Toon posts:

Kan niet meer in de setup van router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
ik draai al lange tijd met de livebox (Sagem, van Wanadoo) en mijn router (sweex 11G) zonder problemen. Door een stroomstoring heb ik mijn router een keer moeten resetten.
Daardoor staat hij nu op de fabrieksinstellingen, en staat mijn netwerk wagenwijd open. (geen wep enscryptie meer)

Mijn livbox zit aangesloten op 1 van de 4 poorten (niet op de WAN) van de router. Mijn pc's (2x) zijn via kabels aangesloten op de sweex. Alleen mijn laptop is draadloos in het netwerk.

Ik wil graag weer in de setup van mijn router komen om mijn netwerk weer te beveiligen, maar ik kom alleen maar in de setup van mijn livebox.

IK weet gewoon niet meer hoe ik het de vorige keer gedaan heb

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
ff alleen een pc aansluiten op de router, ff kijken wat het ip van de router is met ipconfig ( hopen dat dhcp op de router aanstaat ) en dan verbinding maken via webinterface

No worries m8

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:09

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

(jarig!)
op ip adres van de router en dan waarschijnlijk admin admin ofzo als username en pass.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
Ik neen aan dat hij dus nog wel goed werkt? Ookal zit er geen beveiliging meer op. Heb je het adres van je router al weer gevonden? kun je dat niet openen in de webbrowser of pingen? Anders kun je iets als look@lan gebruiken om te zoeken naar dat ip. Anders ben ik er bang voor zelf ook een keer problemen gehad met een E-tech router na de reset dat hij helemaal niet werkte, waarschijnlijk een maand daarvoor niet goed geflasht.

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
DeoDupke schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:48:
ff alleen een pc aansluiten op de router, ff kijken wat het ip van de router is met ipconfig ( hopen dat dhcp op de router aanstaat ) en dan verbinding maken via webinterface
Geprobeerd maar ik krijg dan alleen maar meldingen dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
ook het IP adres van de sweex geprobeerd uit de manual, maar helaas.
Met IPconfig (de livebox gedisconnected) dus alleen de pc's op de sweex kreeg ik dit:

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\J.GIGANT>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: gigant
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-E0-7D-B6-3A-E5
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 192.168.123.1
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

• DeoDupke
dan moet je een vast ip instellen in dezelfde range als het ip van de sweex, als hij dan nog niet te benaderen is, lijkt hij een beetje dood

No worries m8

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:52
Zelf heb ik ook ooit een Sweex 11G router gehad, en ook dit probleem gekregen. Op geen mogelijkheid kreeg ik dat ding nog aan de praat. En het gebeurde ook na een reset :/

Het IP adres van de router zou 192.168.2.1 moeten zijn alst goed is. Tenminste dat was het destijds hier...

• DeoDupke
John767 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:23:
Zelf heb ik ook ooit een Sweex 11G router gehad, en ook dit probleem gekregen. Op geen mogelijkheid kreeg ik dat ding nog aan de praat. En het gebeurde ook na een reset :/

Het IP adres van de router zou 192.168.2.1 moeten zijn alst goed is. Tenminste dat was het destijds hier...
dan is hij sowieso niet benaderen als TS deze gebruikt: 192.168.123.1

No worries m8

Verwijderd

Ik mis bij je standaard gateway een IP.
Dit moet het IP van de router zijn.
Probeer hem nogmaals te resetten volgens de gebruiksaanwijzing.
Geen default gateway, dan zal het wel einde oefening zijn.
Sluit alleen de laptop met UTP op de sweex aan en verder niets, kan dat ook niet storen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:35:
IProbeer hem nogmaals te resetten volgens de gebruiksaanwijzing.
Sluit alleen de laptop met UTP op de sweex aan en verder niets, kan dat ook niet storen.
Bingo, klasse kerel _/-\o_

Na de livebox losgekoppeld van de sweex en alle pc's behalve 1 nog aangesloten op de sweex, en de harde reset kwam ik weer in het menu van de sweex.
Netwerk nu gelukkig weer beveiligd.

Moest alleen na deze acties even de livebox opnieuw instaleren om alles weer aan de praat te krijgen.

Bij deze allemaal bedankt voor jullie feedback!
Pagina: 1