Toon posts:

Ik wil een 20 inch tft scherm kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil al een tijdje een 20 inch tft scherm kopen en heb hier in het grote tft beeldschermen topic zitten kijken. Ik wil hier op kunnen gamen, normaal op kunnen computeren en tv op kunnen kijken met een tv kaart.
Nou zat ik te denken aan de LG L203WT. Met een lage respons tijd en hoge contrast verhouding. GtoG, 8 ms B-W, 1400:1 .
Voor de rest is deze ook niet te duur.
Deze leek me ook interessant. Samsung 205BW, met een lagere respons tijd van 6 ms. Alleen heeft deze een contrast ratio van 700:1.
Deze zat ik ook aan te denken. Acer AL2051Ws. respons tijd van 8ms en een contrast verhouding van 800:1.
Samsung SyncMaster 204B. respons tijd van 5 ms en contrast verhouding van 800:1.
BenQ heb ik niet zulke goeie ervaringen mee.
Nou is mijn vraag of je het verschil tussen 8 ms, 6 ms en 5 ms echt veel merkt. Ik ben op zich wel kritisch met gamen. Ik speel al sinds het begin CS en daar kan het af en toe erom hangen wie er het eerste schiet. Net als in andere online first person shooters. Daarnaast vraag ik me af of je een contrast verhouding van 1400:1 ook echt gebruikt.Mijn monitor nu, compaq 7500 zal vast wel veel lager zijn dan dat en daar vind ik maximaal contrast en brightness echt niet nodig. Dat doet pijn aan m'n ogen.
Deze beeldschermen liggen allemaal een beetje rond de 400 euro, dat is zo'n beetje de prijs waar ik aan zit te denken.
Heeft iemand van jullie ervaring met deze monitoren in combinatie met gamen? Of weet iemand of je dat verschil tussen 8ms en 5ms niet zo veel merkt of dat het niet zo veel uitmaakt? Weet iemand anders nog een monitor die voor deze eisen ook interessant zou zijn?
Als laatste vraag: Nou las ik dat fabriekanten wel eens gegevens op de monitor zetten die ze bij lange na niet halen. Hoe zit dat met deze monitoren? Ik heb alleen 1 review over deze monitors kunnen vinden op tomshardware page waar ze de monitor ook daadwerkelijk getest hebben of hij de specificaties behaalde.

Bij voorbaat dank

Bart

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 10:17 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 13:34
Ik weet niet of je deze had gezien: [rml][ 20" en groter] Snelle TFT schermen - Deel 7[/rml]

Maar ik heb aan de 19" versie vrij veel gehad toen ik een scherm wilde aanschaffen. Succes ermee. :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:14:
Nou is mijn vraag of je het verschil tussen 8 ms, 6 ms en 5 ms echt veel merkt
Nee dat merk je niet.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Weet je dat zeker?
want ik heb hier een aantal mensen die dus weer beweren dat voor shooters crt gewoon veel en veel beter is.
Anders ga ik toch echt een 5ms of lager scherm zoeken. Alleen weet je dus niet of de fabrikant dat echt goed gemeten heeft.
En ja, dat topic heb ik mijn zoektocht inderdaad op gebaseerd. En op prijsvergelijk en kelkoo zitten kijken wat er nog meer te vinden was.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 10:32 ]

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 11:40

weebl

YARR!

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:31:
Weet je dat zeker?
want ik heb hier een aantal mensen die dus weer beweren dat voor shooters crt gewoon veel en veel beter is.
Anders ga ik toch echt een 5ms of lager scherm zoeken. Alleen weet je dus niet of de fabrikant dat echt goed gemeten heeft.
En ja, dat topic heb ik mijn zoektocht inderdaad op gebaseerd. En op prijsvergelijk en kelkoo zitten kijken wat er nog meer te vinden was.
Voor games is een CRT altijd beter dan een TFT. Maar ze nemen wel veel ruimte in. Dus mocht je snelheid belangrijker vinden dan ruimte, dan moet je gewoon een CRT nemen. Anders zou ik gewoon een snelle TFT nemen. En daarmee bedoel ik < 6 ms.

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-07 10:41
Wil je een breedbeeld of een 4:3 monitor? Persoonlijk vind ik 4:3 beter, maar breedbeeld weer mooier..das dus een lastig punt :) Contrastverhouding van 700:1 is meer dan genoeg. Zwart is echt zwart en je kunt ook perfect fijne details zien. Maar voor games is het inderdaad zo dat er nog geen enkele TFT beter is dan een goede CRT.

Verwijderd

:?
Het is net wat je beter noemt, met me crt scherm moest elktijd mijn gordijnen dicht, en he beeld was minder scherp. Sind ik een TFT heb schiet ik vele male beter gericht.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja. Voor mij persoonlijk dan. Ik heb altijd prima kunnen gamen op een TFT met een response rate van 25ms, sure, er zat wel ghosting in, maar kon er altijd prima mee spelen.

Nu heb ik een scherm met 8ms, en die heeft geen of iig veel minder ghosting.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Neem daar en ook in het 20" TFT topic even een kijkje. Als je er niet uit komt kan je je vraag ook in [rml][ 20" en groter] Snelle TFT schermen - Deel 7[/rml] stellen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.