Toon posts:

[WiFi] Continu veranderen van SSID.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop al een tijd met een vraag in mijn hoofd rond, waar ik zo snel geen duidelijk andwoord op kan vinden. Ik een uithoek van mijn brein bedenk ik wel vaak rare dingen, dit maal had ik een hersenspinsel die ik misschien wel verder ga uitwerken.

De vraag is als volgt: Kan je het uitgezonden SSID zosnel aanpassen dat je in programma's waarmee je een netwerk ziet (bijvoorbeeld WZC van MS) een scrollende tekst kan zien?

Ik weet nou niet of Windows adhv het macadres je SSID uitfiltert, zodat je hem maar 1x krijgt te zien, al dan niet scrollend (als je hem vaak genoeg verzend vanaf zelfde MAC). Het gaat mij in dit geval om de ontvangende client en niet de verzender. Als het theoretisch mogelijk zou zijn om op een client een scrollende tekst te laten zien (met standaard software, zonder enige aanpassing op de client) dan ga ik pas denken over de verzender.

Het doel is een scrollende tekst op een client die zoekt naar WiFi netwerken.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-04 22:46
Ik weet nou niet of Windows adhv het macadres je SSID uitfiltert, zodat je hem maar 1x krijgt te zien
Ik heb sowieso voor de veiligheid SSID Broadcasting uitgeschakeld en de SSID naam gewoon op de pc's ingetikt.
Maar ik zie wel gewoon als ik de pc of laptop opstart in het ballonnetje de SSID staan en ook altijd (dus niet alleen 1x even) in het Status venster (gewoon WinXP SP2, geen andere software).

Ik denk dat je gewoon een tooltje moet zoeken (die evt windows WZC vervangt) die de SSIDs van netwerken scrollend laat zien tijdens het zoeken.... kweet in elk geval dat de Belkin Wireless Utility dit niet doet. Wat boeit het eigenlijk? Als je verbinding heb, klaar toch?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-04 14:00
in WZC zeker niet. Ik moet regelmatig APs configgen voor klanten, maar als ik SSID wijzig en router reboot moet ik WZC minstens een paar keer schoppen (geforceerd "vernieuwen") voordat ie t nieuwe SSID wil zien. Tot die tijd blijft ie telkens oude SSID aangeven.

Wat Netstumbler / Kismet doen weet ik niet. Wat let je t om te proberen? SSID met de hand wijzigen en zien hoe snel ie t door heeft. Vraag me trouwens af of een eenmaal-bekend-ssid niet aan de hand van mac gedetecteerd wordt of telkens opnieuw opgevraagd wordt.

Verwijderd

Topicstarter
@ Jazco2nd: Ik probeer dus het omgedraaide, ik wil een SSID zichtbaar hebben vanaf een AP, niet zodat je kan connecten, enkel als scrollbar. Het gaat er dus om dat WZC hem op pakt zodra je zoekt, en blijft refreshen.
Als je verbinding heb, klaar toch?
Die hoeft helemaal niet tot stand gebracht te worden, het gaat er enkel om dat het continu zichtbaar veranderd in WZC (waar je alle AP's in binnen berijk kan zien).

Ik kan dus geen client configuratie doen, gezien ik daar 0.0 aan invloed op heb. Ik kan wel het AP zo inrichten dat hij het SSID aanpast (een linux AP/router met custom software).

@ DJSmiley: Ik ken het wireless protocol niet goeg genoeg om meteen te beginnen met programmeren, dan daarbij kan ik voor geen meter programmeren, maar dat is het probleem niet. Ik vraag me af of er niet een TTL op een SSID name zit. Dan zou ik die bijvoorbeeld heel laag kunnen zetten, om zo een update te forceren.
Dat je WZC moet "vernieuwen" kan misschien komen doordat de SSID TTL (als die er is?) nog niet afgelopen is?

Ik kan me ergens voorstellen dat WZC niet continu scant om bijvoorbeeld batterijgebruik te verminderen. Maar daar ken ik het systeem (drivermatig/protocolmatig) niet goed genoeg voor. Wie zegt dat de AP wel de goeie SSID headers verstuurt (of net hoe het geregeld is), om dit mogelijk te maken.

Als het theoretisch mogelijk is dan maak ik een stukje software die zonder router reboot het SSID aanpast, en dat iedere seconde, om zo een scrollbar te genereren.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 01:04 ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 00:38:
Ik loop al een tijd met een vraag in mijn hoofd rond, waar ik zo snel geen duidelijk andwoord op kan vinden. Ik een uithoek van mijn brein bedenk ik wel vaak rare dingen, dit maal had ik een hersenspinsel die ik misschien wel verder ga uitwerken.

De vraag is als volgt: Kan je het uitgezonden SSID zosnel aanpassen dat je in programma's waarmee je een netwerk ziet (bijvoorbeeld WZC van MS) een scrollende tekst kan zien?

Ik weet nou niet of Windows adhv het macadres je SSID uitfiltert, zodat je hem maar 1x krijgt te zien, al dan niet scrollend (als je hem vaak genoeg verzend vanaf zelfde MAC). Het gaat mij in dit geval om de ontvangende client en niet de verzender. Als het theoretisch mogelijk zou zijn om op een client een scrollende tekst te laten zien (met standaard software, zonder enige aanpassing op de client) dan ga ik pas denken over de verzender.

Het doel is een scrollende tekst op een client die zoekt naar WiFi netwerken.
Gaat je niet lukken..
Ten eerste connecten clients naar een SSID dus als die naam al veranderd is als ie aangeklikt wordt kan ie het netwerk niet meer vinden en dus nooit connecten..
Daar komt bij dat de verversen van je lijst met gevonden wireless netwerken over het algemeen handmatig gebeurt of anders met tussenpozen van minuten..

Kortom
Technisch niet mogelijk.