Niveau van TFWK.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 08:06

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Ik zit ook lekker het WK te volgen (en ben ook teleurgesteld met de uitschakeling) en daarbij ook ons nieuwe themaforum. Heel leuk allemaal, maar het niveau vind ik over het algemeen laag. Met name in de topics waarin de wedstrijden besproken worden. Daar is het overgrote van de posts naar mijn mening totaal overbodig. Posts die wel inhoud hebben worden ondergesneeuwd door ongefundeerd gebral en replies die niet meer bevatten dan "1-0", "Oeh, op de lat", "Kut :( " etc. Ik neem aan dat de overige mensen in het topic ook wel hebben gezien dat het 1-0 werd, de bal op de lat ging en dat iets kut was. Mij irriteert het in ieder geval.

Ik begrijp best dat de emoties hoog oplopen tijdens de wedstrijden, maar om dat nou op een internetforum te gaan delen...
Het lijkt wel een wedstrijd wie na een moment het snelst op zijn toetsenbord duikt en de wereld laat weten weten wat iedereen al lang en breed gezien heeft.

Nu weet ik niet wat het beleid voor TFWK is. Daarover heb ik niets kunnen lezen in de policy. Misschien is het allemaal prima zo en ben ik een zeikert, maar het lijkt zo meer op een IRC-sessie dan op een discussieforum en dat kan niet de bedoeling zijn, lijkt me.

Dit is trouwens iets wat ik vaak in sporttopics zie, maar hier vind ik het wel heel erg.

Trouwens, gelieve niet te reageren met die afgezaagde dooddoener "Dan kom je er toch niet". Er staan ook interessante dingen in dat subforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:13

Nik

Ben het met je eens, ga dan op IRC als je wilt slowchatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat jij (=TS) omschrijft is voor mij de reden geweest om het WK-forum links te laten liggen. Het was te voorspellen dat bepaalde topics die richting uit zouden gaan, dat zie je altijd.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:04

SmartDoDo

Woeptiedoe

Hoe zie jij het dan graag anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik persoonlijk vind het niet nodig om in topics iedere beweging van de bal te omschrijven. De topics over de wedstrijden zijn vooraf interessant om bv. over de opstelling te praten en achteraf om na te praten. Tijdens de wedstrijden iedere beweging inkloppen voegt mijn inziens helemaal niets toe; wat hierboven ook al wordt gezegd: daar is iets als IRC beter geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Denk je dat er er veel behoefte is om na de wedstrijd onderbouwd te posten? Bij voetbal komt een hoop emotie kijken zoals je wel kunt zien, door niet toe te staan dat er zo simpel wordt gepost haal je de hele sfeer uit het forum imho :)

En ja, ik snap best dat er mensen zijn die het niet interessant vinden om het topic te volgen tijdens een wedstrijd vanwege de reacties. Daarentegen zijn er ook topics te starten met een andere insteek waarin je op een rustige manier kunt discussiëren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik vind dat soort topics juist wel sfeer uitstralen? Zo'n topic duurt maximaal een dag (en het geslowchat maximaal 2 uur :P ) dus zo erg is het nou ook weer niet. Voor een strak discussie topic zou ik persoonlijk denk ik gewoon een ander topic starten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:00
Misschien een oplossing om de volgende keer tijdens de wedstrijden het forum te sluiten? of actief modden op slowchat topics (tijdelijk sluiten).

Is denk ik de enige manier om dit soort dingen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Laatst online: 30-09 21:00

r0b

SyphOn schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:47:
Misschien een oplossing om de volgende keer tijdens de wedstrijden het forum te sluiten? of actief modden op slowchat topics (tijdelijk sluiten).

Is denk ik de enige manier om dit soort dingen te voorkomen.
Maar wil je het voorkomen is de vraag. :)

En om een topic over een voetbalwedstrijd tijdens de wedstrijd te sluiten is natuurlijk vrij .. idioot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

SyphOn schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:47:
:X Je wilt het WK-forum op z'n gat hebben?

Maak dan een apart topic als je serieus ergens over wilt praten, de centrale topics zitten nu eenmaal vol van slowchat tijdens de wedstrijden. Ik peins er niet over daarop in te grijpen omdat het de sfeer echt geen goed zou doen :)

Ik zeg het niet graag, maar kijk er dan niet in als het je stoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
SmartDoDo schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:54:
[...]
Ik zeg het niet graag, maar kijk er dan niet in als het je stoort :)
Daar ben ik het helemaal mee eens! Wat ik al zei: ik laat het WK-forum links liggen en vind het niet eens erg, omdat ik niet het idee heb dat ik iets mis. :)

Zodoende ga ik me niet irriteren aan dat slow gechat en gaan anderen zich niet irriteren aan mijn geïrriteer. Kortom: win, win ; dus iedereen blij! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Hmm.... dit topic, met zo'n negatieve insteek, is vrijwel direkt gestart nadat nederland is uitgeschakeld...

Natuurlijk dan zijn de meeste mensen wat geirriteerder en is de stemming nu eenmaal eventjes niet top, tja, dat is voetbal... soms win je, en soms verlies je...
darover is volgens mij ook de meest diepgravende discussie eigenlijk overbodig, dan moet je eventjes 'stoom afblazen'.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
RM-rf schreef op maandag 26 juni 2006 @ 00:05:
Hmm.... dit topic, met zo'n negatieve insteek, is vrijwel direkt gestart nadat nederland is uitgeschakeld...

Natuurlijk dan zijn de meeste mensen wat geirriteerder en is de stemming nu eenmaal eventjes niet top, tja, dat is voetbal... soms win je, en soms verlies je...
darover is volgens mij ook de meest diepgravende discussie eigenlijk overbodig, dan moet je eventjes 'stoom afblazen'.
Mee eens. Als het je niet intresseert, dan laat je het links liggen. En als je een goede discussie er over wilt voeren ga je naar de wk kroeg topic. Snap de ophef niet echt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Ik liep al eventjes met het idee dit topic te starten. Alleen het moment is misschien niet zo goed gekozen.

Ik zou inderdaad het subforum links laten liggen, maar zoals ik al zei staan er ook interessante zaken in en die lees ik wel graag. "Dan kom je er toch niet" vind ik zo makkelijk gezegd. Zo kun je elk 'probleem' wel negeren. Naar mijn mening is het niveau GoT-onwaardig. Een soort WK-HK waar je niet na hoeft te denken voor je post. Zo'n evenement verdient beter.

Ik vraag ook niet dat elke post met een loep bekeken wordt, want dan gaat het subforum inderdaad op z'n gat en dat zou zonde zijn. Het moet natuurlijk nog wel een beetje gezellig blijven. Maar een 'waarschuwing' in de startpost en eentje boven het post-invoerscherm zou al heel wat zooi schelen, denk ik. Of open een IRC-kanaal.

Maar als niemand zich er verder aan ergert en jullie het ook goed vinden zo, staat het jullie uiteraard vrij om het zo te laten. Ik kaart het alleen even aan. Daar is LA tenslotte voor.

Weltrusten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
^^

Ben ik het normaal wel mee eens.

Maar kijk nu eens naar de thread, er begint nu een goede discussie te ontstaan. En de eerdere reacties zijn puur emoties die nu al afgezwakt zijn.

Wil je dan dat een mod al die posts weghaalt omdat ze out of the bleu zijn?

Edit: de laatste paar posts mogen van mij idd wel weg. Die slaan totaal nergens op :|

[ Voor 15% gewijzigd door DaannO op 26-06-2006 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 18-10 14:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Maar wat wil je nu aandragen? (Voornamelijk) dit topic is een reactie op de teleurstelling en dan krijg je dit soort reacties. In principe zijn korte slow-chat posts forum-wide niet toegestaan, dus hier zal (indien nodig) net zo op gemod worden als in andere fora. Hier hoeft imho geen speciale exta policy voor TFWK voor gemaakt te worden. Helemaal als je bedenkt dat TFWK een tijdelijk forum is. :)

Als je bedoeling is mensen aware te maken van het feit dat korte posts als die je aandraagt niet bijdragen aan het forum, dan kan ik daar in komen. Er hoeft alleen policy-wijs weinig te gebeuren. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Iedereen moet even wat emotie kwijt, das logisch. De één gaat over de schreef (m.b.t. niet even tien tellen wachten met posten) , de ander opent er gelijk een LA-topic over. :+

Dat maakt voetbal zo leuk en als we allemaal redelijk normaal blijven doen, is er weinig aan de hand imho. :)

[ Voor 10% gewijzigd door RedRose op 26-06-2006 00:40 ]

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja.

Sport = emotie.

Als je dit niet wilt moet je gewoon het forum niet aanmaken want het is gewoon onvermijdelijk. Het helpt wel voor veel mensen om de frustratie te ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Laatst online: 19:00
SmartDoDo schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:54:
[...]
:X Je wilt het WK-forum op z'n gat hebben?
Nee, maar naar mijn idee was mijn reply de enige oplossing voor het probleem van de TS.

Heb persoonlijk niks tegen het WK forum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Nog even reageren dan (gisteren zware dag gehad). Daarna mag het topic wat mij betreft als niet geopend beschouwd worden. Kennelijk zit ik er naast. Ik zal wel te begaan zijn met niveau.

Men hoeft mij niet te vertellen dat sport emotie is. Ik zat zelf ook lekker in de wedstrijd en te vloeken en te tieren. Maar ik had niet de behoefte om na elke actie op m'n toetsenbord te duiken. Beetje kansloos vind ik dat. Kan me ook niet voorstellen dat het oplucht, maar daar verschillen de meningen dus over.

Dank voor de aandacht in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

En ik maar denken dat '1-1' en 'op de lat' ontopic posten zijn in TFWK. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 12:02

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ecteinascidin schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:03:
En ik maar denken dat '1-1' en 'op de lat' ontopic posten zijn in TFWK. :P
Niet bij wedstrijden van Engeland ;) :P

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

MPmad schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:44:
Nog even reageren dan (gisteren zware dag gehad). Daarna mag het topic wat mij betreft als niet geopend beschouwd worden. Kennelijk zit ik er naast. Ik zal wel te begaan zijn met niveau.
Ik zie dit topic nu helaas pas. Ik begrijp het aan de ene kant wel, aan de andere kant vind ik dat je bij een dergelijk thema forum posts van een dergelijke kwaliteit op de koop toe moet nemen. Wanneer je analyses van een hoogstaand niveau als Cruijff of Jan Mulder (:X) wilt zien dan had er denk ik beter geen TF geopend kunnen worden. Er is door de crew gekozen om dit toch te doen. Momenteel trek ik zelf de grens bij vloeken en doodverwensingen. Vanuit mijn functie als W&L mod weet ik hoe bepaalde lieden vloeken kunnen ervaren. Doodverwensingen vind ik al helemaal buiten proporties, extreem kansloos en eng.

Om bepaalde reacties te posten ipv op irc te gaan. Tja, ik deel je mening, maar niet iedereen denkt er zo over. En net als SmartDoDo vertik ik het om tijdens een wedstrijd alle posts te gaan screenen of om halve topics na afloop een enkeltje /dev/null te geven.

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik me geen TR van je kan herinneren waarin je de crew meldt dat je van een aantal posts niet gediend bent en dit bevreemd me wel. Ik wil overigens expliciet melden dat ik dit niet als verwijt wil brengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Ik heb ook geen TR's geplaatst. Dat heb ik wel vaak zat gedaan bij sportevenementen in NSTM, maar daar werd vervolgens niets mee gedaan. Daarom maar dit topic om te kijken hoe men er nou tegenaan kijkt.
Pagina: 1