USB memory stick pas na tweede keer actief

Pagina: 1
Acties:

• GPLuto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-08-2006
Enig idee waarom USB memory stick het pas na de tweede keer inpluggen het doet?

Na eerste keer inpluggen, speelt XP wel het 'connect'-deuntje, maar XP herkent geen van de verwisselbare schijven. Na ontpluggen (met 'disconnect'-deuntje) en weer inpluggen (en weer 'connect'-deuntje) herkent XP 'm wel, waarna óf de Windows Explorer wordt getoond met de inhoud van die schijf, óf eerst gevraagd wordt wat met de device te doen (afspelen, browsen, etc.).

Dit gaat zo op alle PC's waarop ik dit heb uitgeprobeerd.

Dit in tegestelling tot een muis die via USB wordt aangesloten: deze werkt wel altijd direct na één keer inpluggen.

Verwijderd

Plug je in aan de voorkant van de pc of achterkant?
wil wel eens voorkomen dat er minder spanning op de usb sloten zitten die aan de voorkant is geplaatst. Echter zal hij hem dan helemaal niet kunnen instaleren.

Probeer toch voor zekerheid de achterkant even.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
wat ik heb dat is dat als de pc uit is en de usb zit er nog in, dat hij hem dan ook niet meteen herkent als ik hem weer aanleg. Moet hem er dan eerst uithalen en dan weer insteken:s

http://specs.tweak.to/16567

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij mij doet hij het altijd al van de eerste keer. Je moet de eerste keer altijd wel eventjes wachten eer de hardware beschikbaar is. Dit kan soms een paar minuten duren dus misschien dat je gewoon niet genoeg geduld hebt gehad? :)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:09:
Plug je in aan de voorkant van de pc of achterkant?
wil wel eens voorkomen dat er minder spanning op de usb sloten zitten die aan de voorkant is geplaatst. Echter zal hij hem dan helemaal niet kunnen instaleren.
Probeer toch voor zekerheid de achterkant even.
Vreemd verhaal, waarom zou er minder spanning op een usb poort zitten die aan de voorkant zit dan een die aan de achterkant zit? :?

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• GPLuto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-08-2006
Tja,

Vandaag weer eens geprobeerd.... doet 'ie 't wel in één keer met ca. 2 seconden .... en aan de voorkant :?. Volgens mij is het ook geen kwestie van tijd; XP herkent gewoon géén van de verwisselbare schijven.

Viel me overigens op bij een andere PC (van iemand anders) ook met XP, dater diverse balonnetjes zoals 'USB Flash drive found' etc. rechtsonderaan verschijnen. Dit duurt ca. 15 sec. en dan herkent Windows Explorer 'm gewoon.
Dit zie ik nooit op de PC's waarop ik werk; is er een instelling die dat regelt, die ik in mijn onwetendheid een keer heb uitgezet?

Verwijderd

Die balonnetjes komen de eerste keer dat je dit type USB-stick in de pc steekt, de eerste maal dat je je USB-stick in je pc hebt gestoken, heb je deze ook gekregen.
Het is dus perfect normaal dat je deze niet meer ziet.
Pagina: 1