Speedlink Medusa 5.1 breukschade?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Hi Iedereen,

Over schade aan een speedlink medusa kon ik niet veel vinden vandaar dit topic, zodat iedereen er zijn bevindingen in kwijt kan.

Afgelopen jaar, November kocht ik een speedlink medusa via Cyes webshop.
Na veelvuldig correct!! gebruik. (Per dag toch misschien wel een uurtje of 3).
Gisteren opeens een rare pasvorm aan de headset. Hij bleef aan 1 kant aan de onderkant van mijn oor niet zitten, terwijl hij bij het andere oor nauwkeurig aansloot. Dus weer even terug op mijn oor gedrukt, maar hij bleef niet zitten.

Uit ellende gewoon maar afgezet en doorgespeeld, toen ik op een gegeven moment een blik op de headset wierp zag ik dat er een kleine scheur in het plastic leek te zitten. Deze was precies aan de binnenkant van de headset. Hieronder aangegeven in een plaatje.

Uiteraard keek ik gelijk bij het andere oor en kon daar constateren dat de plastic "verkleurd" was lichtelijk echter en niet zichtbaar als je het niet zou weten! Mijn vraag is, kijk eens naar je headset en heb je wellicht hetzelfde euvel of is hetzelfde je al overkomen?

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/9888/medusausb7eb.th.jpg

Freelance tweaker

• D-Devil
Onderstaande reaktie kreeg ik van de leverancier:

We nemen eerst even contact op met Speedlink.
Daar dit beschadiging / breuk buitenzijde betreft en vaak geen garantie is.
Kan je voor alle zekerheid pictures sturen?

Dan geven we dit door en wachten we hun antwoord af!
Zijn het de kussentjes zelf die los op de headset zitten dus indien ze los verkrijgbaar zijn ook te vervangen zijn?
Of zit dit echt vast aan de headset?

Freelance tweaker

• D-Devil
Hallo Sven.
Dit is volgens de leverancier en Speedlink geen zwak punt waarop garantie gegeven kan worden anders hadden er meer moeten zijn.
Indien het een produktiefout betreft zoals jouw voorbeeld dus veel meer.

Dus geen garantie!

Is er niemand die een ervaring met mij kan delen over een kapotte speedlink medusa 5.1?

Freelance tweaker

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08

Jag

Is het niet te lijmen of zoiets?

Verwijderd

Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem met mijn headset. Ook bij mij is hij op precies dezelfde plek aan de rechterkant (de kant zonder micro) afgebroken.

Het is ook niet te lijmen omdat de breuklijn precies aan het einde zit.

Mijn headset is wel wat ouder, maar toch is het wel jammer dat zo'n ding van € 80,- stuk gaat.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 17:10
Niet vanwege warmte/transpiratie dat dat plastic daardoor aangetast wordt, zou een verklaring kunnen zijn, zeker als je hem 3 uur per dag gebruikt.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Ken je rechten.

Een produkt heeft garantie.
Een produkt heeft een te verwachten levensduur.
Je hebt een produkt gekocht bij een leverancier.

De leverancier is degene met wie jij een overeenkomst hebt. Niet met de fabrikant.
Dus de leverancier is degene die dit voor jou mag gaan oplossen. En hoe zij dit opgelost krijgen is hun probleem.

En laat de leverancier nu eerst maar eens aantonen dat dit defect door onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik is ontstaan. Als jij dat ding gewoon op je hoofd hebt gehad, en niet hebt laten vallen, en dat maak ik uit je verhaal op, dan hoef jij niet te verwachtten dat het ding na een half jaar defect is.
Kortom garantie.

Nu nog geregeld krijgen dat je een andere headset krijgt.

Want je gelijk hebben is één, maar je gelijk krijgen een heel andere kwestie.

Abort, Retry, Quake ???

• D-Devil
Wel kunnen wij mogelijk iets voor je betekenen:
Dan zijn al te maken kosten wel voor jou rekening.
Eerst de complete headset ( met alle componenten versterker en kabels enz) naar ons opsturen.
Dan gaan wij trachten nog aan een 5.1 surround headset te komen ( we hebben de laatste die er is zolang gereserveerd!)
Zenden indien we de headset compleet hebben ontvangen en er niet meer is dan die breuk!!!
Tegen kosten ( verzend naar jou verzendkosten van de leverancier naar ons en adminkosten) jou die ander toe!. ( €15,-)
De totale kosten voor jou zijn dan de verzendkosten naar ons plus €15 euro admin en verzendkosten die wij hebben!

Ik kan dus voor 15 + verzendkosten "garantie" verwachten in een vorm van coulance. Ik ben het er op zich mee eens dat ik 2maal verzendkosten moet betalen, het komt thans uit een webshop.

Freelance tweaker

Verwijderd

aZuL2001 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:26:
Ken je rechten.

Een produkt heeft garantie.
Een produkt heeft een te verwachten levensduur.
Je hebt een produkt gekocht bij een leverancier.

De leverancier is degene met wie jij een overeenkomst hebt. Niet met de fabrikant.
Dus de leverancier is degene die dit voor jou mag gaan oplossen. En hoe zij dit opgelost krijgen is hun probleem.

En laat de leverancier nu eerst maar eens aantonen dat dit defect door onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik is ontstaan. Als jij dat ding gewoon op je hoofd hebt gehad, en niet hebt laten vallen, en dat maak ik uit je verhaal op, dan hoef jij niet te verwachtten dat het ding na een half jaar defect is.
Kortom garantie.

Nu nog geregeld krijgen dat je een andere headset krijgt.

Want je gelijk hebben is één, maar je gelijk krijgen een heel andere kwestie.
Hallo Hier dus in dit geval de leverancier.

Breuk is indien het geen euvel is wat fabricagefout betreft nooit garantie.
Fabricage fouten komen al snel naar voren indien er meer in dit geval gezien de verkopen Medusa dus veel meer zouden zijn.
Dit is niet het geval, vandaar dat het standaard geen garantie betreft.
We lossen het echter wel zo goed mogelijk juist als leverancier op.
Wij hoeven bij breuk overigens indien het een enkel geval betreft echt niets te bewijzen inzake vorm van gebruik. ( pas als dit er "veel" meer zijn maar dan doen juist de goede fabrikanten en leveranciers ook echt niet moeilijk inzake garantie verlening, en alleen die fabrikanten nemen wij op in ons bestand!)

Ja er komen meer gevallen met breuk voor ( nu de eerste bij Medusa) bij ook andere headsets, in die gevallen tot nu toe oorzaak breuk door vallen enz, en dit hebben we ook steeds kortgesloten met onafhankelijke instanties die dit beoordelen en de fabrikanten zelf.
In al die gevallen was het terecht dat wij geen garantie verleenden en de coulance regelingen die we per geval getroffen hebben waren in al die gevallen meer dan wij hoefden te doen.
Meestal iets van extra korting enz.

En of iets breekt / scheurt is indien fabricagefout trouwens echt wel aan te tonen daar nieuwe produkten op die plaatsen door ons echt wel bekeken worden en getest door juist daar " eigenlijk teveel" druk op uit te oefenen, als het ook dan heel blijft kan het dus geen fabricagefout zijn!
Wij zijn er juist als leverancier bij gebaat om alleen goede producten te leveren, dit voor de naam alleen al. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 20:44 ]

Verwijderd

D-Devil schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:05:
Hallo Sven.
Dit is volgens de leverancier en Speedlink geen zwak punt waarop garantie gegeven kan worden anders hadden er meer moeten zijn.
Indien het een produktiefout betreft zoals jouw voorbeeld dus veel meer.

Dus geen garantie!

Is er niemand die een ervaring met mij kan delen over een kapotte speedlink medusa 5.1?
Dit is een deel van de mail door ons verzonden is in die zelfde mail stond dat wij het op gingen lossen als Cyes zie daaronder ( nu hierboven) staat nml de rest van de tekst uit diezelfde mail! :>
Dus niet zo netjes dit te splitsen alsof wij geen moeite doen!

• aZuL2001
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:32:
[...]
Hallo Hier dus in dit geval de leverancier.

Breuk is indien het geen euvel is wat fabricagefout betreft nooit garantie.
Nooit nooit zeggen. Ik hoef maar één voorbeeld te vinden en heb jouw stelling van tafel ;)
Fabricage fouten komen al snel naar voren indien er meer in dit geval gezien de verkopen Medusa dus veel meer zouden zijn.
Dit is niet het geval, vandaar dat het standaard geen garantie betreft.
Een koper heeft te maken met beoogd gebruik en te verwachten levensduur.
Wat de fabrikant als (beperkende) garantievoorwaarden stelt is minder van belang, aangezien het Nederlands recht voorang heeft op garantiebepalingen.

De leverancier speelt hierin een belangrijke rol, en als die om wat voor reden dan ook onjuiste info geeft, die voor de koper juist van doorslaggevend belang is om juist dat produkt te kopen, dan heeft de leverancier een uitdaging.

Als ik bij een leverancier kom met de vraag om een muis die bestand is tegen het gooien tegen een muur omdat ik last heb van driftbuien, en de leverancier vergeet te vragen of ik een stenen muur heb, of een wandkleed tegen de muur heb hangen, en adviseert mij een bepaald type muis, dan kan ik met een om die reden gekochte en nu defect geraakte muis terug omdat de leverancier mij had moeten melden dat een gipswand geen probleem was, maar een stenen muur wel degelijk tot een kapotte muis zou leiden.

Wat de garantie bepaling in dat geval ook zouden zijn (gij zult geen muis tegen een muur gooien), is niet meer relevant. Dat is het probleem van de leverancier geworden, omdat de leverancier als ter zake kundige wordt gezien, en de klant heel duidelijk aangegeven had wat het beoogde gebruik was.
We lossen het echter wel zo goed mogelijk juist als leverancier op.
En zo hoort het ook, omdat je de leverancier bent, en een (koop)overeenkomst hebt met de klant.
Wij hoeven bij breuk overigens indien het een enkel geval betreft echt niets te bewijzen inzake vorm van gebruik. ( pas als dit er "veel" meer zijn maar dan doen juist de goede fabrikanten en leveranciers ook echt niet moeilijk inzake garantie verlening, en alleen die fabrikanten nemen wij op in ons bestand!)
Of er veel meer zijn is voor de koper niet van belang, hij heeft het met zijn aankoop. Wat de rest van de wereld doet boeit dan ook niet .
Ja er komen meer gevallen met breuk voor ( nu de eerste bij Medusa) bij ook andere headsets, in die gevallen tot nu toe oorzaak breuk door vallen enz, en dit hebben we ook steeds kortgesloten met onafhankelijke instanties die dit beoordelen en de fabrikanten zelf.
Het lijkt me stug dat een leverancier bij iedere kwestie de zaak aan een deskundige onafhankelijke voorlegt. Maar dan zou je dossiernummers en instanties moeten kunnen noemen, anders is deze uitspraak niet te controleren, en vooralsnog een 'verhaaltje'.
In al die gevallen was het terecht dat wij geen garantie verleenden en de coulance regelingen die we per geval getroffen hebben waren in al die gevallen meer dan wij hoefden te doen.
Meestal iets van extra korting enz.
Het is meestal beter om het coulant op te lossen, dan om het op de spits te laten drijven. Maar dat is wel de keuze van de leverancier. En als de leverancier dat niet wil, dan rest de klant de gebruikelijke wegen, zoals een formele klacht, of in het ergste geval een rechtszaak.
En of iets breekt / scheurt is indien fabricagefout trouwens echt wel aan te tonen daar nieuwe produkten op die plaatsen door ons echt wel bekeken worden en getest door juist daar " eigenlijk teveel" druk op uit te oefenen, als het ook dan heel blijft kan het dus geen fabricagefout zijn!
Ook dan maak je mij niet wijs dat een fabrikant in alle gevallen exact dezelfde kwaliteit levert.
Of dat je n.a.v. zo'n geval als TS beschreef alle op voorraad zijnde headsets van dat type aan een buig of breektest onderwerpt.
Je zult dus altijd, binnen bepaalde marges, kwaliteitsverschillen hebben. Dat heeft Sweex, maar ook Mercedes.
En het bewuste apparaat van TS kan er eentje geweest zijn die net aan de kwaliteitseisen voldeed, maar wel degelijk zwakker was.

Wat bij mij wel de vraag doet rijzen of je nu leverancier of fabrikant bent ?
Wij zijn er juist als leverancier bij gebaat om alleen goede producten te leveren, dit voor de naam alleen al. ;)
True.

Goede pers is leuk, maar slechte pers is vele malen sneller en vervelender.

Als ik dan kijk naar de prijs van het artikel, de leeftijd en het aanbod van de leverancier lijkt het _mij_ een nette oplossing.

De mailwisseling en het aanbod om het bij de fabrikant (Speedlink) neer te leggen is naar mijn bescheiden mening een beetje flauw, maar de geboden oplossing daarentegen wel weer keurig.

Edit :
Waarbij johnf wel een goed punt heeft dat TS niet met uit zijn context gerukte quotes moet komen aanzetten. Maar dan had johnf ook zelf weer de info in de juiste context moeten zetten en dus het hele (geanonimiseerde) mailtje moeten posten imho.

My 2 ct's.

[ Voor 5% gewijzigd door aZuL2001 op 27-06-2006 22:30 . Reden: Aanvulling, (pff wat een verhaal) ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Ik vraag me sowieso overigens af wat de gemiddelde levensduur van een dergelijke headset is/ zou moeten zijn. De headset is nu 7 a 8 maanden oud waarbij deze gemiddeld per dag 3 uur is gebruikt. Ik vind dat nogal wat. In ieder geval vind ik de geboden oplossing sterk en denk ik dat de TS hiervan gewoon gebruik moet maken. Verder sluit ik mij volledig aan bij het commentaar van aZuL2001.

Edit: @TS, nog wel even de shopsurvey aanvullen he...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 22:26 ]

Verwijderd

aZuL2001 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 21:58:

Wat bij mij wel de vraag doet rijzen of je nu leverancier of fabrikant bent ?

[...]

True.

Goede pers is leuk, maar slechte pers is vele malen sneller en vervelender.

Als ik dan kijk naar de prijs van het artikel, de leeftijd en het aanbod van de leverancier lijkt het _mij_ een nette oplossing.

De mailwisseling en het aanbod om het bij de fabrikant (Speedlink) neer te leggen is naar mijn bescheiden mening een beetje flauw, maar de geboden oplossing daarentegen wel weer keurig.

Edit :
Waarbij johnf wel een goed punt heeft dat TS niet met uit zijn context gerukte quotes moet komen aanzetten. Maar dan had johnf ook zelf weer de info in de juiste context moeten zetten en dus het hele (geanonimiseerde) mailtje moeten posten imho.

My 2 ct's.
Leverancier dus.
Met breuk bedoelen wij dus breuk als bijvoorbeeld op de pic hieronder in de link.
Dus niet een eenduidig geval van duidelijk zwakke constructie, daar praten we hier nml. niet over en die gevallen krijgen bij de fabrikanten en ons natuurlijk garantie!

Maar ook compleet of deels in stukken gevallen headsets waar de diverse gebruikers later toegeven dat deze gevallen zijn als wij dit nogmaals navragen.

Bij deze de mail!, die wij telkens vlot beantwoord hebben ofdoch e.a. hier al snel te lezen was voor wij de kans hadden e.a. zelf te aanschouwen via de pic.

En die "verhaaltjes" kom hier indien gewenst kijken dan kun je pics en mailverkeer zien met betrekking tot? En de bewuste pics zijn trouwens in die gevallen ook overduidelijk.

Original Message
Subject: Re-6: Enquiry from Cyes Webshop garantie? speedlink medusa (27-jun-2006 20:50)
From: info@cyes.nl

Hoi Sven
Hoi .. niet zo netjes onze mail op te splitsen en zo onze reactie / moeite eigenlijk uit zijn verband te rukken?

Verder zoals je leest van die ander is dat een veel ouder exemplaar!

Indien er veel meer komen dan ja kan het alsnog zijn dat er garantie op dit voor gaat komen, echter normaal gesproken was dit echt wel bekend gezien de aantallen verkocht door speedlink in de wereld, hoe de leveranciers en dealers onderling juist inzake probleemgevallen contact houden om zoveel mogelijk niet met problemen in de markt te zitten enz.

mvg
John

Original Message
Subject: Re: Re-4: Enquiry from Cyes Webshop garantie? speedlink medusa (27-jun-2006 19:37)

To: info@cyes.nl

Hi John,

Ter info: Speedlink Medusa 5.1 breukschade?

Er meldde zich dus wel nog iemand met EXACT hetzelfde euvel.
Maar goed, het zijn er nog niet heel veel en het staat pas een dag open.

Groetjes,

Op 27 Jun 2006 08:00:31 UT heeft info@cyes.nl <info@cyes.nl> het volgende geschreven:
Hallo

Opsturen naar: ( goed verpakt en dus compleet)

Dan zorgen wij voor de rest.
Er gaat dan in totaal naar verwachting 1 tot 2 weken overheen.!

mvg John Fronik

Original Message
Subject: Re: Re-2: Enquiry from Cyes Webshop garantie? speedlink medusa (27-jun-2006 9:38)

Hallo John,

Uiteraard wil ik op het voorstel ingaan, ik vind het een heel erg fijn voorstel.
Ik snap dat zij geen garantie kunnen verlenen indien het geen fabricage fout betreft, maar geloof mij deze headset is nooit, maar dan ook echt nooit fout behandeld hij is alleen wellicht sinds november 1000 uur in gebruik geweest. Ik heb gisteren getracht om de breuklijn te lijmen maar deze is te ver door om daar nog wat aan te doen en ik ben bang dat het oor af zou breken waardoor het uitziet alsof het er gewoon afgetrokken is. Jullie zullen niets anders dan die breuk op de headset, versterker of kabels of wat dan ook aantreffen alles is piekfijn in orde behalve die breuk.

Ik ben iemand die absoluut zeer zuinig met z'n spullen omgaat, ik heb van de headset zelfs de doos nog, met rekening alles erop en eraan. Ik ben niet iemand die na 10 minuten de helft van zijn spullen al niet meer heeft en daarom kan ik het ook niet verkroppen dat hij stuk is, alvast bedankt voor jullie voorstel,

Welke stappen dien ik te nemen?

Groetjes,

Op 27 Jun 2006 07:20:34 UT heeft info@cyes.nl < info@cyes.nl> het volgende geschreven:
HAllo
Indien het een produktiefout betreft zoals jou voorbeeld Hp dus veel meer.

Dus geen garantie!

We hebben voor deze een bemiddeling via qshops.org die indien je niet tevreden en /of akkoord bent kunt contacteren.

Dit Plastic breekt niet bij "gewoon" gebruik is wat wij als antwoord hebben!

Wel kunnen wij mogelijk iets voor je betekenen:
Dan zijn al te maken kosten wel voor jou rekening.
Eerst de complete headset ( met alle componenten versterker en kabels enz) naar ons opsturen.
Dan gaan wij trachten nog aan een 5.1 surround headset te komen ( we hebben de laatste die er is zolang gereserveerd!)
Zenden indien we de headset compleet hebben ontvangen en er niet meer is dan die breuk!!!
Tegen kosten ( verzend naar jou verzendkosten van de leverancier naar ons en adminkosten) jou die ander toe!. ( €15,-)
De totale kosten voor jou zijn dan de verzendkosten naar ons plus €15 euro admin en verzendkosten die wij hebben!

Dit daar het geen erkend garantiegeval betreft van de fabrikant!

Maar wij eenmalig als cyes je tegemoet willen komen.

Laat even van je horen wat je van het voorstel vind?

mvg
John Froniik

Original Message
Subject: Re: Enquiry from Cyes Webshop garantie? speedlink medusa

Bij deze de foto:

ps, de breuk zit op een zwak deel ( lees: dunste plastic deel ) en ziet er niet uit alsof deze te lijmen is.

Groetjes,

Op 26 Jun 2006 04:51:27 UT heeft info@cyes.nl < info@cyes.nl> het volgende geschreven:
Hallo
We nemen eerst even contact op met Speedlink.
Daar dit beschadiging / breuk buitenzijde betreft en vaak geen garantie is.
Kan je voor alle zekerheid pictures sturen?

Dan geven we dit door en wachten we hun antwoord af!
Zijn het de kussentjes zelf die los op de headset zitten dus indien ze los verkrijgbaar zijn ook te vervangen zijn?
Of zit dit echt vast aan de headset?

To: info@cyes.nl

Hello,

Today when I played world of warcraft and joined ventrilo my Speedlink Medusa 5.1 had a really uncomfortable fit.
( I use it daily ) So I looked at it to see any abnomalities and saw that above the right ear the plastic torn in, a small crack can be seen.
After carefully looking to the left ear you can already see it starts to crack on that side to.

Lifetime doesn't seem to be very very long, but I am still within the first 2 years of purchase and would love to see it replaced without having to pay for it.
Can you please help me out?

Iam able to make a picture if you want to see what happened, or where.

Cheers.

en dit stukje

Werkende bij HP ken ik hetzelfde probleem bij één van onze digitale camera's. Daarin zit een kleine schroef in de plasticen aan/uit schakelaar waardoor deze na veelvuldig gebruik afbreekt. HP heeft hieraan inmiddels aan toegegeven door zelfs de standaard garantie te verlengen met een jaar

Pic van headset hier

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 23:07 ]

• D-Devil
Ik heb ook aangegeven in te gaan op het aanbod omdat ik het een heel goed aanbod vind, maar goed los daarvan is dit topic eigenlijk bedoeld voor ervaringen met defecte headsets te delen.

Freelance tweaker

Verwijderd

BTW, ik heb mijn headset nooit laten vallen.

Maar op een gegeven moment stond mijn rechterkant niet meer tegen mijn oor aan, maar lichtjes ervanaf.

Toen ik het euvel constateerde was het al te laat. De breuklijn was zover doorgegaan dat hij er elk moment wel af móest vallen.

Ik vinde de oplossing die jou winkel je heeft geboden een nette oplossing. Je moet dan wel wat kosten zelf betalen maar daarvoor krijg je wel ene nieuw exemplaar voor terug.

Ik ga zelf ook nog even kijken of ik de bon nog ergens heb liggen en wat mijn winkel ervan zegt. Ook stuur ik nog even een mailtje naar Speedlink.

Ik kom hier binnenkort op terug

• aZuL2001
Het hele topic nog eens teruglezend heb ik toch de indruk dat Cyes uiterst zorgvuldig en correct gereageerd heeft.

De leesbaarheid is niet optimaal, maar gelet op de data van de mailwisseling, het feit dat de beoordeling van het defect alleen via een foto heeft kunnen gebeuren en het al gedane aanbod lijkt mij dat ze tot een goede oplossing proberen te komen.

offtopic:
Ik heb het zelf wel anders meegemaakt, en daarom reageerde ik wat strak.
* aZuL2001 moet beter onderscheid maken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door aZuL2001 op 28-06-2006 17:04 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Hey, ik heb deze week PRECIES hetzelfde meegemaakt. Alleen ik heb nog geen contact opgenomen met Speedlink. Ik heb het sinds gisteren.

Verwijderd

Hier is de foto:
Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/8482/headset14ew.jpg
De breuk is bijna op dezelfde plek.

Ik heb nog geen contact opgenomen met speedlink, want het is pas gister gebeurd. Mijn headset werkt verder nog steeds perfect, geen kabelbreuk of storingen etc. Alleen hij zit nu totaal niet meer op lekker op mijn hoofd. Door dit stomme breukje in het plastic is dat dure maar mooie ding totaal onbruikbaar :(
2 weken geleden liet bij mij 1 cover van de volume controls in de kabel los, ik denk dat dit misschien door de warmte is gekomen, dat de lijm of hechting een beetje los raakte. Dit is overigens niet zon ramp en heb ik gewoon geplakt en werkt verder perfect.

Edit: zojuist is ook de binnenste plasticverbinding gebroken, hij hangt nou alleen nog maar los aan de kabel. Lijkt wel alsof het plastic gewoon na zoveel tijd 'poreus' wordt, of dat het misschien zwak is geworden in de paar minuten tijd dat ik nog niet door had dat het buiten was gebroken en lastig op mijn hoofd zat.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 16:04 ]

Verwijderd

We hebben de headset ontvangen en was aan de binnenzijde met een totale breuk.
Dit is echt normaal gesproken geen garantie!! ( we hebben aldus een uitzondering gemaakt!)

Ook de laatste foto van de user hierboven zie je de breuk op de rand van het inschuif deel.

Dit kan dus bijvoorbeeld gebeuren bij het inklappen van de oortjes/schelpen indien deze niet goed recht staan. ( je kan deze nml ook nog eens naar links en recht draaien.)
Echter inklappen voor transport kan dan niet en dus bij stevige druk kan indien dit vaker gebeurd er een breuk instaan. ( eigenlijk doorduwen terwijl er eens soort vergrendeling opzit op dat moment)
Dus indien even snel inklappen wel opletten op de stand van de oorschelpen!

Dus gaarne de oortjes goed recht zetten voordat je de headset inklapt!!

Dit is vooralsnog een verklaring voor dit probleem, daar er van slechte of mindere kwaliteit kunstof ook volgens speedlink geen sprake is! ( tja en vallen enz. natuurlijk maar daar gaan we in dit topic niet vanuit)
;)

Mogelijk waarschijnlijke oorzaak, als je even snel inklapt terwijl de schelpen niet goed recht staan, blokkeren ze en oefen je dus extra druk op dat bewuste punt uit gaarne hier dus extra op letten!!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 08:43 ]

• D-Devil
Zoals johnf en ik via mail overeen zijn gekomen maak ik vandaag de 15 euro over, en zal dan binnenkort een andere medusa in ontvangst mogen nemen.

Ik zal zeker nog beter op mijn headset gaan pasen hoewel dat voor de omgang nauwelijks nog mogelijk is. Het is serieus het eerste gebruiksvoorwerp aan mijn PC wat stuk is gegaan. En normaal is het bij mij een kwestie van "uitgespeeld?" okay dan hang ik de headset weer aan de haak op. Inklappen heb ik bij mijn weten ooit een keertje gedaan toen me opviel dat dat ook kon maar normaal gezien is inklappen niet echt een noodzaak misschien tenzij je hem mee zou nemen. Mocht ik het toch gaan doen zal ik erop letten dat in ieder geval de oortjes niet gedraaid staan.

Succes met je headset Kev0!

Freelance tweaker

Verwijderd

Hallo, bedankt voor je reactie. Ik zal daar in ieder geval al rekening mee houden als ik ooit een nieuw headset zou hebben. ;)

Alleen het rare is dat ik mijn headset eigenlijk NIET heb ingeklapt. Ik heb het altijd gewoon aan de bijgeleverde beugel aan mijn bureau gehangen. Ik doe niet aan LAN-Parties etc en het is nooit vervoerd. Het heeft dus altijd zonder in te klappen op mijn hoofd of aan het bureau gehangen. En dan na ongeveer een jaar is het daar blijkbaar gewoon gaan scheuren.. :'(

Misschien een idee, kan het gewoon zijn dat het plastic na een langere tijd normaal gebruik gewoon net wat zwak wordt En zodra er dan een miniscuul scheurtje is dat het dan een paar dagen/weken later steeds dieper scheurt? Of door het hete weer? Want er is gewoon niks raars mee gebeurd. Ben altijd wel zuinig op mijn spullen, en vooral iets wat zo duur is. :P

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 11:49 ]

• D-Devil
Ik heb gewoon het idee dat er wel degelijk meer mensen zijn met deze problemen maar dat ze op dit moment nog onderkend zijn/worden. Er zullen zich meer mensen moeten melden. Voor jou geldt op dit moment dat de verwachte levensduur niet gehaald is en ik zou dus eens kijken naar de mogelijkheden die je hebt en neem ten eerste eens contact op met je leverancier. Zoeken op Breukschade Medusa op google levert in ieder geval nu wel een goed topic op.

Freelance tweaker

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:26:
Ik vraag me sowieso overigens af wat de gemiddelde levensduur van een dergelijke headset is/ zou moeten zijn. De headset is nu 7 a 8 maanden oud waarbij deze gemiddeld per dag 3 uur is gebruikt. Ik vind dat nogal wat.
Ik wil dit topic niet kapen of de discussie van onderwerp doen veranderen, maar vind je 8 maanden nu zelf niet wat weinig? Ok, het gaat niet om een topproduct, maar een hoofdtelefoon van 80 euro is voor de gemiddelde gebruiker toch al een serieus middenklasse product. Daarvan verwacht je toch niet dat het stuk gaat van materiaalmoeheid (wat het blijkt te zijn uit de beschrijving) binnen één jaar - zelfs al wordt ie 3 uur per dag gebruikt. Als je zo een paar jaren wilt gamen heb je de prijs van een veel duurdere maar kwalitatief betere hoofdtelefoon snel terugverdiend.

Verwijderd

SatCP schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:07:
[...]
Ik wil dit topic niet kapen of de discussie van onderwerp doen veranderen, maar vind je 8 maanden nu zelf niet wat weinig? Ok, het gaat niet om een topproduct, maar een hoofdtelefoon van 80 euro is voor de gemiddelde gebruiker toch al een serieus middenklasse product. Daarvan verwacht je toch niet dat het stuk gaat van materiaalmoeheid (wat het blijkt te zijn uit de beschrijving) binnen één jaar - zelfs al wordt ie 3 uur per dag gebruikt. Als je zo een paar jaren wilt gamen heb je de prijs van een veel duurdere maar kwalitatief betere hoofdtelefoon snel terugverdiend.
JA is het overwegen waard.
Je hebt goedkope low budget lijnen!
Midden klasse waar o.a. de medusa, steel 5H en icemat siberia onder vallen.
High end diverse Sennheiser enz

Alles heeft zijn prijs kwaliteit verhouding.

Maar ook het gevoel van de gebruikers ( hoe zit deze op het hoofdje en hoe goed is geluid enz) spelen een belangrijke rol evenals het budget.

Of een high end of iets minder en mogelijk wat vaker ? ( totaal mogelijk evenveel kwijt)

Voor ieder een eigen keuze mits bewust gemaakt toch?

Wel worden de headsets in tests en diverse sites verschillend beoordeeld van super en top tot minder enz, vaak is er of dan iets met die headset aan de hand of wel of niet speelt een sponsor een rol in die results. Op bijna geen site komen werkelijke 100% objectieve resultaten tegenwoordig meer naar boven, daar commercie te belangrijk is voor iedere site/ organisatie die geld moet verdienen en of wil blijven bestaan. ( die sites kosten over het algemeen geld! wat men op zijn minst terug wil verdienen en of zelfs geld mee wil verdienen.) kijk naar www.kieskeurig.nl die voor een marktconforme dus hoge prijs verkocht is enz.

;)

De bewuste omruiling headset moet inmiddels al wel een tijdje bij de gebruiker zijn!?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:43
Pff wat een onzin zeg. Ik heb al ruim 5 jaar een Philips hoofdtelefoon van €30 en die is nog steeds niet gebroken op geen enkele plek. Wat voor onzin is het dan dat een product van €80 na 8 maandel al breuken vertoont.

Je mag toch zeker wel verwachten dat zo'n duur geval heel wat langer mee gaat.

• D-Devil
Ik heb inmiddels weer een goed werkende medusa, en ga er net als voorheen netjes mee om en hopelijk gaat deze niet stuk binnen afzienbare tijd. Mocht je zelf nog een speedlink hebben met een scheurtje of breuk, schroom niet en post hier een foto of je verhaal.

Freelance tweaker

Verwijderd

Wannapuf schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:19:
Pff wat een onzin zeg. Ik heb al ruim 5 jaar een Philips hoofdtelefoon van €30 en die is nog steeds niet gebroken op geen enkele plek. Wat voor onzin is het dan dat een product van €80 na 8 maandel al breuken vertoont.

Je mag toch zeker wel verwachten dat zo'n duur geval heel wat langer mee gaat.
Wij doen geen uitspraak over hoelang iets mee gaat, dit hangt ook weer van gebruik af enz.
Meer een uitspraak over dat de beleving ( geluid en comfort) persoonlijk is en over het algemeen ( soms figuurlijk tussen de oren) gekoppeld is aan de kostprijs.
Bij een goedkope headset is de verwachting dus lager en ziet men over het algemeen geen klachten.
Bij de duurdere is men terecht meer kritisch en gaan de "persoonlijke" meningen/ervaringen over e.a. een rol spelen.
Die persoonlijke ervaringen zijn voor zover niet gedeeld door meer/veel andere gebruikers dus persoonlijk
Wat niet wil zeggen dat de anderen niet dezelfde mening/ervaring kunnen en mogen hebben, maar dit in ieder geval niet als zodanig bekend is!

Wij als leverancier kunnen alleen maar af gaan of eigen ervaring, die van leveranciers en fabrikanten, en belangrijkste die van onze klanten.
Daar stemmen we zo goed mogelijk ons produkt assorti op af, en passen zonodig soms tijdelijk ( als er bijv. een revisie nog niet uit is) op aan.
Dit doen overigens de meeste leveranciers, want niemand wil ontevreden klanten. ;)
Pagina: 1