Toon posts:

[XP] Komt niet door BIOS

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, ik heb hier niet erg veel verstand van dus ik weet niet goed wat er PRECIES aan de hand is, maar ik zal mijn best doen met mijn kennis het probleem voor te leggen.

Dit is het probleem: Ik wilde zojuist een spelletje CoD2 gaan doen toen de computer ineens rebootte. Nu, als ik opstart, blijft ie volgens mij hangen in de bios in een scherm met de volgende tekst:
Phoenix - Award BIOS v6.00PG, an Energy Start Ally
Copyright (C) 1984-2005, Phoenix Technologies, LTD

ASUS A8N-SLI ACPI BIOS Revision 1005

Main processor: AMD Athlon(TM) 64 Processor 3500+
Memory Testing: 1048576K OK
...
...
Press DEL to enter SETUP, F8 to enter boot menu
Zo gaat het dus: Ik start de computer op, ik krijg informatie over de videokaart, ik hoor een piep en dan zie ik bovenstaande. Wat er eigenlijk zou moeten gebeuren is dat ik na nog een piep tijdens dit scherm informatie over de drives en HD's krijg. Maar dit gebeurt dus niet.

Waar kan dit aan liggen? Het gebeurde zo ineens!

Mijn specs:
AMD Athlon 3500+
Asus A8N-SLI
Coolermaster Extreme Power 430W
2x Geheugen Dimm 512 MB PC3200 DDR Twinmos
voor uitgebreidere specs, zie: http://specs.tweak.to/11865

Bedankt alvast, ik ben wanhopig :'(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

begin eens met: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
ik weet niet waarom je XP in je topictitel zet, gezien je OS er niets mee te maken heeft als je systeem niet wl posten.

Tip die ik je kan geven is dus gewoon de bios eens te resetten of hardware te verwijderen.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 11:10

NBK

Weercam-Avatar

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik helemaal niks KAN. Ik kan dus nergens instellingen wijzigen, BIOS updaten (nooit gedaan in de tijd dat ik de PC heb (6 maandjes)) etc..

Ik heb dat scherm zo een half uur laten staan en niks. Ook als ik op DEL of F8 druk gebeurt er niks.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 19:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
:'( :'( Dit is zoo klote, ik heb hier allemaal geen verstand van en ik wil m'n hardware er niet uit trekken... dit is zooo klote :'( :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:39:
Het probleem is dat ik helemaal niks KAN. Ik kan dus nergens instellingen wijzigen, BIOS updaten (nooit gedaan in de tijd dat ik de PC heb (6 maandjes)) etc..

Ik heb dat scherm zo een half uur laten staan en niks. Ook als ik op DEL of F8 druk gebeurt er niks.
heb je uberhaupt wel gekeken naar Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ?

Er staat bijvoorbeeld ook dit:
# Start zo kaal mogelijk op (moederbord/cpu(koeler!)/één reepje geheugen/videokaart) en check of hij doorstart en/of stabiel blijft.
Heb je dat al geprobeerd? Dus koppel de CD en DVD los en kijk of ie dan wel doorstart.
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:43:
:'( :'( Dit is zoo klote, ik heb hier allemaal geen verstand van en ik wil m'n hardware er niet uit trekken... dit is zooo klote :'( :'(
Je kan gewoon je bericht editten... En hier huilen helpt echt niks :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 19:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
En hoe moet ik dat allemaal doen? Ik heb amper ooit hardware GEZIEN...

Even over die pagina die jullie allemaal geven: ik weet niet waar het probleem ligt want ik heb er geen verstand van... ik DENK het moederbord aangezien hij VOLGENS MIJ in de bios blijft hangen maar dit weet ik niet zeker he!

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 19:55 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sorry, maar dit is echt niet de bedoeling. Je hebt misschien amper ooit hardware gezien, maar vaak zat topics erover geopend, helaas ook van dit niveau. Ik zou je aanraden je eindelijke eens in te gaan lezen erover, of als dat teveel gevraagd is gewoon iemand erbij halen die wel bereid is dat te doen. GoT is geen helpdesk, maar dat hebben we je vaak zat verteld...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.