... en weer opnieuw installeren met een andere key. Ik heb afgelopen vrijdag ruim twee uur besteed met chat sesies met Symantec en heb 3 pogingen ondernomen om NIS 2005 van mijn systeem (XP Home) te krijgen. Ik heb vorig jaar namelijk vijf maal NIS2005 aangeschaft en heb nu nog een ongebruikte versie liggen waarmee ik dit systeem weer een jaar verder wil beveiligen. Dus NIS2005 updaten met NIS2005. Naar mijn ideee is dit gewoon legaal en zou het moeten werken. Weet iemand wat ik moet doen om dit voormekaar te krijgen?
Ik ben al "geholpen" door 5 medewerkers van Symantec, Ik klop niet voor niets aan op dit forum en heb zelfs google als startpagina. Overigens moet je maar eens klikken op de linkjes die worden aangegeven op dat forum
De removal tools van Symantec werken om de één of andere reden niet en na het opnieuw installeren van NIS met de nieuwe key zegt LiveUpdate toch dat mijn abo verlopen is op 25 mei 2006 (LiveUpdate heb ik natuurlijk ook eerst netjes ge-deinstalleerd).
Wie weet wat ik (allemaal) uit het registeren moet verwijderen om dit probleem op te lossen?
Ik moet bekennen dat ik er Google nog nooit op hetb nageslagen, maar, ik heb tot dusver altijd wel geluk gehad met het verwijderen van NAV (nog nooit NIS hoeven verwijderen) met een ctrl-F op nav*, symantec*, norton* op zowel de harde schijven als de registry, en al deze dingen (intellignent, dingen als "navigator" matchen wel op nav maar hebben (vaak) niets met Norton AV te maken
).
Je bent daar overigens wel een half uur tot een uur mee zoet, want er staan HEEEEEL veel verwijzingen naar in de registry.
Je bent daar overigens wel een half uur tot een uur mee zoet, want er staan HEEEEEL veel verwijzingen naar in de registry.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Hmmm... ja, heb net even gevochten met NAV en die is redelijk eenvoudig te verwijderen met de removaltool die Norton daarvoor heeft. Ik denk dat de methode van Paul hierboven de beste is:
- Eerst ALLE Norton / Symantec producten deinstalleren (Er staan er meerdere in je softwarelijst)
- RemovalTooltje draaien, wie weet doet het nog wat
- Zoeken op meuk van Norton / Symantec op je harde schijf
- Zoeken op meuk van Norton / Symantec in het register
Overigens staat de informatie over je licentie van Norton hier:
c:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\LiveSubscribe
- Eerst ALLE Norton / Symantec producten deinstalleren (Er staan er meerdere in je softwarelijst)
Idd, zo doe ik het ook altijd. Prog verwijderen, register verwijderen. En mijn computer nog even na pluizen. Werkt altijd primawolly_a schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:28:
Hmmm... ja, heb net even gevochten met NAV en die is redelijk eenvoudig te verwijderen met de removaltool die Norton daarvoor heeft. Ik denk dat de methode van Paul hierboven de beste is:
Ja, dat is me tot nu toe ook altijd gelukt... Maar of ik mis nu ergens een registersleutel of er zit echt iets vreemd op dit systeem. Het liefst verwijder ik overigens zo min mogelijk uit het register om problemen te voorkomen... Zo staan er bijvoorbeeld ook Symantec/Norton gerelateerde sleutels die betrekking hebben op het MS beveilingscentrum en de samenwerking met diverse antiviruspakketten. Deze moet je naar mijn idee dus WEL laten staan. Ik wil dus graag alleen de sleutel verwijderen die het me nu onmogelijk maakt om verder te gaan. En buiten dat is het nogal een pokke klus om dat hele register door te spitten voor de zoveelste keer.DaannO schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:31:
[...]
Idd, zo doe ik het ook altijd. Prog verwijderen, register verwijderen. En mijn computer nog even na pluizen. Werkt altijd prima
Volgende keer maar NOD32 ofzo, heb het een beetje gehad met NIS
Je schrijft dat je die removal tools al geprobeerd hebt, dus ook deze?
Verder hou ik dit topic ook even bij, heb in het verleden ook wel eens enorme problemen gehad om norton compleet verwijderd te krijgen.
Verder hou ik dit topic ook even bij, heb in het verleden ook wel eens enorme problemen gehad om norton compleet verwijderd te krijgen.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Deze pagina had ik ook al tijdens de chat sessie met Symantec gevonden. Ook dit werkt bij mij niet.FlipFluitketel schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:36:
Je schrijft dat je die removal tools al geprobeerd hebt, dus ook deze?
Werd overigens steeds snel geholpen maar zodra het een beetje moeilijk werd duurde de antwoorden steeds langer en uit eindelijk verbrak de chatsessie steeds. Dit is me maar 6 keer overkomen! Geen echte aanrader dus.
Ben nu toch nog maar een keer... (ja het is hier rustig) het register aan het doorspitten etc. Maar ik denk dat er inderdaad veel mensen samen met mij graag willen weten hoe dit eenvoudig op te lossen is.
Het is me uiteindelijk toch gelukt! 
Heb nog eens alle opties uitgevoerd, dus:
- Software verwijdert.
- Tools van Symantec gebruikt te weten: SymNRT.exe, SYMMSICLEANUP.reg en MSFIX.bat
- Register opgeschoond
Bij dit laatste liep ik tegen een aantal registervermeldingen aan die ik niet wegkreeg. Dit heb ik uiteindelijk wel voormekaar gekregen door de permissies aan te passen en alsnog de sleutels te verwijderen.
Hoop toch eens te weten te komen welke sleutel nou de boosdoener is.
Heb nog eens alle opties uitgevoerd, dus:
- Software verwijdert.
- Tools van Symantec gebruikt te weten: SymNRT.exe, SYMMSICLEANUP.reg en MSFIX.bat
- Register opgeschoond
Bij dit laatste liep ik tegen een aantal registervermeldingen aan die ik niet wegkreeg. Dit heb ik uiteindelijk wel voormekaar gekregen door de permissies aan te passen en alsnog de sleutels te verwijderen.
Hoop toch eens te weten te komen welke sleutel nou de boosdoener is.
Regmon had je daarbij kunnen helpen, door te kijken wat de (un)installer met je register doet en dan die keys aan te pakken
.
Pagina: 1