FTP-server niet bereikbaar met IE of FF, wel met web2ftp

Pagina: 1
Acties:

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn situatie:

Ik heb wanadoo family met livebox, een synology DS-106e ( NAS, FTP-server, webserver, etc)

De poorten 20,21 en 80 heb ik doorgestuurd naar de DS-106e. De webserver is extern goed bereikbaar, zowel IE als FireFox.

Maar de FTP server is door externen niet goed te bereiken met IE of FF, ze kunnen wel inloggen ( dat zie ik ook terug in de log van de DS-106e ) maar krijgen na een tijdje de melding dat ze geen data connectie op kunnen zetten, controlleer of u wel de rechten heeft, of iets dergelijks

Nu het vreemde. Ik heb met dezelfde accounts intern binnen het lan in gelogd op de server met IE en FF. Dan werkt het wel goed. Vervolgens heb ik geprobeerd in te loggen met Web2ftp. En dat werkt dan ook weer heel goed. Ik kan netjes inloggen en krijg de map te zien die ik hoor te kunnen zien. Ook kan ik bestanden downloaden ( ze worden dan eerst naar de server van web2ftp gestuurd en daarna kan ik ze als zip downloaden )
Ik heb ook iemand met een Mac laten testen, die heeft met saffari geprobeerd in te loggen en dat werkte ook.

Kan iemand me hierbij helpen. Voor de algemene bereikbaarheid van mijn FTP server is het gewenst dat de server ook bereikbaar is met IE of FF

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:57

yGiDoRp

Sawasdee

Passive Mode uitzetten in IE of aan zetten in je FTP server.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-04 10:30

momania

iPhone 30! Bam!

en dan ook de juiste passive port range nog even in je router instellen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Eastman
  • Niet online
yGiDoRp schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:10:
Passive Mode uitzetten in IE of aan zetten in je FTP server.
Hoe zet je passive mode uit in IE?

Maare, intern binnen het netwerk doet IE het wel, maar dan log ik in via 192.168.1.51 als ik extern ben met me laptop doe ik dat via mijn externe IP en dan doet ie het niet meer...

edit:

Ik dacht eerst ook dat het aan de passive / actieve mode gebeuren lag... Maar dan is het toch vreemd dat er sommige programma's er wel mee om kan gaan, en de andere niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Eastman op 26-06-2006 09:15 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Eastman schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:13:
[...]

Maare, intern binnen het netwerk doet IE het wel, maar dan log ik in via 192.168.1.51 als ik extern ben met me laptop doe ik dat via mijn externe IP en dan doet ie het niet meer...

edit:

Ik dacht eerst ook dat het aan de passive / actieve mode gebeuren lag... Maar dan is het toch vreemd dat er sommige programma's er wel mee om kan gaan, en de andere niet.
Mocht je inloggen met ie of firefox bv, en je krijgt de melding dat de server de naam niet kan omzetten oid en je gebruikt passwords met vreemde tekens erin, dan zou je eens moeten proberen om het paswoord uit alleen letters te laten bestaan. Dat was nl bij mij het probleem.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-04 10:30

momania

iPhone 30! Bam!

Eastman schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:13:
[...]

edit:

IE is een browser: browsers ftp'en altijd passive ;)

op je ftp server dus passive aanzetten.

door passive mode wordt de verbinding op poort 21 gemaakt, en daarna op de gespecificeerde passsive poorten verder voortgezet. die range kan je op je server aangeven en die poorten dus ook op je router nog openzetten en naar juiste interne adres laten wijzen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Eastman
  • Niet online
momania schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:22:
[...]

IE is een browser: browsers ftp'en altijd passive ;)

op je ftp server dus passive aanzetten.

door passive mode wordt de verbinding op poort 21 gemaakt, en daarna op de gespecificeerde passsive poorten verder voortgezet. die range kan je op je server aangeven en die poorten dus ook op je router nog openzetten en naar juiste interne adres laten wijzen.
Dit krijg ik oa. te zien als ik intern inlog met cuteftp.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
STATUS:>    Login successful.
COMMAND:>   PWD
        257 "/" is current directory.
STATUS:>    Home directory: /
COMMAND:>   FEAT
        500 'FEAT': command not understood.
STATUS:>    This site doesn't support the 'features' command.
COMMAND:>   REST 100
        350 Restarting at 100. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
STATUS:>    This site can resume broken downloads.
COMMAND:>   REST 0
        350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
COMMAND:>   PASV
        227 Entering Passive Mode (192,168,1,51,12,103)
COMMAND:>   LIST
STATUS:>    Connecting FTP data socket 192.168.1.51:3175...
        150 Opening BINARY mode data connection for 'file list'.
        226 Transfer complete.
STATUS:>    Directory listing completed.
COMMAND:>   TYPE A
        200 Type set to A.

Ik neem dus aan dat de server in passive mode draait.. Het is een erg simpele FTP server, kan met de webinterface niet veel instellen. De passive range kan ik niet instellen.

Op de router had ik eerste een hele range aan poorten opengezet en doorverwezen, maar dat maakte niks uit voor de verbinding met Web2FTP en saffari ( MAC OSX )... Die doen het met en zonder de doorverwijzing van de poorten.. IE en FF werken echter nog steeds niet ( met en zonder de doorverwijzing )

• Eastman
  • Niet online
OcNewB schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:21:
[...]

Mocht je inloggen met ie of firefox bv, en je krijgt de melding dat de server de naam niet kan omzetten oid en je gebruikt passwords met vreemde tekens erin, dan zou je eens moeten proberen om het paswoord uit alleen letters te laten bestaan. Dat was nl bij mij het probleem.
Ik heb idd ook al gevarieerd met verschillende gebruikersnamen en paswoorden

• Eastman
  • Niet online
Ik heb nu zelfs geprobeerd om extern met verschillende programma's in te loggen op mijn FTP.

Cute FTP, WS FTP en een FTP programma voor de MAC.

Alleen 't programma voor de mac lukte het om in te loggen op mijn ftp server.

Ik snap er nu echt niks meer van :S

Pagina: 1