Luidsprekers zonder stroom

Pagina: 1
Acties:
  • 1.269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:37
Ik ben voor een vriendin van me, die een jaar naar Uganda gaat, op zoek naar een setje luidsprekers voor bij d'r laptop. Het zou natuurlijk handig zijn als die boxjes niet al te veel kabelmeuk met zich meebrengen, dus ik had 't idee om boxjes met alleen een USB-aansluiting voor d'r te kopen.

Onderzoek in het lokale koopgedeelte van de stad leert mij dat ze er wel zijn, maar niet al te veel, en niet al te makkelijk te krijgen. Trust heeft een setje (de USB Speaker Set SP-2850p (2012 USB SoundForce)) voor ongeveer 25 eypo, maar dat zal niet veel betere geluidskwaliteit opleveren dan de luidsprekertjes in d'r laptop.

Nu heeft Trust nog wel soortgelijke producten, maar liever zou ik gaan voor iets van bijvoorbeeld Logitech... Zij hebben onder andere de Logitech V10 en V20 Notebook Speakers, dit lijken me dan betere kandidaten.

Nu is mijn vraag, of jullie wellicht andere kandidaten weten die aan de volgende eisen voldoen:
* Handzaam, makkelijk mee te nemen
* Alleen een USB-aansluiting
* Geluidskwaliteit, beter dan luidsprekertjes in een laptop (een of andere nieuwe Acer)
* Prijs, onder de 75 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

ozaki UB600

komt maar 1watt uit, maar ozaki boxjes hebben normaal (op het setje dat ik heb horen spelen) zéér goede kwaliteit.

edit: blijkbaar zijn die wel heel goedkoop hier, mijn verkoper prijst deze mooi aan 27€ :?
Als je de prijs niet betrouwt, kan je nog altijd voor de creative travelsound 500 gaan, dat zal al wat duuder zijn (heb ze niet gevonden in pricewatch, en mijn verkoper heeft ze ook niet, maar zal nog wel binnen budget zitten).
Sowieso kan je van dergelijke speakers nooit echt veel kwaliteit verwachten je krijgt maar 2.5w ter beschikking en een s/n ratio van 100dB (wat die ozaki's geven) is zeker niet slecht. Die Creative die ik voorstelt haalt er maar 80...

edit2: die logitechs hebben een s/n van zelfs maar 70dB. Qua lage tonen gaan die Logitech's inderdaad véél lager, maar met 1w kan je sowieso amper je bassen weergeven (of toch zeker niet dat je ze nog goed gaat kunnen horen), en anders gaan je hogere tonen "weggetrokken" worden om die bas weer te kunnen geven.

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 152769 op 26-06-2006 10:10 . Reden: dt fout :o ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Anoniem: 152769 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:58:
ozaki UB600

komt maar 1watt uit, maar ozaki boxjes hebben normaal (op het setje dat ik heb horen spelen) zéér goede kwaliteit.
Dat zijn boxjes van ongeveer 15 euro volgens de Pricewatch? Die V20 van Logitech hebben een iets beter frequentie bereik...

[ Voor 10% gewijzigd door jpiscaer op 26-06-2006 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 12:59
Jongens, jongens. Bij speakertjes uit deze budgetklasse moet je _niet_ af gaan op de opgegeven specs. Dat zijn gewoon wat cijfertjes die door de marketingjongens bedacht zijn, en hebben verder geen enkele waarde.

Als ik de Trust SP-2850p, Ozaki UB-600 en Logitech V20 zo vergelijk, zou ik zéker voor de laatste gaan. Simpelweg omdat het de grootste zijn... de 2 andere zijn zo miezerig klein, met speakertjes kleiner dan een gemiddelde hifi tweeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-05 13:38
subsonik schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:39:
Jongens, jongens. Bij speakertjes uit deze budgetklasse moet je _niet_ af gaan op de opgegeven specs. Dat zijn gewoon wat cijfertjes die door de marketingjongens bedacht zijn, en hebben verder geen enkele waarde.

Als ik de Trust SP-2850p, Ozaki UB-600 en Logitech V20 zo vergelijk, zou ik zéker voor de laatste gaan. Simpelweg omdat het de grootste zijn... de 2 andere zijn zo miezerig klein, met speakertjes kleiner dan een gemiddelde hifi tweeter.
Dat zou ik ook zeggen, die dingen stellen inweze niks voor. Alles wat aan de usb poort hangt kan al maximaal 500mA verbruiken dus er zo een totaal elektrisch vermogen van 0.5*5=2.5W zijn, dus al die speakers een groter totaalvermogen hebben weet je al dat ze toveren met cijfertjes.

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
5mebibyte schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:52:
[...]

Dat zou ik ook zeggen, die dingen stellen inweze niks voor. Alles wat aan de usb poort hangt kan al maximaal 500mA verbruiken dus er zo een totaal elektrisch vermogen van 0.5*5=2.5W zijn, dus al die speakers een groter totaalvermogen hebben weet je al dat ze toveren met cijfertjes.
Inderdaad, alles dat meer dan 1,5 tot 2W opgeeft vertrouw ik ook al niet, en ik zou ook kiezen voor de Logitech, vanwege de prijs (wat natuurlijk ook weer misleidend kan zijn, en niet representatief voor de kwaliteit), en de grootte van de boxjes zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Waarom kies je niet een paar boxen die op batterijen lopen. Waar je gewoon een line-in op hebt zitten. Je laptop kan toch ook niet uren zonder stroom, dus ik zou speakertjes nemen met iets meer vermogen die lekker lang leven op een stel goede (oplaadbare penlites bijv.) batterijen loopt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
nomad85 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:50:
Waarom kies je niet een paar boxen die op batterijen lopen. Waar je gewoon een line-in op hebt zitten. Je laptop kan toch ook niet uren zonder stroom, dus ik zou speakertjes nemen met iets meer vermogen die lekker lang leven op een stel goede (oplaadbare penlites bijv.) batterijen loopt.
Dat is ook zeker een oplossing. Weet jij zo een goede set van Logitech of een ander A-merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:45
Jainoxi schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:29:
[...]Weet jij zo een goede set van Logitech of een ander A-merk?
Dit soort boxjes heb ik (bijna) altijd van philips gehad. Alleen is dit ook alweer een jaar of 3 geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik weet niet of je een beetje handig bent,. maar de meeste computer boxjes werken op zo'n 6 - 12V. Als je een beetje kan klussen kan je makkelijk de voeding uit slopen en die vervangen door 1 of 2 , 9 V batterijen, heb ik hier thuis ook gedaan voor een paar strand speakertjes, werkt prima.

Als je fftjes rekent, kan je ongeveer 3 uur met 1 batterij doen, maar das wel op maximaal vermogen.
Neem een paar batterijen mee, en je kan makkelijk een zomertje er tegen aan.

Er zijn wel passieve speakers, maar dat werkt niet altijd even prettig plus dat je geluidskaart et niet altijd even leuk vindt.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
En is een simpel fm zendertje ala Linex niet iets?

Dat ding doet het 2 dagen nonstop op een setje penlites. Kwa geluid pak je een willekeurige radio. Heb je meer geluid nodig (feestje) dan zet je er gewoon een paar radio's bij.

En een radio hebben ze ws wel, scheelt je weer bagage.

edit: die werken op 6V maar met een beetje klussen kun je ze ook nog wel USBpowered-maken. En grote kans dat ze al bestaan die voeding uit USB halen.

Ok, het mag (in NL tenminste) niet, maar ze worden afaik overal gedoogd, en het bereik is zo beperkt dat je amper overlast zal kunnen veroorzaken.

[ Voor 38% gewijzigd door DJSmiley op 26-06-2006 19:35 ]

Pagina: 1