aZuL2001 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 21:58:
Wat bij mij wel de vraag doet rijzen of je nu leverancier of fabrikant bent ?
[...]
True.
Goede pers is leuk, maar slechte pers is vele malen sneller en vervelender.
Als ik dan kijk naar de prijs van het artikel, de leeftijd en het aanbod van de leverancier lijkt het _mij_ een nette oplossing.
De mailwisseling en het aanbod om het bij de fabrikant (Speedlink) neer te leggen is naar mijn bescheiden mening een beetje flauw, maar de geboden oplossing daarentegen wel weer keurig.
Edit :
Waarbij johnf wel een goed punt heeft dat TS niet met uit zijn context gerukte quotes moet komen aanzetten. Maar dan had johnf ook zelf weer de info in de juiste context moeten zetten en dus het hele (geanonimiseerde) mailtje moeten posten imho.
My 2 ct's.
Leverancier dus.
Met breuk bedoelen wij dus breuk als bijvoorbeeld op de pic hieronder in de link.
Dus niet een eenduidig geval van duidelijk zwakke constructie, daar praten we hier nml. niet over en die gevallen krijgen bij de fabrikanten en ons natuurlijk garantie!
Maar ook compleet of deels in stukken gevallen headsets waar de diverse gebruikers later toegeven dat deze gevallen zijn als wij dit nogmaals navragen.
Bij deze de mail!, die wij telkens vlot beantwoord hebben ofdoch e.a. hier al snel te lezen was voor wij de kans hadden e.a. zelf te aanschouwen via de pic.
En die "verhaaltjes" kom hier indien gewenst kijken dan kun je pics en mailverkeer zien met betrekking tot? En de bewuste pics zijn trouwens in die gevallen ook overduidelijk.
Original Message
Subject: Re-6: Enquiry from Cyes Webshop garantie? speedlink medusa (27-jun-2006 20:50)
From: info@cyes.nl
Hoi Sven
Hoi .. niet zo netjes onze mail op te splitsen en zo onze reactie / moeite eigenlijk uit zijn verband te rukken?
Verder zoals je leest van die ander is dat een veel ouder exemplaar!
Indien er veel meer komen dan ja kan het alsnog zijn dat er garantie op dit voor gaat komen, echter normaal gesproken was dit echt wel bekend gezien de aantallen verkocht door speedlink in de wereld, hoe de leveranciers en dealers onderling juist inzake probleemgevallen contact houden om zoveel mogelijk niet met problemen in de markt te zitten enz.
mvg
John
Original Message
Subject: Re: Re-4: Enquiry from Cyes Webshop garantie? speedlink medusa (27-jun-2006 19:37)
To: info@cyes.nl
Hi John,
Ter info:
Speedlink Medusa 5.1 breukschade?
Er meldde zich dus wel nog iemand met EXACT hetzelfde euvel.
Maar goed, het zijn er nog niet heel veel en het staat pas een dag open.
Groetjes,
Op 27 Jun 2006 08:00:31 UT heeft info@cyes.nl <info@cyes.nl> het volgende geschreven:
Hallo
Opsturen naar: ( goed verpakt en dus compleet)
Dan zorgen wij voor de rest.
Er gaat dan in totaal naar verwachting 1 tot 2 weken overheen.!
mvg John Fronik
Original Message
Subject: Re: Re-2: Enquiry from Cyes Webshop garantie? speedlink medusa (27-jun-2006 9:38)
Hallo John,
Uiteraard wil ik op het voorstel ingaan, ik vind het een heel erg fijn voorstel.
Ik snap dat zij geen garantie kunnen verlenen indien het geen fabricage fout betreft, maar geloof mij deze headset is nooit, maar dan ook echt nooit fout behandeld hij is alleen wellicht sinds november 1000 uur in gebruik geweest. Ik heb gisteren getracht om de breuklijn te lijmen maar deze is te ver door om daar nog wat aan te doen en ik ben bang dat het oor af zou breken waardoor het uitziet alsof het er gewoon afgetrokken is. Jullie zullen niets anders dan die breuk op de headset, versterker of kabels of wat dan ook aantreffen alles is piekfijn in orde behalve die breuk.
Ik ben iemand die absoluut zeer zuinig met z'n spullen omgaat, ik heb van de headset zelfs de doos nog, met rekening alles erop en eraan. Ik ben niet iemand die na 10 minuten de helft van zijn spullen al niet meer heeft en daarom kan ik het ook niet verkroppen dat hij stuk is, alvast bedankt voor jullie voorstel,
Welke stappen dien ik te nemen?
Groetjes,
Op 27 Jun 2006 07:20:34 UT heeft info@cyes.nl < info@cyes.nl> het volgende geschreven:
HAllo
Dit is volgens de leverancier en Speedlink geen zwak punt waarop garantie gegeven kan worden anders hadden er meer moeten zijn.
Indien het een produktiefout betreft zoals jou voorbeeld Hp dus veel meer.
Dus geen garantie!
We hebben voor deze een bemiddeling via qshops.org die indien je niet tevreden en /of akkoord bent kunt contacteren.
Dit Plastic breekt niet bij "gewoon" gebruik is wat wij als antwoord hebben!
Wel kunnen wij mogelijk iets voor je betekenen:
Dan zijn al te maken kosten wel voor jou rekening.
Eerst de complete headset ( met alle componenten versterker en kabels enz) naar ons opsturen.
Dan gaan wij trachten nog aan een 5.1 surround headset te komen ( we hebben de laatste die er is zolang gereserveerd!)
Zenden indien we de headset compleet hebben ontvangen en er niet meer is dan die breuk!!!
Tegen kosten ( verzend naar jou verzendkosten van de leverancier naar ons en adminkosten) jou die ander toe!. ( €15,-)
De totale kosten voor jou zijn dan de verzendkosten naar ons plus €15 euro admin en verzendkosten die wij hebben!
Dit daar het geen erkend garantiegeval betreft van de fabrikant!
Maar wij eenmalig als cyes je tegemoet willen komen.
Laat even van je horen wat je van het voorstel vind?
mvg
John Froniik
Original Message
Subject: Re: Enquiry from Cyes Webshop garantie? speedlink medusa
Bij deze de foto:
ps, de breuk zit op een zwak deel ( lees: dunste plastic deel ) en ziet er niet uit alsof deze te lijmen is.
Groetjes,
Op 26 Jun 2006 04:51:27 UT heeft info@cyes.nl < info@cyes.nl> het volgende geschreven:
Hallo
We nemen eerst even contact op met Speedlink.
Daar dit beschadiging / breuk buitenzijde betreft en vaak geen garantie is.
Kan je voor alle zekerheid pictures sturen?
Dan geven we dit door en wachten we hun antwoord af!
Zijn het de kussentjes zelf die los op de headset zitten dus indien ze los verkrijgbaar zijn ook te vervangen zijn?
Of zit dit echt vast aan de headset?
To: info@cyes.nl
Hello,
Today when I played world of warcraft and joined ventrilo my Speedlink Medusa 5.1 had a really uncomfortable fit.
( I use it daily ) So I looked at it to see any abnomalities and saw that above the right ear the plastic torn in, a small crack can be seen.
After carefully looking to the left ear you can already see it starts to crack on that side to.
Lifetime doesn't seem to be very very long, but I am still within the first 2 years of purchase and would love to see it replaced without having to pay for it.
Can you please help me out?
Iam able to make a picture if you want to see what happened, or where.
Cheers.
en dit stukje
Werkende bij HP ken ik hetzelfde probleem bij één van onze digitale camera's. Daarin zit een kleine schroef in de plasticen aan/uit schakelaar waardoor deze na veelvuldig gebruik afbreekt. HP heeft hieraan inmiddels aan toegegeven door zelfs de standaard garantie te verlengen met een jaar
Pic van headset hier
[
Voor 21% gewijzigd door
Verwijderd op 27-06-2006 23:07
]