[.NET 2.0 Winforms] ApplicationSettings en versies

Pagina: 1
Acties:

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
In .NET 2.0 kunnen we heel mooi werken met de ApplicationSettings (en UserSettings). Een nadeel vind ik echter dat al die dingen worden opgeslagen in een map waarin het versienummer van de assembly zit verwerkt.
Als een gebruiker dus instellingen wijzigt, die worden doorgevoerd in de ApplicationSettings, worden deze opgeslagen in bijv.
C:\Documents and Settings\Emad.BROKENOAK\Local Settings\Application
Data\MySettingsDemo\MySettingsDemo_9cfe5ef1\1.0.0.0
(zie http://msdn.microsoft.com...s05/html/vbmysettings.asp)
Als je vervolgens een nieuwe versie released, wordt er een nieuwe map aangemaakt en ben je de oude settings kwijt.

Hoe gaan jullie hiermee om?

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:21
Ik heb de settings mogelijkheden van .Net 2.0 nog niet kunnen gebruiken.
Maar als je een custom install action toevoegt aan je installer, waarin je de laatst gebruike versie oopvraagt, en die settings file copiëert naar de nieuwe install directory, lukt het volgens mij wel.

Het setup project heeft misschien wel ingebouwde mogelijkheden om settings bestanden te kopiëren.

Nogmaals: dit is een mogelijke oplossing imho, maar er zijn er waarschijnlijk betere

• BertS
Vedett. schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:23:
Ik heb de settings mogelijkheden van .Net 2.0 nog niet kunnen gebruiken.
Maar als je een custom install action toevoegt aan je installer, waarin je de laatst gebruike versie oopvraagt, en die settings file copiëert naar de nieuwe install directory, lukt het volgens mij wel.

Het setup project heeft misschien wel ingebouwde mogelijkheden om settings bestanden te kopiëren.

Nogmaals: dit is een mogelijke oplossing imho, maar er zijn er waarschijnlijk betere
Uiteraard kun je in de setup iets regelen (hoewel dat ook niet direct mee zal vallen ivm de 'eid' en de hash in het path, zie de link hierboven). Maar dat vind ik gevoelsmatig nou niet de meest geweldige oplossing. Heeft Microsoft hier zelf niet over nagedacht? Dat moet toch beter kunnen :?

• Pietb
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Uiteraard heeft Microsoft er aan gedacht: je leest hier hoe je die settings kunt upgraden.

• BertS
Pietb schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:53:
Uiteraard heeft Microsoft er aan gedacht: je leest hier hoe je die settings kunt upgraden.
Grote klasse!! _/-\o_ Dat zocht ik dus inderdaad, maar ik kon het nergens vinden.