"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Anoniem: 26306
Gebruik [url="http://partners.adobe.com/public/developer/en/pdf/PDFReference16.pdf"] dit document om te zien hoe je een PDF bestand kan parsen.
Afbeeldingen worden opgeslagen als een stream in het document. In principe kun je die weer zo uitlezen dat je de afbeelding kunt opslaan in een tijdelijk bestand, zodat je met getimagesize de afmetingen in pixels kunt bepalen. Op elke pagina is er ook een serie met opdrachten om een pagina te renderen. Daarin wordt gerefereerd naar een Image object, en wordt ook de grootte aangegeven. Je zult dit allemaal moeten uitzoeken, en per pagina bepalen hoe groot een afbeelding eigenlijk is.
Ik durf je wel alvast te vertellen dat als je dit zelf gaat schrijven, je daar best aardig wat tijd voor nodig gaat hebben. Er zijn nogal wat zaken waarmee je rekening moet houden.
frickY schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:45:
phpPDF kan dit niet?
Getuige de omschrijving van phpPDF: "Allows the creation of moderately simple PDF documents" voldoet dit niet aan de vraagstelling.Creepy schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:54:
Wat frickY zegt + wat heb je nu nog meer zelf geprobeerd en wat lukte daar niet mee?
Ik vraag niet hoe ik een pdf moet maken vanuit php, maar hoe ik kan bepalen of de pdf ansich (inclusief afbeeldingen) geschikt is om af te drukken op 300 DPI.
Wat Cheatah aangeeft is wat ik al een beetje zag aankomen. Dit zie je ook terug in de topicstart waarin ik al aangeef dat ik me afvroeg of ik de grootte moet hebben van de afbeeldingen in de pdf.
Euh nee, niet per definitie. Je kunt volgens mij text ook als bitmap opslaan met eventuele compressie.CaPtAiNCaRnAgE schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:54:
De text in een een PDF is toch vectorbased en in principe altijd geschikt om af te drukken?(schaalbaar zonder verlies).
[aanvulling]
Ik heb uitgebreid gezocht met Google, diverse sleutelwoorden gebruikt die helaas allemaal leiden tot 1 resultaat: het maken van een pdf in php met een bepaalde dpi. Helaas niets over het controleren of een pdf (en nog belangrijker: de afbeeldingen) op 300 dpi afgedrukt kunnen worden.
@cheatah: je hebt wel gelijk dat het een heleboel rekenen wordt: image extracten, grootte bepalen in het pdf document, omrekenen naar het printformaat, controleren of de afbeelding groot genoeg is om op minimaal 300 dpi afgedrukt te worden op het gewenste formaat.
En dat voor elke afbeelding en dan nog maar hopen dat de text inderdaad schaalbaar is.
[ Voor 23% gewijzigd door Schonhose op 26-06-2006 12:46 ]
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005