Toon posts:

[@Home] Installatie CD kwijt :-( hellup!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik ben mijn internet installatie CD kwijt van @Home en ik heb geen zin om te wachten tot @Home me er een opstuurt....

Is er hier iemand met een Installatie CD van @Home die er ff een image van wil maken en naar mij wil sturen via www.yousendit.com ?

Ik ben u zeer dankbaarachtig!

riesdepies@hotpop.com

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25

job

Een tip.
Gebruik nooit de @home installatie cd. Die installeert alleen maar overbodig troep.

Waarvoor heb je dat ding nodig dan?
Je internet installeren??

Internet bij @home krijg je voorelkaar door de juiste hostnaam in te voeren.
Heb je een router, voer daar je hostnaam in.
Heb je maar 1 pc en geen router..
doe dan bij windows xp het volgende: start > configuratie scherm > netwerk > klik bovenaan op geavanceerd > netwerk identificatie
En dan kies je voor de optie waar je je computer naam kan wijzigen... daar vul je je @home hostnaam in (cc/cp/co/enz.. nummer)
(even snel vertaalt vanuit een engelse windows xp, dus kan fouten bevatten).

[ Voor 87% gewijzigd door job op 25-06-2006 18:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Job voor je bliksemreactie!

Om mijn vraag niet onnodig verwarrend te maken sprak ik even uit naam van iemand anders die haar CD kwijt is, en ja, ze wil inderdaad het internet weer op. Al googlelend kreeg ik inderdaad het idee dat die CD veel onnodige meuk op je computer zet.

Kan iemand bevestigen wat Job hier voorstelt?

Ik ben zelf niet zo erg handig met netwerken configureren dus ik ben nog steeds geinteresseerd in die CD, voor den zekerheid zeg maar.
Ik ga morgen bij het mens langs en het zal haar niet boeien hoe het gaat werken, als ze maar inet heeft....

thnx

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 18:42 ]

Verwijderd

Gewoon je computernaam veranderen in het CO/CC/Cwhatever nummer.
Dan kun je internetten.
Dus wat job zegt klopt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:38:
Dank je Job voor je bliksemreactie!

Om mijn vraag niet onnodig verwarrend te maken sprak ik even uit naam van iemand anders die haar CD kwijt is, en ja, ze wil inderdaad het internet weer op. Al googlelend kreeg ik inderdaad het idee dat die CD veel onnodige meuk op je computer zet.

Kan iemand bevestigen wat Job hier voorstelt?
yes, mijn vader was ook zo slim geweest om de home cd te installeren, ik weet niet wat van zooi daar allemaal opstond programma,s uit het stenen tijdperk waar je echt totaal niks aan hebt.

Het enige wat je hoeft te doen zoals job zij is je computernaam veranderen en je werkgroep (@HOME)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:41:
Gewoon je computernaam veranderen in het CO/CC/Cwhatever nummer.
Dan kun je internetten.
Dus wat job zegt klopt.
Dat klinkt onfeilbaar simpel, bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:43:
[...]

yes, mijn vader was ook zo slim geweest om de home cd te installeren, ik weet niet wat van zooi daar allemaal opstond programma,s uit het stenen tijdperk waar je echt totaal niks aan hebt.

Het enige wat je hoeft te doen zoals job zij is je computernaam veranderen en je werkgroep (@HOME)
Ik sta versteld van de behulpzaamheid hier. En dat allemaal binnen 10 minuten!

Ik bel nooit meer een helpdesk :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 18:48 ]

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:43:
[...]

Volgens mij hoeft de werkgroep naam niet perse @home te zijn. Alleen het goed instellen van je computernaam moet al voldoende zijn.

Verwijderd

The_Talker schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:49:
[...]

Volgens mij hoeft de werkgroep naam niet perse @home te zijn. Alleen het goed instellen van je computernaam moet al voldoende zijn.
Nee alleen de computer naam goed invullen,
dus de CCxxxxxx-A (voor internet alleen) of CCxxxxxx-B (voor internet+telefonie).
(xxxxxx zijn de cijfers)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 18:56 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:54:
[...]

dus de CCxxxxxx-A (voor internet alleen) of CCxxxxxx-B (voor internet+telefonie).
(xxxxxx zijn de cijfers)
Wat jij zegt over het -A en -B nummer kun je niet zomaar aannemen.
Het komt ook voor dat iemand zonder telefonie een -B nummer heeft (of zelfs een -C). Meestal is dit het geval als er een of andere storing is geweest bij die persoon en het probleem bij @home niet snel genoeg op te lossen is. Hiervoor maken ze dan een soort van nieuw account aan maar dan met een andere letter op het einde.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
FlipFluitketel schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:01:
[...]

Wat jij zegt over het -A en -B nummer kun je niet zomaar aannemen.
Het komt ook voor dat iemand zonder telefonie een -B nummer heeft (of zelfs een -C). Meestal is dit het geval als er een of andere storing is geweest bij die persoon en het probleem bij @home niet snel genoeg op te lossen is. Hiervoor maken ze dan een soort van nieuw account aan maar dan met een andere letter op het einde.
Vroeger kon je ook meerdere ip-adressen krijgen als je meerdere computers had bij @home, dan werd ook een B en C gebruikt voor de extra computers.. Maar ik denk dat dat nu niet meer opgaat, omdat je nu gewoon een router mag gebruiken.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:54:
[...]

(xxxxxx zijn de cijfers)
Dit klopt niet helemaal. Je kan ook een B nummer hebben voor alleen internet. Zoals ik. Maar het idee verder klopt uitstekend.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:28:
Heb je maar 1 pc en geen router..
doe dan bij windows xp het volgende: start > configuratie scherm > netwerk > klik bovenaan op geavanceerd > netwerk identificatie
En dan kies je voor de optie waar je je computer naam kan wijzigen... daar vul je je @home hostnaam in (cc/cp/co/enz.. nummer)
(even snel vertaalt vanuit een engelse windows xp, dus kan fouten bevatten).
Ik heb zelf ook de engelse WinXP maar bij nader inzien kan ik dat eerste gedeelte niet helemaal volgen.
Ik heb in mijn configuratie scherm (control panel) staan: Network Connections en Network Setup Wizard en die leiden geen van beiden naar "geavanceerd > netwerk identificatie".

Kan ik de computernaam ook gewoon wijzigen middels tabblad "Computer Name" van System in het Control Panel (oftewel rechtsklikken op My Computer)? Of is dat niet wat iedereen bedoelt met het veranderen van je computernaam?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 19:42 . Reden: typo ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:39:
[...]

Kan ik de computernaam ook gewoon wijzigen middels tabblad "Computer Name" van System in het Control Panel (oftewel rechtsklikken op My Computer)? Of is dat niet wat iedereen bedoelt met het veranderen van je computernaam?
Dat is precies wat er bedoeld wordt ja.

If I can't fix it, it ain't broken.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25

job

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:39:
Ik heb zelf ook de engelse WinXP maar bij nader inzien kan ik dat eerste gedeelte niet helemaal volgen.
Ik heb in mijn configuratie scherm (control panel) staan: Network Connections en Network Setup Wizard en die leiden geen van beiden naar "geavanceerd > netwerk identificatie".
network connections moet je hebben.
En dan staat bovenaan: file edit view favorites tools advanced help

[ Voor 3% gewijzigd door job op 25-06-2006 20:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank!

En een fijne wedstrijd straks, ik ben uit van hier....
Pagina: 1