Toon posts:

rode strepen door beeld + 6600gt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi!

ik was vanmiddag de demo van prey aan het spelen toen plotseling me pc uitviel. ik dacht, nou ja vaag, misschien dat het een fout of zoiets in de demo is. tot mijn schrik was er bij het opstarten rode strepen over het scherm. niet over alles, maar over bepaalde, schijnbaar willekeurig plaatsen. ook veel pictogrammen werden niet meer weergegeven.

ik dacht eerst dat me videokaart aan het oververhitten was, dit is namelijk al eens eerder gebeurt toen de ventilator ermee ophieldt, maar dat bleek niet het geval. dus toen ben ik maar met de drivers gaan prutsen. na het deinstalleren van de nvida drivers (weet niet zeker welke versie, 84.xx geloof ik) waren de strepen weg, alleen werden de meeste pictogrammen nog niet weergegeven. ik heb toen de nieuwte drivers van nvidia geinstalleerd en hup, de strepen waren weer terug. daarna heb ik de videokaart in een andere pc geprobeert, en ook daar strepen (wel minder). ik heb ook de videokaart van die andere pc (een oude ati 9200se) in mijn pc geprobeert, deed het goed, maar nog steeds werden sommige pictogrammen niet weergegeven.

ik heb nu mijn eigen videokaart weer geinstalleerd (nvidia 6600gt agp) en werk nu dus met strepen over alles heen. als ik een spel opstart, draait die perfect (net als daarvoor) alleen nu met strepen eroverheen.

nu is het denk ik wel veilig om te zeggen dat me videokaart aan stront is (gedeeltelijk iig), maar ik denk dat er nog meer fout zit. want zelfs zonder me videokaart (met andere dus) verschijnen de meeste pictogrammen nog steeds niet. zou het kunnen dat er software matig iets fout zit dat hier voor zorgt (dus niet de videokaart)? ik vermoedt dus dat ik een nieuwe videokaart moet kopen (waar ik helaas geen geld voor heb), maar ik zou ook graag willen weten wat nou de oorzak van die probleem was, om te voorkomen dat het met een nieuwe videokaart weer gebeurt. dus als iemand denk te weten hoe dit komt, zeg ut aub ff.

specs:
AMD athlon 64 3700+
Asrock Dual-sata2
1 gig geheugen
1x 40 gig en 1x 120 gig HD
nvida 6600GT (agp)
350W psu
cd-brander
dvd speler

hier is een plaatje van hoe me bureaublad er nu uitziet
http://smg.photobucket.co...view&current=nietgoed.jpg

Verwijderd

Topicstarter
humm ok, ff wat verbeteren. spellen werken niet goed. sommige laten de pc gewoon weer uitvallne, terwijl andere heel veel artifacts en vreemde lijnen geven (zullen vast na een tijdje ook wel crashen).

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:13
Ziet er uit als een bekent probleem waarna je zo even had kunnen zoeken.

Probeer eens extra te koelen, werkt die niet dat zou je de kaart RMA moeten doen of anders een nieuwe kopen.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Door een krappe voeding een uitval gehad die en je windows en misschien ook je videokaart heeft gemold?

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Twarp schreef op maandag 26 juni 2006 @ 01:43:
Door een krappe voeding een uitval gehad die en je windows en misschien ook je videokaart heeft gemold?
dat vermoed ik dus. wat ik eigenlijk dus wil weten is kan een kapotte voeding ervoor zorgen dat mijn windows niet meer goed is.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Wat voor merk voeding heb je dan? Want met een A-merkvoeding van 350 watt kom je in ieder geval geen prik tekort.

offtopic:
Wat irritant als je niet kan slapen >_>

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen idee wat voor merk het is. op de zijkant staat CMP. naar mijn weten is het geen bijzonder psu ook geen a-merk denk ik.

oh, en ik draai nu de ati kaart, heb iig me pictogrammen terug :P

wat is trouwens de kans dat er schade aan me moederbord is? die is namelijk net nieuw (samen met cpu).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 02:16 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 22:06
Als hij met die videokaart weer normaal werkt, dan is er niets aan je moederbord. Het enigste wat kapot kan zijn is je voeding(hij is gewoon te licht) of je videokaart.

http://specs.tweak.to/16567

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 22:42

PcManiaxx

ondertitel duh

Een a-merk 350w moet met gemak zo een kaartje trekken. Heb je het over een Qtec of Sweex, dan praat je over shit uiteraard.

Ik zou als eerst maar is kijken naar de waardes van je voltlijnen in de bios.

Verwijderd

Topicstarter
voltlijnen in bios gaven dit (dit is tenminste het enigste wat ik daar over voltages kon vinden).

+3.3 - 3.36v
+5 - 5.05v
+12 - 12.16v

dit is met de 6600gt.

ik ga nu dus op zoek naar een nieuwe videokaart, moet ik ook kijken voor een nieuwe voeding, of kan deze er nog mee door?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 14:21 ]

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-07 12:21
uw volts moet je meten met een multi meter...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 5090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1600

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Je kan je voeding blijven gebruiken. Die voltages zien er namelijk gewoon goed uit.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Pagina: 1