[RSS] Oude items via Google.com/ig

Pagina: 1
Acties:

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Helaas kan ik niet achterhalen waarom dit precies foutgaat; maar als je op je Google personalized homepage de Tweakers.net RSS feed toevoegd dan wordt deze via Feedburner geleid. Of dat iets met mijn uiteindelijke probleem te maken heeft weet ik niet; maar feit is dat er iets foutgaat als de titel van een item wordt aangepast. Dit is namelijk de huidige output van de Tnet RSS Feed:[q]Tweakers.net Mixed RSS Feed
• Google dumpt aandeel in Chinese zoekgigant Baidu
• Google dumpt aandeel Chinese zoekgigant Baidu
• Microsoft versoepelt Vista's ActiveX-gebruikersbeperkingen
• Google loost aandeel Chinese zoekgigant Baidu
• Microsoft versoepelt Vista ActiveX-gebruikersbeperkingen
Oftewel; ik heb 2 nuttige items in de feed staan ipv 5 8)7

Ik zie trouwens dat http://feeds.feedburner.com/tweakers/mixed wel de dubbele items verbergt; wellicht ligt dit probleem dan bij Google? Bekend probleem?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het probleem is zo te zien dat Google een gewijzigde titel als een nieuw bericht ziet. Ergens is dat ook wel terecht: omdat in onze feed de titel zowel in de <link> als in de <guid> terugkomt kan hij moeilijk weten dat het om een 'update' gaat. De enige fout die Google maakt is dat het 'oude bericht' niet verwijderd wordt, maar het lijkt me dat we dit ook wel aan onze kant op kunnen lossen :).

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter Tinus op 26-06-2006 11:45 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Zou het geen idee zijn om in de RSS feed niet de titel in de GUID mee te nemen? Het lijkt me dat dit geen kwaad kan? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

(jarig!)
Spider.007 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:50:
Zou het geen idee zijn om in de RSS feed niet de titel in de GUID mee te nemen? Het lijkt me dat dit geen kwaad kan? :)
Als de GUID enkel een unique ID is die enkel door readers wordt gebruikt om updates te matchen dan kan dat geen kwaad nee; dan zouden we daar zelfs enkel het ID van het nieuwtje in kunnen zetten ipv de URL; eventueel wel met een extra identifier om aan te geven of het nieuws, review, meuk oid is :)

Intentionally left blank

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dat is zo:
<guid> is an optional sub-element of <item>.

guid stands for globally unique identifier. It's a string that uniquely identifies the item. When present, an aggregator may choose to use this string to determine if an item is new.

<guid>http://some.server.com/weblogItem3207</guid>

There are no rules for the syntax of a guid. Aggregators must view them as a string. It's up to the source of the feed to establish the uniqueness of the string.
Dat laatste doen wij dus niet :).

De kans bestaat natuurlijk nog wel dat Google naar de link krijgt, maar het guid-veld onveranderlijk maken levert sowieso een beter standards-compliant feed op :).

[ Voor 18% gewijzigd door Wouter Tinus op 27-06-2006 04:30 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

(jarig!)
Wouter Tinus schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 04:25:
Dat is zo:

[...]

Dat laatste doen wij dus niet :).

De kans bestaat natuurlijk nog wel dat Google naar de link krijgt, maar het guid-veld onveranderlijk maken levert sowieso een beter standards-compliant feed op :).
Voor zover je natuurlijk van een echte standaard kan spreken ;)

Maar ik zet nu de 'gewone' URL in het guid-veld ipv de pretty url :)

Intentionally left blank

Pagina: 1