ongevraagd wachtwoord in werkgroep

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
hallo,

ik heb hier thuis 2 pc's die met elkaar in netwerk liggen via een switch, de ene (pc2) moet verbinding maken met het internet via de andere(pc1).

Dit lukt, maar het probleem ligt bij het sharen, als ik naar de werkgroep ga zie ik beide computers.
Als ik op pc 1 zit kan ik in de andere computer zijn shared docs.
Maar als ik op pc2 werk kan ik niet op Pc1, hij vraagt altijd een wachtwoord terwijl ik dat niet heb ingesteld.
Als gebruikernaam geeft hij in een grijs vak xxxxxxxx/gast en hij vraagt daaronder naar een wachtwoord maar ik heb bij het instellen van het netwerk nooit iets daarrond gedaan.

Ik heb al geprobeerd alles te resetten door de netwerkkaarten opnieuw te installeren, zonder resultaat. :( 8)7

op pc 1 draait windows XP pro
op pc 2 draait windows XP home

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Oké, ik ben ik een te goeie bui vandaag. Dit had je makkelijk kunnen vinden met de search hier op GoT en met Google, en natuurlijk de FAQ - Netwerken - #Filesharing.

Een gebruiker dien je te authoriseren om verbinding te maken via het netwerk, dit onder je policy editor (start->run->mmc, file -> add/remove snap ins -> add -> group policy -> local computer, ok, ok).

Computer Configuration\Windows Settings\Security Settings\Local Policies\User Rights Assignment
De waardes:
• Deny access to this computer from the network.
• Access this computer from the network.

Maak nieuwe gebruiker aan, niet via Guest werken.

Geef de gebruiker niet de rechten om lokaal aan te melden, deny dit eventjes. Noem de user bijvoorbeeld LAN, met een wachtwoord! Geef deze gebruiker de juiste rechten (read/write/etc, behalve full control, of net hoe je het wil) onder de Security van een map (de NTFS rechten dus), niet onder sharing permissions, daar gewoon Everyone alles laten doen.

Daarna op de XP Home pc het volgende doen:
Start->Run->cmd
code:
1
net use m: \\computer\share /user:computer\lan

Type je wachtwoord in, en er is een netwerkschijf als M: verbonden.

Windows XP Pro is gewoon stukken veiliger als XP Home.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 00:18 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:45

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zie inderdaad het uitgebreide antwoord van KingOffDos :)

Niet alleen is dit vrij gemakkelijk te vinden met de search of google, het heeft ook meer met software te maken i.p.v. Netwerken

Dit topic is gesloten.