Asus WL-500gP / ST510 / XS4ALL problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 714 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Goedenavond allen,

Na een heel weekend zelf aangemodderd te hebben heb ik toch maar besloten hier een topic te openen.
Het is als volgt:

Ik had tot en met vrijdag een Speedtouch Home + Linksys BEFW11 router. Echter werd die router een beetje bejaard dus besloot ik die te vervangen door een nieuwe Asus WL-500g Premium.
Daarmee begon de ellende.. Ik kreeg het niet voor elkaar de Asus via PPTP in te laten bellen bij XS4ALL. Ik heb hierop de helpdesk gebeld, maar die ondersteunt het ding niet. Wel heb ik enkele settings doorgelopen, denk hierbij aan de IP adressen en de hostname. Dat mocht niet baten. Geen verbinding mogelijk.

Ik heb toen bij een kennis een ST 510i opgehaald, en die aangesloten. Dat modem als router werkt perfect, daarmee post ik nu ook dit bericht. Echter krijg ik het alsnog niet voor elkaar om via de Asus te internetten.

Ik heb geprobeerd:

- SIP Spoof template in de 510 gezet. Vervolgens de Asus getracht in te stellen > geen resultaat. Ik twijfel er echter aan of ik dat wel goed doe, maargoed.. Modem maakt dan overigens wel netjes verbinding, dus ik heb internet in huis, alleen kan ik het niet gebruiken omdat de Asus tegenstribbelt. De Asus zegt overigens wel dat ie verbonden is, maar ik kan dus niet internetten..

- De 510 via de wizard die te downloaden is ingesteld als PPTP modem. Zelfde resultaat als met de ST Home, krijg geen verbinding. Waarom is mij echt een raadsel..

Vanzelfsprekend heb ik de topics hier op GoT goed bekeken, en daar zijn toch wel aardig wat mensen die het aan de gang krijgen met SIP Spoofing en ook met PPTP.ini. Nu is er ook nog zoiets als DHCP spoofing, maar kan ik dat ook gebruiken? Hoe dien ik de router in dat geval in te stellen? Moet ik dan net als bij IP Spoof ook een route aanmaken, zo ja, welke?

Ik zou het érg fijn vinden als iemand me wat wijzer kan maken, want ik zie door de spoofbomen het bos niet meer.. :? Overigens is het voor mij geen optie de Asus enkel als accesspoint te laten fungeren, daar heb ik hem immers niet voor gekocht!

Alvast bedankt! :)

• Timmert
  • Niet online
Heb nog even verder zitten spitten en op de site van Mycom een handleiding gevonden. Hier zegt men dat je, indien je in het bezit bent van een ST510, de router in moet stellen voor een cable connection. Leuk en aardig, maar dat wijzigt niets aan de instellingen van de 510 en heb ik dus in feite 2 routers in m'n netwerk? Lijkt me ook niet optimaal :?

Wat is jullie mening hierover?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
MOET die asus perse routeren?

Mogelijke opties:

Asus alleen als bridge/AP laten functioneren: wan-bridging dus. Je 510i is dan router en je clients krijgen daarvandaan een IP. Als de wl500gP geen wan-bridging ondersteunt (ik heb zelf een non-P met Oleg firmware) kun je ook 1 van de lan poorten aan je 510i hangen. DHCP uit, en je asus een IP geven in de 10.0.0.x range.
Je gebruikt dan de routing van je 510i, en alleen de switch en AP functionaliteit van de asus.

2e optie: Je Asus achter de 510i hangen en de 510i in bridge modus zetten. De asus zal dan je wan-ip moeten krijgen op z'n wanpoort.

3e optie: Je asus achter de 510i hangen in de standaard config. Eventueel je asus als DMZ configgen in je 510i als je gebruik wilt maken van portmappings (of dubbel mappen). Nadeel is alleen dat je dubbel NAT uitvoert en oa uPNP niet goed werkt (geloof ik)

• Timmert
  • Niet online
DJSmiley schreef op maandag 26 juni 2006 @ 00:45:
2e optie: Je Asus achter de 510i hangen en de 510i in bridge modus zetten. De asus zal dan je wan-ip moeten krijgen op z'n wanpoort.
Dankje!

Optie 2 lijkt me wel wat, maar hoe stel ik dan m'n router in? Wie maakt er dan verbinding met xs4all?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
Timmert schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:02:
[...]

Dankje!

Optie 2 lijkt me wel wat, maar hoe stel ik dan m'n router in? Wie maakt er dan verbinding met xs4all?
Volgens mij zat bridge in de configtool op http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm

(Heb geen 510 hier dus kan t niet verifieeren)

• Timmert
  • Niet online
Net nog even bij Mycom geweest, waar de Asus vandaan komt. Daar suggereerde men dat t mogelijk ook aan het feit zou kunnen liggen dat ik geen crosscable gebruik...

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik heb thuis ook xs4all met een wl500g (alleen dan geen premium alleen dat zou niks uit moeten maken)

Onder : system setup --> operation mode (hieronder zet je em aan als accespoint).

Als je geen verbinding hebt kijk dan even of je het ip krijgt van het modem of de router. Als je het ip krijgt van de router typ dan even in : ipconfig/release en dan ipconfig/renew in start-->uitvoeren-->cmd.

Dan krijg je gewoon het ip van het modem in plaats van je router. Nu hoef je alleen porten te forwarden in je modem en niet allebij.

Daarbij kan je de wl500g volgens mij niet in laten bellen bij je provider omdat het geen modem is wat de speedtouch wel is (dan is het logisch dat ze er geen ondersteuning voor bieden ;) ).

Dat verhaal over crosscable's is onnodig. Je gebruikt alleen maar straight.

Self reflection is the school of wisdom

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Ehm.... dan zou betekenen dat je tussen asus en modem helemaal geen verbinding had...
Dan werkt het inderdaad niet nee :z

• Timmert
  • Niet online
NightWalker2005 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:56:
Daarbij kan je de wl500g volgens mij niet in laten bellen bij je provider omdat het geen modem is wat de speedtouch wel is (dan is het logisch dat ze er geen ondersteuning voor bieden ;) ).

Dat verhaal over crosscable's is onnodig. Je gebruikt alleen maar straight.
De 500g kan idd niet direct inbellen, maar wat ik bedoelde is dat dat ding de PPTP verbinding op zet. Ben zelf verder ook niet echt een netwerkn00b, maar ik snap serieus totaal niets van deze hele situatie.

Het liefste zou ik natuurlijk de Asus laten routeren, maar als het echt niet anders kan laat ik dat de 510 wel doen en de Asus alleen AP + USB ding spelen.. Voor wat betreft die crosscable, die zou ik volgens hem nodig hebben als ik mijn ST Home zou gebruiken. De Asus zou geen MDI/MDI-X kennen volgens hem, dat ga ik nu even nazoeken..

edit: volgens asus zou ie dat wel hebben..

[ Voor 3% gewijzigd door Timmert op 26-06-2006 14:02 ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Kan je niet ergens in de logs terugvinden wat er precies fout gaat?
het is nu voor ons ook maar gissen...

Waarom heb je trouwens niet gelijk een multi-pc modem gekocht in plaats vn een losse router bij je modem? Scheelt nog in't electriciteitsverbruik ook :)

[ Voor 14% gewijzigd door xzenor op 26-06-2006 14:09 ]

• Timmert
  • Niet online
Omdat ik in principe een prima modem had, en Asus geen routers met modem er in verkoopt..

Net 20 minuten met de Mycom helpdesk aan de lijn gehangen.. De router heb ik nu totaal niet ingesteld, en de speedtouch staat als PPPoA modem + NAT. Speedtouch aan de WAN poort vd Asus gehangen en de rest van de pc's in de LAN poorten van de Asus. Ik heb nu internet, maar wat doet die Asus nu? Alleen maar switch spelen toch? :(

Ik begin zo langzamerhand een beetje desperate te worden.. Ik hoor allemaal leuke verhalen over bridgen, en ik kan de 510 wel als bridge instellen maar wat moet ik dan mn Asus aan zn verstand peuteren :? :?

• Timmert
  • Niet online
Zojuist nog even met een mede-gotter sip spoofing proberen in te stellen.. De router zegt netjes dat ie verbonden is, maar internetten ho maar..

Ik gebruik op de router de volgende instellingen:

Static IP

- 213.84.xx.xx
- 255.255.255.0 (ook 255.255.255.255 geprobeerd)
- Default gateway op 10.0.0.138

Vervolgens een route aangemaakt:

Network/Host IP: 0.0.0.0
Netmask 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138
Metric: 0
Interface: WAN

Maar werken ho maar...

• BlondMM
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 16:04
Ziet BlondMM in "Het grote *Asus WL-700g topic *"

Ik zeg niet dat het een hallelujah verhaal is, maar kort gezegd komt het erop neer dat je de Asus in een andere range zet, bijv. 192.168.0.1. Dat deed het voor mij tenminste.

Zelf gebruik ik de multi-pc Speedtouch met firmware 4.3.1. Met de setup wizard kun je dan een Expert>HyperNAT instelling doorvoeren.

• Timmert
  • Niet online
Daar zal ik vanavond nog even naar kijken! Maar volgens mij staat die speedtouch gewoon in 10.0.0.x en de Asus op de standaard 192.168.1.x, dus dat zou moeten werken zo..

• Timmert
  • Niet online
Goed, net nog even lopen pielen, maar wederom zonder succes.
Als ik de 510 op SIP Spoof zet heeft ie verbinding met internet, althans, volgens het lampje op het modem. Vervolgens ga ik de router instellen, en hier begint voor mij de verwarring al. Welk IP moet ik de WAN-poort nou geven? De ene howto zegt 10.0.0.150, en de ander mn externe ip van xs4all... En welk subnetmask moet hierbij?

Vervolgens moet ik een route aanmaken naar de default gateway.. Hierbij vraagt ie om een netwerk adres, dat schijn ik leeg te moeten laten? Subnetmask? Wat vul ik daar in? Bij Gateway geef ik 10.0.0.138 op neem ik aan? En dan bij Metric? 0? 1?

Er zijn teveel mogelijkheden en ik heb helaas niet dermate veel inzicht dat ik het echt snap :(

• BlondMM
Als je het modem op SIP spoofing zet en daarbij de DHCP server aan, krijgt je router automatisch het WAN adres doorgefluisterd (mits je op het tabblad IP Config de WAN connection en DNS op automatic hebt staan).

Onderaan kun je de router een uniek nummer binnen je lokale LAN geven. Bij mij heb ik 192.168.0.1 ingevuld, omdat mijn SpeedTouch als default 192.168.1.1 gebruikt (en dat werkt intern door ondanks de SIP spoofing). Er zijn in de loop van de tijd verschillende templates voor de SpeedTouch verschenen waarbij je een nieuwe IP pool kunt invoeren, maar ik heb daar slechte ervaringen mee omdat het modem de instellingen desondanks niet accepteerde.

Nog eenmaal het tabblad IP Config: onder het kopje DHCP server staan waarschijnlijk al nummers vermeld voor de IP pool van de router. Ik heb deze aangepast van 192.168.0.2 t/m 192.168.0.254. Hiermee krijgen de stations op hun beurt ook weer een uniek nummer toegekend.

Wat je dan kan doen als je de instellingen hebt opgeslagen en de router webpagina al dan niet 'opnieuw' verschijnt, is de router even uit- en aanzetten. Modem en router overleggen dan opnieuw over de te gebruiken nummering.

Als het dan goed gaat, verschijnen er op het tabblad Status & Log alle nummers vanzelf. Het kopje Routing Table geeft daarbij de overbrugging weer van WAN (zeg: modem) naar LAN (router). Daarbij behoort er één regel tekst tussen te staan waarbij het modem als gateway wordt vermeld. Je kunt dat extra controleren door onder Flags de letter 'G' te zien staan. Ontbreekt deze, zoals ik dat had, dan is er nog een conflict op IP niveau gaande.

Ik kies er dus voor om het modem als bridge te gebruiken. Op deze manier kan ik de (virtual) server software van ASUS optimaal gebruiken, hoef ik niet twee keer port forwarding in te stellen en kan ik nog es een ander dumb modem inzetten (kabel of whatever).

• BlondMM
Timmert schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:34:
Zojuist nog even met een mede-gotter sip spoofing proberen in te stellen.. De router zegt netjes dat ie verbonden is, maar internetten ho maar..

Ik gebruik op de router de volgende instellingen:

Static IP

- 213.84.xx.xx
- 255.255.255.0 (ook 255.255.255.255 geprobeerd)
- Default gateway op 10.0.0.138

Vervolgens een route aangemaakt:

Network/Host IP: 0.0.0.0
Netmask 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138
Metric: 0
Interface: WAN

Maar werken ho maar...
Mocht je het handmatig willen doen, dan zou ik eerst het modem direct op een pc aansluiten. Dan kun je daar de nummers overnemen die het modem aanbiedt, zoals het correcte submask en gateway. Want de gateway die je nu opgeeft is het modem lokaal en niet een server van XS4ALL.

De route die je aanmaakt, is ook niet correct. Zo is mijn automatisch gegenereerde tabel:

Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
192.168.1.0 * 255.255.255.0 U 0 0 0 WAN
192.168.0.0 * 255.255.255.0 U 0 0 0 LAN
default 192.168.1.254 0.0.0.0 UG 0 0 0 WAN

• Timmert
  • Niet online
Oke.. Ik heb op dit moment de 510 als router werken, en de Asus als switch/ap/dhcp server.

Ik ga van de week weer verder met spoofing denk ik :)

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Ik heb op dit moment ook zowel mijn Speedtouch 510i als mijn WL-500gP op router functie staan. Alles default gelaten, zo uit de doos. De setup wizard van de WL-500gP heb ik niet eens gedraaid.

ST510i draait in 10.0.0 range, WL-500gP krijgt netjes 10.0.0.1 aangeboden over WAN en deelt aan mij weer een ip in de range 192.168.0.x uit. Alles lijkt prima te werken.

BTW.. mijn isp is Planet.

Is het je nog gelukt met spoofing?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit werkt alleen mensen zijn allergisch lijkt wel voor dubbel routeren denken dat het dan langzamer gaat ofzo hetgeen onzin is in mijn ogen. Het heeft zelfs voordelen want het zal erg moeilijk zijn om nu nog van buitenaf op je netwerk te komen. Soms is eenvoud erg goed.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Dubbel routeren geeft weer een extra schakel in je netwerk, weer een mogelijk point of failure.
Daarom hebben we hier zo'n hekel aan dubbel routeren.

Op pagina 12 en 17/18 van de handleiding die eerder in dit topic gegeven is, staat hoe je de WL500G voor een PPTP verbinding instelt.

Als je die volgt, kun je je SpeedTouch Home gewoon gebruiken lijkt me.
klik

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik heb hier gister ook mee zitten prutsen, alleen dan op een wl-700g:

MrBarBarian in "Het grote *Asus WL-x00g topic *"

Bij mij ook geen succes.. Omdat beide routers erg op elkaar lijken, vind ik het best aannemelijk dat we tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Mijn idee is ook dat ik mijn modem (ST546) wil spoofen om minder NAT'ing uit te voeren. Echter heb ik het idee dat er iets fout zit in de routingtable van de 700g, waardoor ie niet snapt welke gateway hij moet gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door MrBarBarian op 04-07-2006 11:27 ]

iRacing Profiel

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:53
MrBarBarian schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:26:
Ik heb hier gister ook mee zitten prutsen, alleen dan op een wl-700g:

MrBarBarian in "Het grote *Asus WL-x00g topic *"

Bij mij ook geen succes.. Omdat beide routers erg op elkaar lijken, vind ik het best aannemelijk dat we tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Mijn idee is ook dat ik mijn modem (ST546) wil spoofen om minder NAT'ing uit te voeren. Echter heb ik het idee dat er iets fout zit in de routingtable van de 700g, waardoor ie niet snapt welke gateway hij moet gebruiken.
Gewoon ST510 op routing laten en wlgx00x op AP mode only zetten, werkt als een tiet bij mij :*)

• BadVibes
Ik ga het vanavond eens proberen met deze handleiding.

• BadVibes
Vinnienerd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:59:
Gewoon ST510 op routing laten en wlgx00x op AP mode only zetten, werkt als een tiet bij mij :*)
Het punt is nu juist dat we de router functionaliteit (en tevens firewall en anders services) van onze WL-x00g willen gebruiken. Deze is namelijk een stuk uitgebreider, zeker de WL-500gP.

• MrBarBarian
BadVibes schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 12:12:
[...]

Het punt is nu juist dat we de router functionaliteit (en tevens firewall en anders services) van onze WL-x00g willen gebruiken. Deze is namelijk een stuk uitgebreider, zeker de WL-500gP.
Inderdaad. Het idee (bij mijn tenminste) is om het modem te spoofen en vervolgens de 700g router/accesspoint te maken. Aan de 700g hangen de clients, maar ook mijn server (via portforwarding/NAT/firewall).
BadVibes schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 12:09:
Ik ga het vanavond eens proberen met deze handleiding.
Ik denk eigelijk niet dat dat je de oplossing gaat geven, omdat volgens mij de 700g/500gp het probleem is. De default routes staan niet goed, en daar kan je niet bij (daarom wil ik ook graag shell access! ;) )

iRacing Profiel

• BadVibes
en de routes kunnen we niet via de webinterface benaderen?
Jouw config is precies hetzelfde als die van mij.

Wat als we de ST510 lease locken zodat de WL-x00 altijd hetzelfde ip ontvangt (10.0.0.150) en dan de default server instelling activeren op datzelfde ip. Dan de-actieveer je toch eigenlijk ook de router/NAT functies van de ST510? Alle poort requests worden immers doorgestuurd naar de WL-x00.

[ Voor 17% gewijzigd door BadVibes op 04-07-2006 13:27 ]

• MrBarBarian
Volgens mij schiet je daar nog niets mee op.

Ik zet mijn St 546 op DHCP-spoofing. Hierdoor is de ST onzichtbaar. De WAN-port van mijn 700g geef ik een dynamisch IP, wat verkregen wordt van de ST. Dit werkt perfect, want in de webinterface van de 700g zie ik dat mijn externe ip (80.x.x.x met een subnet van 255.0.0.0) toegekent aan mijn wan-port. Wat mij betreft is dit het bewijs dat de ST546 goed aan het spoofen is.

De lan-port van de 700g geef ik 192.168.0.2/24 als ip, en mijn workstation geef ik (voor het gemak) een statisch ip van 192.168.0.4/24. Vervolgens ga ik de 700g pingen:

ping naar 192.168.0.2 werkt
ping naar 80.x.x.x werkt. Dit is dus het bewijs dat de 700g zich bewust is van de WAN port en ook begrijpt dat ie hiernaartoe moet natten/bridgen.
Ping naar 195.x.x.x (wat de default gateway is van de WAN-port) werkt niet. Mijn workstation geeft dan de melding dat 192.168.0.2 niet weet waar hij deze naartoe moet sturen (destination unknown).

Hieruit haal ik dus de conclusie dat er iets mis is met de routes op de 700g, want blijkbaar snapt ie niet dat alles wat zich niet op het LAN bevindt richting de WAN-port moet. En deze routes kan je volgens mij niet bekijken vanuit de webinterface

Ik weet niet of dit exact jouw probleem is, aangezien jij met een 10.x.x.x adres bezig bent, en deze wil ik juist niet meer gebruiken. Ik wil maar 1x natten en dat is binnen de 700g. Door de wl-x00 als default server in te stellen ga je alsnog een extra keer natten (volgens mij ;)) alle requests worden wel doorgestuurt, maar er vind wel NAT plaats..

Maar correct me if I am wrong!

iRacing Profiel

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk probeer jij te pingen naar 195.190.x.y? Dat is de KPN centrale en die reageert niet op ping requests.Heb je de verbinding alleen getest met het pingen naar de gateway? Zo ja, probeer het dan nog eens door gewoon websites te openen of voer een trace uit naar bijvoorbeeld: 194.109.6.92.

• MrBarBarian
Tropos schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:57:
Waarschijnlijk probeer jij te pingen naar 195.190.x.y? Dat is de KPN centrale en die reageert niet op ping requests.Heb je de verbinding alleen getest met het pingen naar de gateway? Zo ja, probeer het dan nog eens door gewoon websites te openen of voer een trace uit naar bijvoorbeeld: 194.109.6.92.
Yes geprobeert ;)

Ik heb vooral geprobeert te pingen naar de xs4all primary dns server (194.109.6.66). Maar pingen naar andere sites lukt ook niet, aangezien de nslookup al niet werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door MrBarBarian op 04-07-2006 15:21 ]

iRacing Profiel

• Frogmen
  • Niet online
[quote]Anti-XP schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:16:
Dubbel routeren geeft weer een extra schakel in je netwerk, weer een mogelijk point of failure.
Daarom hebben we hier zo'n hekel aan dubbel routeren.

Als je die achakel echt weg wil hebben moet je kiezen voor modem/router ineen want je houd hem ertussen en hij heeft een configuratie zelfs een die niet standaard is en dus een basis kan vormen voor problemen. Waarom niet op het modem DHCP uit alles forwarden naar een ip adres het vaste wan adres van de Asus redelijk simpel en doel treffend voor de veiligheid zei ik het modem selectief poorten laten forwarden.
Gezien je eigen kennis en de beperking van de apparatuur zou ik hiervoor kiezen. Voordat je hier aan begint reset eerst alles naar fabrieksinstellingen anders krijg je het nooit meer aan de praat. Succes
Nog een tip probeer niet alles ineens te configureren maar doe het in stapjes en bewaar je werkende stapjes en zet eerst alle firewalls uit.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• BadVibes
MrBarBarian schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:58:
Volgens mij schiet je daar nog niets mee op.
Klopt, het is me niet gelukt gisteren een goede DHCP spoof config te maken. :'(
Ik zet mijn St 546 op DHCP-spoofing. Hierdoor is de ST onzichtbaar. De WAN-port van mijn 700g geef ik een dynamisch IP, wat verkregen wordt van de ST. Dit werkt perfect, want in de webinterface van de 700g zie ik dat mijn externe ip (80.x.x.x met een subnet van 255.0.0.0) toegekent aan mijn wan-port. Wat mij betreft is dit het bewijs dat de ST546 goed aan het spoofen is.
Bij mij gaat dat ook nog goed. Ik heb de ST510(i) R4.2.7 Configuratie Wizard gedownload en gekozen voor DHCP spoofing. Na reboot mijn 500gP aangesloten en alles dynamisch gezet. Externe IP wordt netjes doorgegeven aan mijn router, subnet 255.0.0.0
De lan-port van de 700g geef ik 192.168.0.2/24 als ip, en mijn workstation geef ik (voor het gemak) een statisch ip van 192.168.0.4/24.
Ik heb mijn ip adres range ingesteld op 194.168.0.10 t/m 50 en pc's + laptop alles op auto ip. Adressen worden netjes uitgegeven, subnet is 255.255.255.0.
Internet was niet zichtbaar. Geen succes dus...
Het subnet heb ik verandert in dezelfde waarde als mijn isp's subnet (255.0.0.0) maar dat was ook geen succes.
Gateway staat standaard op 10.0.0.138. Deze heb ik vervolgens gewijzigd in mijn router's ip, 197.168.1.1. Ook geen succes. Zelfde voor DNS, verandert in isp's dns servers, no luck. Wat mij opviel is dat de 500gP aleen DNS server 2 ontvangt wanneer alles autom. staat.
De avond was kort, meer heb ik niet kunnen proberen.
Ik weet niet of dit exact jouw probleem is, aangezien jij met een 10.x.x.x adres bezig bent, en deze wil ik juist niet meer gebruiken. Ik wil maar 1x natten en dat is binnen de 700g. Door de wl-x00 als default server in te stellen ga je alsnog een extra keer natten (volgens mij ;)) alle requests worden wel doorgestuurt, maar er vind wel NAT plaats..
Dat valt te bezien. De default server zorgt er voor dat alle routes, zonder enige check (=NAT) doorverwezen worden naar je ingegeven IP. Het volgende ondersteund die gedachte:
Kees Moerman: En een heel nuttige tip van Rinus van Vliet: Op de eerste router (gezien vanuit de externe verbinding, dus de router in het modem) moet je de tweede router als default server (of als 'DMZ' in Linksys termen) instellen, zie mijn pagina over servers). Dan laat de modem/router gewoon alles doorstromen naar je tweede router en dan kun je daar de gewenste filteringen, firewall en NAT's instellen. Dan heb je dus geen omkijken meer naar je modem en is je tweede router de poortwachter (en is het zetten van een default server op je eerste modem/router dus ook geen veiligheidslek: de tweede router is de bescherming). Rinus heeft hiermee (en de links in de bovenstaande paragraphen) een ftp-server goed werkend gekregen achter een SpeedTouch en een smc router.
Ik ga dat vanavond toch maar eens proberen.

• BadVibes
Dit is ook nog een optie SIP_SPOOF voor de Speedtouch 510. Heeft iemand ervaring met deze template file?

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook problemen met een Asus WL-500gP en xs4all.

Ik heb een Speedtouch 516i modem als bridge ingesteld. Gaat perfect en de modem heeft verbinding. Ik verbind vervolgens de Asus in PPPoE mode aan de modem met de juiste DSL login/password gegevens, maar op de een of andere manier wil het maar niet werken. De asus router krijgt geen iptje van het modem doorgestuurd. Als ik de modem als router en de Asus als switch instel werkt prima, maar dat wil ik nou juist net niet. Waarom werkt het niet als de modem in Bridge staat en Asus als router mode? Heeft iemand een oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Paquito op 21-09-2007 20:33 ]

Pagina: 1