Om de een of andere onverklaarbare reden blijf ik pixelverschillen tussen verschillende houden bij het tonen van mijn site onder verschillende besturingssystemen.
Het probleem treed bijvoorbeeld op bij het gebruikersbeheer. Ik heb daar een tabel met voor elke gebruiker een rij. Bovenaan de rij staat een link om nieuwe gebruikers aan te maken. Deze moet mooi aansluiten op de tabel.
De onderkant van de tabel wordt ook weer afgesloten met ronde hoekjes. Onder linux is dit perfect, echter wanneer je onder windows kijkt, verschuift er weer e.e.a.
Zowel de tabel als de link bovenaan de tabel hebben precieze maten in pixels opgekregen, en zouden dus gewoon altijd goed moeten aansluiten. Heeft iemand enig idee waar dit verschil vandaan komt?
Relevante code:
Wat ik zelf verder wel apart vind, maar wat ik ook niet begrijp, is dat wanneer ik de breedte van de a#adduser op 966 zet (net als de tabel), de link te breed wordt. Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met het probleem, maar hoe dit komt, geen flauw idee.
Linkje naar voorbeeld: http://www.xs4all.nl/~zeep10/test/index.xhtml
Het probleem treed bijvoorbeeld op bij het gebruikersbeheer. Ik heb daar een tabel met voor elke gebruiker een rij. Bovenaan de rij staat een link om nieuwe gebruikers aan te maken. Deze moet mooi aansluiten op de tabel.
De onderkant van de tabel wordt ook weer afgesloten met ronde hoekjes. Onder linux is dit perfect, echter wanneer je onder windows kijkt, verschuift er weer e.e.a.
Zowel de tabel als de link bovenaan de tabel hebben precieze maten in pixels opgekregen, en zouden dus gewoon altijd goed moeten aansluiten. Heeft iemand enig idee waar dit verschil vandaan komt?
Relevante code:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <a id="adduser" href="?">[img]"images/titel_gebrtoevoegen.gif"[/img]</a> <table> <tr> <th style="width: 20px;"> </th> <th style="width: 55%">Gebruikersnaam</th> <th style="width: auto">Aangemaakt op</th> <th style="width: 40px">edit</th> <th style="width: 40px">del</th> </tr> <tr> <td>[img]"images/popblauw.gif"[/img]</td> <td>cyberstalker</td> <td>15 June 2006</td> <td><a href="user.php?act=edit&user=cyberstalker">[img]"images/edit.gif"[/img]</a></td> <td><a href="user.php?act=del&user=cyberstalker">[img]"images/del.gif"[/img]</a></td> </tr> <tr> <td>[img]"images/popblauw.gif"[/img]</td> <td>cygnusx</td> <td>10 June 2006</td> <td><a href="user.php?act=edit&user=cygnusx">[img]"images/edit.gif"[/img]</a></td> <td><a href="user.php?act=del&user=cygnusx">[img]"images/del.gif"[/img]</a></td> </tr> </table> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| a#adduser { display: block; width: 965px; height: 28px; text-align: right; background-image: url('../images/gebruikers.gif'); background-repeat: no-repeat; margin-left: auto; margin-right: auto; } table { width: 966px; margin-left: auto; margin-right: auto; padding-left: 1px; border-spacing: 0px; padding-bottom: 2px; background-image: url('../images/content_footer.gif'); background-position: bottom center; background-repeat: no-repeat; } td:first-child, th:first-child { border-left: 1px solid #919cA0; } td:last-child, th:last-child { border-right: 1px solid #919cA0; } |
Wat ik zelf verder wel apart vind, maar wat ik ook niet begrijp, is dat wanneer ik de breedte van de a#adduser op 966 zet (net als de tabel), de link te breed wordt. Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met het probleem, maar hoe dit komt, geen flauw idee.
Linkje naar voorbeeld: http://www.xs4all.nl/~zeep10/test/index.xhtml
Ik ontken het bestaan van IE.