Pc valt net na het starten uit

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

• zirou
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-09-2020
Hoi allemaal,

Ik heb sinds vandaag het volgende probleem:

Mijn pc start niet meer goed op. Als ik op de start knop druk begint de pc met starten en 3-4 seconden daarna valt deze uit. als ik daarna op de start konp drukt gebeurt er niets en moet ik de stroom uit halen even wachten en weer aansluiten. Ik heb al een andere voeding geplaatst maar dan krijg ik hetzelfde probleem.
Heb alle spelers los gekoppelt en alleen de HDD aangesloten, werkt ook niet. Andere geheugen geprobeerd.

Heb een Asus A7V600-X mobo met een AMD XP2600+ processor, 1x 3200 512MB, 1x NEC dvd brander, 1x TEAK dvd speler, 1x Sata HDD 250GB, 1x ata HDD 160, 1x ata HDD 200GB, Geforce4 MSI TI4800 SE, Creative geluidskaart, voeding QTEK 300W.

Heeft iemand dit ook meegemaakt en kunnen oplossen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Probeer een andere voeding. Het merk zegt genoeg hoop ik.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat voor andere voeding heb je geprobeerd, als dat ook een Q-tec is moet je eens een echte voeding proberen.

• zirou
Ja ik heb het met de voeding van een vriend van mij getest, was een coolermaster 430W maar helaas voor mij. Was inderdaad goed geweest als dat het probleem was.

Verwijderd

FF luisteren of je mobo een beepcode geeft, kan je opzoeken wat er mis is.

• zirou
Helaas valt deze zo snel uit dat er nog geen geluid uit komt. Als ik op de start knop druk hoor ik alleen de koelers draaien en meer niet.
Ik krijg nog niet eens het begin van het opstarten op mij tft te zien, hij gaat echt na 3 seconden uit.

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 14:32
probeer eens t stekkertje van je power knop van je bord af te halen en hem dan aan te zetten door de pinnetjes op je bord met een schroevendraaier o.i.d kort te sluiten...

(k'heb ook een keer een raar probleem gehad)

gang is alles

• zirou
Met de schroevendraaier getest maar dan gebeurt hetzelfde als met de knop.

• Touchdomex
  • Laatst online: 23:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Kijk eens naar de elco's op je moederbord. Wie weet zijn die lek en doet hij daarom zo vaag. Ik zou zeggen give it a go

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• zirou
Heb met de lamp het mobo gecheckt maar kan nergens iets vreemds vinden, zo te zien lekt niets.
Heb ook even een clear bios gedaan maar helas werkt dit ook niet.

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ik heb dat zelfde probleem ook gehad. En de oorzaak was eigenlijk iets vrij stoms.
M'n startknop van m'n pc, dat een gewone drukknop is, bleef wat steken bij het indrukken, waardoor mijn pc dus ook na een 4 tal seconden vanzelf weer uit gaat, net zoals je gewoon zelf 4 sec. zou drukke op je startknop.. Dus ik weet niet; mss es een andere startknop aanhangen?

edit: ik lees net dat een ietwat gelijkaardige poging met pinnetjes reeds al is ondernomen...

[ Voor 13% gewijzigd door frederikske op 25-06-2006 21:35 ]

• zirou
Ja Japidoff dacht ook dat het aan de knop lag maar als ik het met een schroevendraaien doe gebeurt het ook dus zou het niet aan de knop kunnen liggen denk ik.

• warcow
  • Laatst online: 18-05 14:26
Kortsluiting op mobo, foute cpu of moederbord lijkt mij zo. Iets anders kan bijna niet, of je hebt zo'n vaag probleem die je 1 in de 1000 keer dat er iets mis is met je pc tegenkomt.

Suc6 met je pc :)

Edit: kortsluiting is het gemakkelijkst te testen door gewoon alles los te koppelen, behalve de belangrijke componenten natuurlijk, en ook de backplate los van je moederbord. moederbord kan namelijk ook wel contact met de kast/backplate maken...

[ Voor 39% gewijzigd door warcow op 25-06-2006 21:46 ]

Verwijderd

Misschien sluit de pc af omdat er een fan niet gaat draaien (cpu cooler?). Iets van een beveiliging misschien. Gaat de Cpu fan draaien als de pc start?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat lijkt op een kapotte HDD, bij mij hing hij wel pas vast bij het WinXP laadscherm.

• zirou
CPU fan draait wel en ik denk ook dat er ergens een kortsluiting is alleen heb ik bijna alles getest, dus alleen 1 hdd en verder niets. Ik zal nog kijken wat gebeurd als ik het mobo eruit haal.

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-05 21:12
heb zelf ook wel eens dat gehad kwam omdat de pc vol zat met stof,
dus zou hem eens goed schoon maken je weet nooit.

Verwijderd

Ontkoppel eens alle overbodige hardware die noodzakelijk is voor het opstarten van het systeem...

(hdd, videokaart, cd, etc. etc.)

kijk ook of je cpu cooler wel goed draait..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 22:13 ]

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Mss cooler er eens afhalen, processor uit en opnieuw bevestigen en dan cooler er weer op...

Mss dat dat iets uitmaakt.

Simke

Verwijderd

Ik heb dit ook een keer gehad. Het opnieuw plaatsen van de processor koeler heeft het toen prima opgelost. Ik hoop dat dit ook voor jouw werkt.

• zirou
Ja koeler en processor lijkt mij ook een goed idee.
Ik denk dat misschien de aansluiting van de koeler niet meer goed is. Ik ga alles los halen en opnieuw plaatsen.
Ik ga kijken of er geen beveiliging zit op het mobo als het mobo de koeler niet ziet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem de PMG Beleid eens door. Er is zoveel wat je nog had kunnen troubleshooten. Neem tot slot ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van GoT :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.