Toon posts:

[Win2k] IP adressen printers achterhalen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste dames en heren,

Ik ben bezig om onze oude printer server met windows 2000 te vervangen voor een windows 2003 server.
Alle printers (150+) zijn voorzien van een HP jetdirect kaart.

Helaas loop ik gelijk tegen het volgende aan:

De oude systeembeheerder heeft in windows alle poort namen veranderd.
De IP adressen zijn dus niet meer zichtbaar en ik kan deze adressen nergens terugvinden!

Het volgende heb ik al geprobeerd:

Het register afgezocht. Hierin staan wel de printer netjes vermeld, echter de IP adressen ontbreken.

Vervolgens heb ik even met 'net share' gekeken of daar toevallig wat vermeld stond, dit was echter ook niet het geval.

Als laatste optie heb ik ook de HP Web Jetadmin geinstalleerd.
En hierin zie ik wel IP adressen. Maar natuurlijk geen omschrijving van waar ze staan e.d.

Het zou een hele tijdrovende klus zijn om alle printers af te lopen voor een configuratie rapport, en aangezien het mij lijkt dat het ook anders kan, wil ik jullie even om consult vragen.

Zo niet, dan heb ik een privé avondvierdaagse! :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ping <poort naam> ?

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/8687/printerpoort6ek.png

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Koffie
  • Laatst online: 08-04 13:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kun je eens een screenshot posten van : "Start -> Settings -> Printers -> rechtermuisklik op leeg stuk veld -> Server Properties -> Ports" ? Het klinkt wel heel wazig.
Verder zou ik sowieso even kijken maar de gratis PrintMig van Microsoft, hiermee kun je in een uurtje tijd al je 150 printers migreren naar de nieuwe server.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip!

Ik heb zojuist printmig gebruikt om de instellingen te migreren, echter de ports worden niet mee genomen naar de nieuwe server.

Hier is een screenshot van het verhaal.

Afbeeldingslocatie: http://b3n.eu/printer.jpg

• Koffie
  • Laatst online: 08-04 13:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je hebt wel al eenmalig de drivers voor die port geinstalleerd op de nieuewe server ?

Tijd voor een nieuwe sig..