Toon posts:

Raid Chip Kapot ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Morge,

Ik heb een probleem met mijn asus a78nx-xe. Ik krijg windows niet geinstalleerd in raid, kan de schijf dan niet benaderen in de windows setup.

ALs ik windows installeer op een de normale ide poort, dan lukt het me ook niet om de raid chip aan de praat te krijgen met de orginele drivers.

Is de chip stuk ?? weet iemand raad.

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Laad je wel de drivers vanaf een diskette tijdens de setup?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:13
Je moet op F6 drukken tijdens de setup om een 3rd party driver te installeren. Dit wordt tijdens de installatie ook aangegeven, onderaan.

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Staat RAID wel aan in je bios?

"Soylent Green is people!"

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-12-2025

Pompiedom

Don't panic

Wat ik lang geleden ook had (ook in windows XP maar met een IDE Raid van Silicon) was dat ik de ide hardeschijven lost moest halen (behalve die op de silraid zaten) pas dan zag de setup de raidschijven.

We create our own reality

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tijdens de setup de orginele drivers gebruikt met F6, ik kan dan de schijven wel zien in de setup maar niet beschrijven, deleten of create.

Raid staan op enable in de bios en de startup volgorde staat als eerste op stipe, de raid schijven dus.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:13
Misschien moet je de RAID configuratie opnieuw aanmaken, met CTRL + F4 geloof ik kom je in de BIOS van de RAID controller.

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 26-06-2006 09:29 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Je zegt dat in een "normale" installatie, als je dus de schijf aan een niet raid controller hangt, de raid controller niet aan de gang krijgt met de originele drivers?

Lijkt me dan toch dat je even naar de website gaat van de fabrikant (of makkelijker de fabrikant van je moederbord) en even de laatste nieuwe haalt?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Djoekie schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:22:
Je zegt dat in een "normale" installatie, als je dus de schijf aan een niet raid controller hangt, de raid controller niet aan de gang krijgt met de originele drivers?

Lijkt me dan toch dat je even naar de website gaat van de fabrikant (of makkelijker de fabrikant van je moederbord) en even de laatste nieuwe haalt?
Dit heb ik la geprobeerd, geen resultaten. Ik zal vanavond even kijken wat voor fout code hij geeft in windows
Pagina: 1