Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Test oa. de sygate online scan de routre of de firewall?

Pagina: 1
Acties:

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:32
Hallo,
Ik ging mijn pc eens testen of deze goed beveiligd is. Ik heb de online poort scan van sygate gedaan.
Nu geeft deze test aan dat poort 80 en de ICMP type 8 open is en een paar geblockt en de rest is closed. Ook zegt deze scan dat er geen firewall is voor de UDP poorten.

Als Ip adres vind de scan mijn WAN ip adres, dus niet het ip adres van de pc zelf.

Ik heb de test hier op 3 pc's gedraaid waarvan 2 met kerio en 1 met een zonealarm, en bij alle pc's krijg ik dezelfde resultaten. Zijn mijn pc's nu beveiligd? Of wordt alleen de router gescant en is die minder veilig?

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:25
Het IP adres wordt getest. Als je op de router bv poort 80 heb doorstaan naar de router zelf (op afstand in de router komen), wordt voor poort 80 van de router getest. Als poort 21 doorstaat naar pc1, wordt voor poort 21 pc1 getest. enzovoort...
Alle poorten die niet doorstaan, worden getest op de router.

aangezien je op alle pc's het zelfde resultaat krijgt, verwacht ik dat je de router test (er van uitgaande dat je er niet nog een modem met router functionalitijd voor heb zitten).

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:32
Het is een router met ingebouwde modem, sitecom dc-214.
Maar ik heb bij de instellingen bij http server, gekozen voor restricted en dan een vinkje bij lan. Maar toch blijft poort 80 open! Moet ik soms het vinkje bij lan weghalen?

Maar ik kan er dus wel vanui gaan dat ik beveiligd ben?