Toon posts:

Muismat niet werkend met infrarood?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onderstaande muismat enkele dagen geleden gehaald.

http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=885115

Nu heb ik het probleem met deze muismat dat mijn muis, welk infrarood is, dat deze geen input levert. De sensor lijkt dus niet te werken op deze muismat.

Weet iemand hier meer vanaf?

Ik heb een Microsoft Intellimouse Explorer Wireless.

Verwijderd

Eh... simpele test: werkt je muis wel op een ander oppervlak? Zo ja dan heeft je muis tracking problemen op de muismat.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Normaal gesproken moet leer genoeg structuur hebben om de muis te laten werken, maar inderdaad zoals kaneelstok al zegt, probeer hem eens op een ander oppervlak :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Uhm dat is toch gewoon een optische muis, geen IR muis :?
En het kan inderdaad dat de sensor moeite heeft met de muismat, hoewel je dat tegenwoordig steeds minder ziet.

[ Voor 5% gewijzigd door Kawaii op 26-06-2006 11:15 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook zo'n soort muismat gehad, maar dan van stofachtig materiaal. Ik had idd ook soms dat de muis oversloeg of even niet reageerde. Volgens mij komt dat gewoon door de egale zwarte kleur, waarbij de sensor niet genoeg onderscheid kan maken bij bewegingen. Daar doe je weinig aan, bahalve een kleurrijke sticker erop plakken of misschien een andere muis kopen. Muizen met lasersensor zijn gevoeliger, dus misschien dat het daar wel mee werkt.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Bestaan er dan muizen die infrarood gebruiken voor de positionering? (ipv het balletje bedoel ik dus, niet voor het meten van die radertjes bij een balletjesmuis en ook niet voor verzending naar een laptop ofzo)

Muizen met een rood lichtje hebben gewoon een felle rode led. Infrarood licht komt bijvoorbeeld uit afstandsbedieningen. Dat kun je niet zien met het blote oog. Met digicams/webcams kun je het overigens wel zien.

[ Voor 94% gewijzigd door Bergen op 26-06-2006 11:31 ]

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:27

Iavak

no savegame

Ja die bestaan.

De Razer's Pro Solutions en de Diamondback Plasma Limited Edition gebruiken IR licht dat onzichtbaar is.
Pagina: 1