Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opzeggen huidige abo, aanmaken nieuw abo...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij af wat de juiste volgorde zou zijn om een nieuw abonnement af te sluiten... Moet ik eerst mijn huidige abonnement opzeggen of kan ik daarvoor al een nieuw abonnement aanvragen... Ik hoop dat jullie er meer van weten of ervaring mee hebben.

PS. Ik wil wel mijn huidige nummer behouden, er komt dus ook nog porteren bij kijken...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 01:12 ]

• wAizz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 14:58
Wat is nummerbehoud?
Indien je gaat overstappen naar een andere provider kun je gebruik maken van de mogelijkheid om je huidige mobiele nummer mee te nemen naar de nieuwe aanbieder. Dit principe heet "nummerbehoud", of "nummerportabiliteit". Hierdoor hoef je niet al je kennissen over je nieuwe nummer in te lichten als je een nieuw abonnement hebt afgesloten, evt. nieuw briefpapier te laten drukken etc. In principe kun je nummerbehoud altijd aanvragen als je van provider wisselt en het maakt hierbij niet uit of je met een prepaid-kaart of met een abonnement belt. Als je een nieuw abonnement afsluit bij dezelfde provider, gaat het meestal niet, of een stuk lastiger.

Hoe dien ik mijn verzoek tot nummerportabiliteit in?
Je kunt je verzoek om nummerportabiliteit indienen bij je nieuwe aanbieder, degene dus bij wie je klant gaat worden. Je nieuwe aanbieder verzorgt de afhandeling van je verzoek om nummerportabiliteit. Voor vragen kun je ook bij de nieuwe provider terecht. Je nieuwe aanbieder moet ervoor zorgen dat je binnen 10 werkdagen kunt bellen met je nieuwe aansluiting onder hetzelfde oude nummer, tenzij je zelf - schriftelijk of elektronisch - hebt aangegeven dat de omzetting op een specifieke, latere datum mag plaatsvinden. Houdt wel rekening met je financiële verplichtingen. Deze blijven namelijk in stand, ook al wil je gedurende de looptijd van je oude contract overstappen met behoud van je nummer. Door het ondertekenen van een contract ben je in veel gevallen verplicht tot het nakomen van een financiële verplichting en die contractuele verplichting staat los van het meenemen van je telefoonnummer.

Dubbele abonnementskosten voorkomen
Om nummerbehoud toe te kunnen passen moet je oude nummer nog actief zijn voordat de nieuwe provider het nummer heeft overgezet. Het is daarom belangrijk dat je je oude contract niet (te vroeg) opzegt. I.v.m. de opzegtermijn van je oude contract loop je wel het risico dat je tijdelijk dubbele abonnementskosten moet betalen. Hieronder staan procedures beschreven die zoveel mogelijk voorkomen dat je dubbele maanden moet betalen.

Belangrijk is hierbij dat je op tijd actie onderneemt, meestal drie maanden vooraf.
Meer informatie op http://www.telecomvergelijker.nl/cat/43

[ Voor 97% gewijzigd door wAizz op 26-06-2006 08:33 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Even me zelf quoten omdat er wel info bij staat die je kan gebruiken:
Haha is wel grappig als je dit allemaal zo leest. Even ter verduidelijking: debitel biedt diensten aan van 3e onderhun eigen netwerk, zei hebben dan ook de regel dat je pas je toestel mee mag nemen zodra je bij ze wordt aangesloten. Echter als je naar belcompany, the phonehouse, t 4 telecom gaat en je laat je nummer porteren, dan mag je gelijk je toestel mee nemen omdat je een bindend cotract hebt getekend waar je toch niet onderuit kan en ze hun geld wel dus krijgen. Met hun bedoel ik dus de providers. Dit zijn de regels die de providers zelf dus hebben samen gesteld.

Voorbeeld: meneer sluit een nieuw contract aan bij t-mobile voor 1 jaar en krijgt gelijk het toestel mee. 9maanden later kan hij overstappen naar vodafone en wilt dit, en een week later dan dat hij het contract heeft geregeld mag hij het toestel op komen halen. Nu kan meneer pas 12 maanden later een nieuw toestel krijgen omdat hij gebruik heeft gemaakt om na 9 maanden al over te stappen, maar hij zit die 3 maanden nog wel vast aan tmobile en daarna pas begint vodafone. En dus voordat hij het zelfde weer kan doen, duurt weer 12 maanden.

Dus debitel is de enige die dit anders doet, duidelijk een beetje :P
Dus je kan een teleco winkel binnenstappen en daar 3 maanden voordat je contract afloopt een ander contract afsluiten en toestel mee krijgen :)

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens :)