik heb deze via de terminal en TFTP al teruggezet, en de http server aangezet, maar het laden van de configuratie van IOS duurt heel lang en loopt vast op een gegeven moment. SDM werkt wel.

Ik kan niet zonder te betalen en te registreren bij cisco een andere IOS downloaden. Voor 1 routertje is dat wat teveel van het goede.

Ik vroeg me af of er niet een programma of manier is om de HELE software van de router te vervangen in plaats van steeds andere onderdelen.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

als je via tftp al een OS hebt terug gezet en die doet het niet.. wat geeft je dan het idee dat het wel zou lukken als je een versie bij cisco download?

Tenzij de versie vna het ios die je daar hebt niet voor die router gemaakt is.... Maar dan nog zou hij volgens mij wel normaal moeten installeren.. alleen werkt hij dan niet.... geloof ik

Verwijderd

Topicstarter
possamai schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:56:
als je via tftp al een OS hebt terug gezet en die doet het niet.. wat geeft je dan het idee dat het wel zou lukken als je een versie bij cisco download?

Tenzij de versie vna het ios die je daar hebt niet voor die router gemaakt is.... Maar dan nog zou hij volgens mij wel normaal moeten installeren.. alleen werkt hij dan niet.... geloof ik
nee, ik heb de CRWS software opnieuw teruggezet via tftp. ik wil de IOS terugzetten of het liefst zelfs alles, maar die software heb ik niet, want ik kan niet inloggen. Ik kan me niet voorstellen dat dit de enige manier is om je router weer te laten werken.

Verwijderd

welke JAVA versie heb je op je desktop draaien ?

ik heb wel problemen gehad met een versie 1.5 die automatisch ge-update was naar 2.0

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:54:
welke JAVA versie heb je op je desktop draaien ?

ik heb wel problemen gehad met een versie 1.5 die automatisch ge-update was naar 2.0
het is opgelost... met ioshunter heb ik een juiste ios gevonden en die via de terminal met tftp erin gezet.

http://www.cisco.com/en/U...note09186a00800810f3.html