Toon posts:

Hoe haal ik alle email adressen uit mijn pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste G0T-ers,
Ik wil graag een brief versturen aan al mijn klanten, echter zitten al die email adressen in het email programma, Tunderbird en in mijn vorige email client outlook express.

Hoe haal ik deze email adressen hier makkelijk uit, in plaats van 5000 email adressen handmatig te gaan knippen en plakken.
En als ik ze eenmaal heb kan ik deze gewoon via Tunderbird versturen? of moet ik daar vanwege de groet hoeveelheid een ander email programma voor gebruiken?
(en ik wil niet dat ontvangers van de email, alle andere ontvangers kunnen zien, want daar stellen mijn klanten vanst geen prijs op, dus al bcc verzender.)

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd?
Ik heb wat zitten googlen en ben veel programma`s tegen gekomen die ik verdenk van een copie van de lijst email adressen naar spammers te versturen, dat wil ik dus niet!
Vandaar ik zonder veel geprobeerd te hebben meteen hier maar kom.

Ik heb echter wel 1 programma geprobeerd... SharkMailExtractor
Alleen die loopt snel vast en komt daar danb ook niet meer uit.
(pc onbruikbaar, cpu 100%)

Iemand een idee?
Zonder spammers in de hand te spelen? 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.kingcountyjournal.com/graphics/email.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 22:18 ]

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:17
Het versturen van mail aan diverse personen zonder dat die kunnen zien aan wie ze allemaal gestuurd zijn doe je dmv de "BCC" functie ipv "AAN"
Misschien hier meer info?

[ Voor 29% gewijzigd door Ad de Jong op 25-06-2006 22:25 ]

Mijn profiel op Discogs

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

theBandit schreef op zondag 25 juni 2006 @ 22:19:
Het versturen van mail aan diverse personen zonder dat die kunnen zien aan wie ze allemaal gestuurd zijn doe je dmv de "BCC" functie ipv "AAN"
BCC: Blind (dus anderen kunnen niet zien aan wie er nog meer een) Carbon (van dat carbonpapier, oftewel een doordrukvelletje) Copy (dat zeg ik, een kopie) krijgt.

;)

En met een softwarematige firewall op je computer kan je instellen welke programma's er naar buiten mogen, dus als je zo'n vaag programma wilt gebruiken wat je niet vertrouwt blokkeer je die verder met de firewall.

[ Voor 23% gewijzigd door Resistor op 25-06-2006 22:24 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Je kan toch gewoon vanuit Thunderbird het adresboek van Outlook Express importeren? Ik heb Thunderbird op deze PC niet voor de hand, maar een google-zoek gaf het volgende artikel:
http://kb.mozillazine.org/Import_from_Outlook_Express

Dus gewoon via Tools -> Import. Dat is toch de kortste klap, zonder wazige convert-programmatjes, of snap ik de vraag niet helemaal :)

[ Voor 6% gewijzigd door Erik Jan op 25-06-2006 22:29 ]

This can no longer be ignored.

Verwijderd

5000 email adressen beheer je IMHO niet in je email client maar op een andere manier en zulke bulk mailings doe je ook best met specifieke software...

Voor veel mensen blijkt hun email client het ultieme archiveringsprogramma te zijn voor vanalles en nog wat :(

• Ad de Jong
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 22:31:
5000 email adressen beheer je IMHO niet in je email client maar op een andere manier en zulke bulk mailings doe je ook best met specifieke software...

Voor veel mensen blijkt hun email client het ultieme archiveringsprogramma te zijn voor vanalles en nog wat :(
Misschien wat voorbeelden van dergelijke software voor de TS?

Mijn profiel op Discogs

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Klopt het dat je de adressen die je nu in je adresboek hebt zitten:
* wilt verzamelen op een plek dat je ze nog kan gebruiken om te mailen
* maar ook wilt verwijderen uit je adresboek
?

In dat geval: maak een mailtje, voeg vanuit je adresboek alle adressen toe, kopieer dat naar kladblok en sla dat kladblokbestand op. Verwijder alle entries uit je adresboek.

Als je een mailtje wilt sturen: open het eerder gemaakte bestand in kladblok, en copy-paste de inhoud naar de BCC van je mailtje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben als femme`s boxschool en inport dan ook snel gegroeid, vandaar we/ik nog Tunderbird gebruiken.
Ik wil dus over op een ander email programma voor bulkmail, mocht dat in de toekomst nog nodig zijn.
Kwa zaken afhandelen via email gaat dit anders nog prima.

Dus hoe kan ik al die email adressen die nu in Tunderbirt staan een email sturen?
(zonder 5000 emails te schrijven)
Inporteren vanuit outlook inmiddels gedaan!

Verwijderd

Topicstarter
Kuhlie schreef op zondag 25 juni 2006 @ 22:35:
Klopt het dat je de adressen die je nu in je adresboek hebt zitten:
* wilt verzamelen op een plek dat je ze nog kan gebruiken om te mailen
* maar ook wilt verwijderen uit je adresboek
?

In dat geval: maak een mailtje, voeg vanuit je adresboek alle adressen toe, kopieer dat naar kladblok en sla dat kladblokbestand op. Verwijder alle entries uit je adresboek.

Als je een mailtje wilt sturen: open het eerder gemaakte bestand in kladblok, en copy-paste de inhoud naar de BCC van je mailtje.
Thanks Kuhlie!
Ok, maar volgens mij staat maar de helft in het adresboek :-( de andere helft zijn klanten die een email hebben gestuurd naar ons maar niet in het adresboek gezet zijn.
Echter staat alle email adressen nog of in de inbox, outbox oof prullenbak.

(Ik kreeg sinds Feb 2006 en nu ongeveer 4400 nieuwe emails, die of in het adres boek staan of in inbox, outbox of prullenbak.)
Bestaat er geen ander programma die alle door scant, en dan die email adressen in wordpad of zo zet, en dat ik dan deze knip en als BCC in een nieuwe email van Tunderbirt plak?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 22:45 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 22:38:
Ik ben als femme`s boxschool en inport dan ook snel gegroeid, vandaar we/ik nog Tunderbird gebruiken.
Ik wil dus over op een ander email programma voor bulkmail, mocht dat in de toekomst nog nodig zijn.
Kwa zaken afhandelen via email gaat dit anders nog prima.

Dus hoe kan ik al die email adressen die nu in Tunderbirt staan een email sturen?
(zonder 5000 emails te schrijven)
Inporteren vanuit outlook inmiddels gedaan!
Je kunt ze toch gewoon allemaal selecteren? en dan rechtermuisknop "add to bcc field".

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 22:43:
[...]

Thanks Kuhlie!
Ok, maar volgens mij staat maar de helft in het adresboek :-( de andere helft zijn klanten die een email hebben gestuurd naar ons maar niet in het adresboek gezet zijn.
Echter staat alle email adressen nog of in de inbox, outbox oof prullenbak.

(Ik kreeg sinds Feb 2006 en nu ongeveer 4400 nieuwe emails, die of in het adres boek staan of in inbox, outbox of prullenbak.)
Bestaat er geen ander programma die alle door scant, en dan die email adressen in wordpad of zo zet, en dat ik dan deze knip en als BCC in een nieuwe email van Tunderbirt plak?
Dat begint een beetje op spammen te lijken wat je nu van plan bent. Als je een officiele mailinglist hebt dan zou je toch ergens een centrale plaats met e-mailadressen van mensen die zich aangemeld hebben moeten hebben.

/▌

Verwijderd

Hmm, het gaat niet makkelijk gaan denk ik.
Een mogelijkheid (wel met nog wat werk aan) is de volgende:
Open een DOS-prompt, navigeer naar je Thunderbird mail dir (C:\Documents and Settings\zeon\Application Data\Thunderbird\Profiles\dmg1r6g1.default\Mail\Local Folders is de mijne)
en geef hier het volgende in:
code:
1
find "@" *

Dit gaat al de e-mail adressen geven, ook degenen die al in je adresboek staan, maar niet een adres per regel en er kunnen nog andere gegevens bij staan.

Misschien helpt het toch.

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op zondag 25 juni 2006 @ 22:45:
[...]

Je kunt ze toch gewoon allemaal selecteren? en dan rechtermuisknop "add to bcc field".
Sja, ik ben nu een kwartierje bezig, maar de lijst is gewoon te lang.
Ik kan de functie, "alles selecteren" niet vinden, als die er is, is het simpel, maar het ziet er naar uit dat ik met "Ctrl" vast te houden 1 voor 1 moet selecteren..
Het zijn wellicht meer als 5000 email adressen, dus bijna onmogelijk op die manier :P

Weet jij of iemand anders een manier ze in 1x te selecteren?

P.s ik zie dat niet alle email adressen in het adresboek staan, klopt dit of doe ik nu iets fout.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 22:54 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 22:50:
[...]

Sja, ik ben nu een kwartierje bezig, maar de lijst is gewoon te lang.
Ik kan de functie, "alles selecteren" niet vinden, als die er is, is het simpel, maar het ziet er naar uit dat ik met "Ctrl" vast te houden 1 voor 1 moet selecteren..
Het zijn wellicht meer als 5000 email adressen, dus bijna onmogelijk op die manier :P

Klik de eerste aan, houdt shift ingedrukt, klik de laatste aan.

/▌

• Ad de Jong
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 22:50:
[...]
CTRL A

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Ok, mensen het is dankzij jullie gelukt de hele zooi te selecteren:D

maar nu krijg ik deze foutmelding als ik dan daarop ga staan met de muis en nieuw berich selcteer
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y213/Zeta_0049/tunderb.jpg

Wellicht dat ik het per 50 email te gelijk doe i.p.v 1300 te gelijk, dan geen foutmelding onstaat.
Als iemand mij een emial stuurd, of als ik iemand een email stuurd, komt deze persoon dan automatisch ook in het adresboek?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 23:05 ]

• Ad de Jong
Bij "Tools-Options-Composition-Adressing" zorgen dat "Automatically add outgoing enz enz" aangevinkt staat zorgt er voor dat de uitgaande mail in je adresboek komt te staan volgens mij.
De inkomende kan ik zo snel niet vinden maar zal vast wel kunnen.

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1