Aansluiten IP5200R

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hoi_roy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 19:55
Hallo,

Ik zoek wat hulp bij de installatie van bovenstaande printer (Canon IP5200R). Ik heb deze gekocht omdat hij via wifi aan te sluiten is. Ik ben verder in het bezit van een Medion 8083XL computer, deze bevat ook een wifi kaart. Nou wil ik de printer draadloos aansluiten maar dit lukt me maar niet.
Ik kan de printer wel via usb aansluiten, installeren etc. Dit werkt volledig.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om een wireless signaal van ofwel computer of printer te krijgen. De computer signaleerd wel 4 beschikbare netwerken in de buurt, maar kan niet de printer vinden.
Wat doe ik verkeerd, hoe krijg ik het geheel werkend?
Kan iemand me helpen?
Alvast dank!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12
Printer snapt wel ad-hoc connecties?

• hoi_roy
Sorry voor misschien een domme vraag maar wat zijn ad hoc connecties?

Ik kan helemaal geen wireless verbinding tussen de computer en de printer tot stand brengen. Als ik zoek in de lijst met beschikbare netwerken staat er niets tussen van de canon printer (of bj... nogwat) Via USB werkt de printer prima, maar ik wil m toch echt graag wat verder weg zetten en in de toekomst (extra computer) als shared gaan gebruiken..

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:42

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ad-Hoc wil zeggen dat er een directe verbinding is tussen 'apparaat 1' en 'apparaat 2'.
Letterlijk betekent het een tijdelijke sessie. (In jouw geval vast)

Misschien gaat de printer op dit moment ervan uit dat hij op een Access Point wordt verbonden. Dit blijkt in jouw geval niet zo te zijn.

Bottomline; Zoals HeldereM al zei; ondersteunt jouw printer Ad-Hoc?

[ Voor 32% gewijzigd door PD2JK op 27-06-2006 03:41 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:29

Thandor

SilverStreak

Prutz0r schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 03:25:
Bottomline; Zoals HeldereM al zei; ondersteunt jouw printer Ad-Hoc?
En daarop kan zoeken ons het antwoord geven.
Google 'IP5200R ad-hoc'
De eerste hit is een Franse site. Voor sommige een bekende taal en voor andere is het enkel wartaal.
Dat laatste is in de meeste gevallen alsnog geen probleem gezien er zogenaamde 'translators' zijn die de tekst min of meer kunnen vertalen :)

Op die Franse site staat het volgende:
Pour un usage domestique le passage par le routeur est tout de même superflu, sauf bien sûr si vous souhaitez partager la même imprimante entre plusieurs postes alors que le mode ad hoc, seul à permettre une liaison directe entre l'ordinateur et l'imprimante, n'est hélas pas supporté par la IP5200R. Un bien mauvais point pour cette imprimante !
De ad-hoc mode voor enkel een directe connectie tussen de computer en de printer is helaas niet supported door de IP5200R.

Om zekerder te zijn van de zaak zoeken we verder. De tweede hit geeft ons het volgende:
The Wireless system will not work in an ad-hoc mode so an access point is required for this to function in Infrustructure mode.
Ofwel, de directe verbinding gaat simpelweg niet lukken omdat niet alle hardware dit ondersteunt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• hoi_roy
Ah..hartelijk dank voor dit speurwerk.

Dit houdt dus in dat ik een access point moet hebben..
Dwz dat ik er een moet aanschaffen (of is mijn computer zo te configureren??=wellicht een domme vraag maar je weet het nooit he)
Iemand een tip voor mij, ik zat zelf te kijken naar:

http://www.asus.com/produ...l3=0&model=60&modelmenu=1

Is die goed genoeg om de verbinding met de printer te maken? (ik wil in de toekomst nog de mogelijkheid hebben om met een laptop extra gebruik te kunnen maken van de printer..)

Of zijn er andere betere opties die ik moet overwegen (prijs/functie technisch)

• hoi_roy
Iemand nog tips tav welk accespoint ik zou moeten kopen?

[ Voor 46% gewijzigd door hoi_roy op 28-06-2006 18:16 ]

• Hermanides
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-06-2007
Ik heb een mijn IP5000 omgeruild voor een IP5200R.
Deze werkt uitstekend op de verschillende systemen (XP met experiabox)
Eerst aangesloten op USB van een desktop.
Daarna de instellingen van de IP5200R aangepast:
Communicatie via Wireless Lan geconfigureerd
bij csid mijn netwerknaam genoemd en de WPA sleutel ingevoerd,
begint te mekkeren over dubelle verbinding,
en dus Wired lan uitgezet.
Vervolgens USB kabel verwijderd.
Succes
Pagina: 1