[2003] User met zwervend profiel kan niks verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-02 08:54
Hallo

Ik heb een probleem met een user. We hebben hier een netwerk draaien, met ongeveer 180 users. Alles loopt goed, behalve 1 gebruiker. Deze heeft constant rare problemen.

1 van de problemen is, dat hij sommige bestanden niet verwijderd. Gewoon bestanden in zijn "Mijn Documenten" map. Sommige documenten krijgt hij wel verwijderd, andere weer niet. Erzit totaal geen logica in. Ik dacht eerst dat er een soort tijdslimietopzat, want het leek dat hij bestanden ander dan 3 maanden niet meer kon verwijderen. Maar dat bleek het ook niet te zijn, want er zijn bestanden van 1 week oud, die hij niet meer kan verwijderen, en bestanden van 1 jaar oud die hij wel kan verwijderen.

De melding dat hij krijgt is dan:
De Toegang is geweigerd. Controleer of de schijf vol is of tegen schrijven is beveiligd of dat het momenteel in gebruik is.

Log ik in als Administrator, dan kan ik de bestanden in zijn profiel wel gewoon verwijderen. Dus het lijkt op een rechten probleem.

Heeft iemand dit wel eens mee gemaakt? Was al aan het zoeken op google, en hier op tweakers, maar kon geen soort gelijk probleem ontdekken.

Het gaat hier om een Windows 2003 Enterprise Server. Alles users hebben alleen gebruikersrechten, GEEN adminrechten. Ook zijn alle gebruikers aan elkaar gelijk.

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 23:03
als je bij zo'n bestand wat je niet kunt verwijderen eens kijkt op het security tabje welke gebruikers zie je dan met welke rechten?
en maakt het ook geen verschil uit op welke pc hij inlogt?

[ Voor 22% gewijzigd door Sicko op 26-06-2006 10:33 ]

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-02 08:54
cm_sicko schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:31:
als je bij zo'n bestand wat je niet kunt verwijderen eens kijkt op het security tabje welke gebruikers zie je dan met welke rechten?
en maakt het ook geen verschil uit op welke pc hij inlogt?
Het maakt inderdaad niks uit op welke pc hij inlogd, hij krijgt die melding op elke pc die hij wil gebruiken.

De rechten heb ik zojuist eens even nagekeken.SUPER TIP. Er stonden 3 Unknown accounts in???, en zijn gebruikersnaam stond er niet bij, in de bestanden die hij niet kon verwijderen.

Was ook al in die richting aan het denken, had namelijk zojuist de gebruiker even admin rechten gegeven, en toen kreeg hij wel alles verwijderd. Daarna las ik jou bericht, en ben ik het gaan nakijken.

Heb even de rechten van de hoofdmap gekopieerd op alle onderligende child objecten. Zo te zien werkt nu alles. Thnx

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien zou je (als dit niet al teveel problemen oplevert) via een gpo het security-tabje kunnen verwijderen voor de users.... Dan kunnen ze er in ieder geval niet zelf aan klooien. Neem tenminste aan dat je bij het creeeren van de accounts gewoon de juiste rechten (welke naar beneden overerfd zullen worden) zet :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters