Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97091

Topicstarter
Ikzelf gebruik een Ipaq 6315 als GSM en navigatie PDA in de wagen. Nu zou ik die ook willen gebruiken op de moto. Iemand ervaring met het monteren van een Ipaq op motorfietsen? bevestiging, beschermhoezen, .....

De Ipaq heeft een bluetooth GPS ontvanger op batterijen, dus ook dat is geen probleem.

groeten,

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit kun je misschien beter vragen in het onderdeel Vervoer hier op GoT. Anders zou ik je www.motor-forum.nl of www.bmwgsclub.nl willen aanraden, hier doen ze ook veel met navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Misschien dat een tomtom rider iets voor jou is? Het gevaarlijke van zelfbevestigen van zo een apparaat is natuurlijk dat het prongelijk kan vallen. Ik denk dat dit niet zo makkelijk is, maar ik heb geen persoonlijke ervaring er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik kan je aanraden eens naar deze lui te gaan:
http://www.gps-garmin.nl/

Die zijn erg thuis in gps toepassingen op de motor, en zullen vast ook wel een cradle/hoesje voor jouw ipaq kunnen bedenken.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

toch maar even Moto in de topictitel veranderd in motor :)
Bij Moto denkt men in PSGG in eerste instantie toch aan Motorola ;)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

TomTom Rider, speciaal voor op de Motor. Kijk eens naar dat concept, misschien komt er een idee

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 111759 op 26-06-2006 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik stop de Ipaq meestal gewoon in een borstzakje van m'n motorjas. Bluetooth GPS ontvanger stop ik in één van de 2 zijkoffers. Oordopje erin en rijden maar.
Als ik op het ding wil kijken stop ik hem in zo'n doorzichtige dunne tanktas.
Ik had "vroeger" zo'n Garmin GPS V, maar dat was een onhandig ding, omdat het alleen piepte als je wat moest doen, en geen koptelefoonaansluiting had. Wat dat betreft is de huidige sprekende TomTom een op een Ipaq een uitkomst :)

[ Voor 46% gewijzigd door Microkid op 26-06-2006 09:07 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

het eerste waar ik aan dacht is inderdaad Garmin. Garmin is afaik ontstaan in de buitensport ze hebben dus wel wat ervaring met aparatuur in de buitenlucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66256

Je hebt van die speciale boxen om zo'n pocket pc op de motor te bevestigen (Otter box of zoiets, kijk het maar eens na op MF). Meteen ook waterdicht dus da's wel handig. Alleen blijft het een heel gedoe vind ik persoonlijk zo'n pocket pc op de motor. Heb het zelf ook geprobeerd, maar ben sinds vorig jaar overgeschakeld op de Garmin Quest met RAM mount als bevestiging. Echt geweldig !!! Is sowieso waterdicht en kan tegen een stootje; routes rustig op voorhand uitstippelen op de pc thuis, uploaden en rijden maar (MapSource is echt super software); zowel het piepje als met hoofdtelefoon is mogelijk; klein qua formaat en dus handig om mee te nemen;... Enige nadeel ten opzichte van Tomtom Rider is m.i. dat het toestel moeilijk te bedienen is met handschoenen.

Maar het ging hier over pocket pc montage zeker :+ . Ik vond het maar niks ... but that's just my two cents of course ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:15
mijn vader heeft de http://www.gps-garmin.nl/streetpilot_2820.html.. is van zichzelf waterdicht, en kan ZEER stevig op de motor worden bevestigd. deze kan je zelfs als het ware op slot zetten zodat hij niet gestolen kan worden.

nu begrijp ik dat je al een pda heb, maar je moet zelf maar even bekijken, wat je prettiger vind..

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:22
Kennis van mij doet zijn ipaq gewoon in zijn tanktas onder het plastic, meteen waterdicht en je kan hem gewoon aflezen ( wel altijd tanktas meenemen dus). Is een simpele oplossing voor niet te vaak gebruik.
wat je ook kan doen is bij de blokker oid een doorzichtige tupperware achtig doosje halen welke je met een deksel af kan sluiten. foam binnen in het doosje, ipaq erin deksel erop en je hebt een waterdichte behuizing voor je ipaq :)
lekker goedkoop.
Pagina: 1