Compaq Evo n610c grafisch uitbreidbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Ik heb van een vriend deze labtop overgenomen en ben er erg tevreden mee.
Echter omdat ik hem voor een vrienden prijsje heb overgekocht heb ik nog wat geld over voor iets leuks.

Dit leuks is in ieder geval al 2 x 512 MB geheugen maar ik vroeg me af of de grafische mogelijkheden van deze labtop ook uitbreidbaar waren.

Soms zie je bij labtops dat de grafische chipset gewoon een losse kaart is.

Nou heb ik nog maar een klein beetje gekeken en al wel gezien dat er een slot op mijn labtop zit wat hier erg veel op lijkt, echter zit daar nu een modem op aangesloten.
Aangezien dat een inbelmodem is heb ik geen bezwaar om deze eruit te mieteren en er iets leukers voor in de plaats terug te stoppen.

Weet iemand of dat bij deze labtop mogelijk is zo dan niet op de plek van het modem dan misschien wel ergens anders? :)

BvD.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
eh Nee dat kan niet. Had je ook wel op de HP supportsite kunnen vinden.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Nee. Bij sommige laptops heb je wel een apart slot voor een videokaart, maar zie maar eens een videokaart te vinden die erin gaat passen. Zelfs als het lukt, dan zal waarschijnllijk de koeling in de laptop tekort schieten. Met als gevolg dat je een niet/nauwelijks werkend geheel hebt.

Als dat modem in een PCMCIA-slot zit, dan zou je er inderdaad iets anders voor in de plaats kunnen doen, zoals een geluidskaart of zo.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Het modem zit niet in een PCMCIA slot maar onderop het moederbord. (Volgens mij op de PCI Bus).

Dit plaatje lijkt er wel op:

Afbeeldingslocatie: http://www.grcgmbh.de/ebay/Artikel/WLAN%20-%20Accton%20(2).jpg

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Dat is een mini-PCI kaartje. Daarvoor in de plaats kan je ook WLAN kaartjes, bluetooth kaartjes, enz krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Rhannie op 25-06-2006 19:39 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Ah zo.

Zijn er toevallig mini pci kaarten met 54 MBit wireless en Bluetooth in één?

[ Voor 62% gewijzigd door Da_maniaC op 25-06-2006 20:22 ]

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Googlevraagje:
Hier

Volgens de tekst MSI only, maar er zijn vast wel andere te vinden die ook op anderen werken en misschien deze ook wel!

[ Voor 46% gewijzigd door Flapp op 25-06-2006 21:03 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Flapietoetoe schreef op zondag 25 juni 2006 @ 21:01:
Googlevraagje:
Hier

Volgens de tekst MSI only, maar er zijn vast wel andere te vinden die ook op anderen werken en misschien deze ook wel!
De reden dat ik het dus vraag is niet omdat ik nog nooit van Google gehoord heb.

Dat is dus de enige die ik kan vinden en werkt zoals op de MSI site genoemd dus enkel op MSI notebooks. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 25-06-2006 22:00 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:07
DJ_The_SP schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:54:
Hey,

Ik heb van een vriend deze labtop overgenomen en ben er erg tevreden mee.
Echter omdat ik hem voor een vrienden prijsje heb overgekocht heb ik nog wat geld over voor iets leuks.

Dit leuks is in ieder geval al 2 x 512 MB geheugen maar ik vroeg me af of de grafische mogelijkheden van deze labtop ook uitbreidbaar waren.

Soms zie je bij labtops dat de grafische chipset gewoon een losse kaart is.

Nou heb ik nog maar een klein beetje gekeken en al wel gezien dat er een slot op mijn labtop zit wat hier erg veel op lijkt, echter zit daar nu een modem op aangesloten.
Aangezien dat een inbelmodem is heb ik geen bezwaar om deze eruit te mieteren en er iets leukers voor in de plaats terug te stoppen.

Weet iemand of dat bij deze labtop mogelijk is zo dan niet op de plek van het modem dan misschien wel ergens anders? :)

BvD.
offtopic:
het is een laPtop, geen laBtop

Je kan in 9 van de 10 gevallen de grafische kaart van een laptop niet verwisselen. Deze zit namelijk gewoon in je mobo
Pagina: 1