1 usb keyboard/muis (logitech) voor pc / minimac mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik wil naast mijn pc wel een minimac. Nu wil ik geen nieuw toetsenbord/muis kopen laat staan elke keer de stekker verwisselen.

Dus ik dacht aan een kastje waar mijn draadloze keybord/muis ingaat en waar 2 usb kabels uitkomen voor de pc en de mac. Soort usb switcher zeg maar. Bestaan die en hoe betrouwbaar cq storingsgevoelig zijn die? Zijn er typen cq merken waar je uit de buurt moet blijven?

Als ik ooit op de mac een dvd wil branden (ik ga in pricipe voor de solo core zonder brander), kun ik dan even mijn pc dvd brander (nec 3520) in een extern usb kastje stoppen en daarmee op de mac branden of gaat het allemaal niet zo makkelijk?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
zoiets als http://www.expansys.nl/product.asp?code=113291 ?

dat heet een "KVM Switch"

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:15
Als ik ooit op de mac een dvd wil branden (ik ga in pricipe voor de solo core zonder brander), kun ik dan even mijn pc dvd brander (nec 3520) in een extern usb kastje stoppen en daarmee op de mac branden of gaat het allemaal niet zo makkelijk?
Je kan natuurlijk ook op de mini-mac een image (.iso oid) maken, die kopieeren naar je pc en daar op cd/dvd branden. Als dit maar heel af en toe voorkomt is dit wel een eenvoudige oplossing. Overigens zijn er wel van die kastjes, zoek eens op www.conrad.nl, die heeft dit soort dingen vaak wel.

• ErikRo
41 euro vind ik nogal wat, alweer bijna de helft van een bt keymord/muis. Ik zocht meer iets van 12 euro of zo. Ik heb maar 1 usb aanluiting nodig.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Netwerkkabel tussen die twee, hetzelfde IP en Subnet mask geven, en overgooien maar die *.ISO :Y)
ErikRo schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:07:
[...]

41 euro vind ik nogal wat, alweer bijna de helft van een bt keymord/muis. Ik zocht meer iets van 12 euro of zo. Ik heb maar 1 usb aanluiting nodig.
Ga je dan zonder keyboard/muis werken?

[ Voor 61% gewijzigd door TheZeroorez op 25-06-2006 23:16 ]

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Zoek even op synergy. Kun je via je netwerk de computers koppelen, zodat je beiden met 1 tobo + muis kan bedienen... Zal ff zoeken of ik een linkje kan opduikelen.

hebbes:
http://synergy2.sourceforge.net/

doet dit wat je wilt?
Ik heb mn macbook nog niet, maar dit wil ik zeker gaan proberen.

[ Voor 30% gewijzigd door DocB op 25-06-2006 23:37 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Ik gebruik ook Synergy, en het werkt best goed. Je moet dan natuurlijk wel de computer die de server is aan hebben als je de andere computer wilt gebruiken. Ik draai de server op mijn iBook, en zelfs control-alt-delete werkt op mijn pc :) Hier is trouwens een link naar SynergyKM, die installeert een preference pane in MacOS X, waarmee je makkelijker synergy kunt beheren.

Hier stond achterhaalde informatie…

• ErikRo
Even gezocht er stond pas iets over ind e C't, maar mijn buurman boven noemt inderdaad wel een groot nadeel. Ondanks dat het erg mooi gedaan is, ben je verplicht de hoofdomputer altijd aan te hebben. Mij leek het juist zo handig om de pc lekker te laten dloaden en aflsuiten als hij klaar is. terwijl de mac op af en toe even surft. Het lchte werk zeg maar. verbuikt ook minder stroom zo, dus ik ga toch even verder zoeken naar een usb swicher.

Wel leuk gedaan die software :)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb zelf een 4 poorts van Sweex werkt perfect switched ook monitor, printer, tekentablet, bluetooth keyboard en muis. Je mac kan je standaard al met VNC overnemen en bedienen persoonlijk vindt ik dat niet lekker werken maar heb dan ook een oude G4 400mhz.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1