Toon posts:

diagnostische software voor niet bootende pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar software waarmee ik de hardware van mijn pc kan checken op defecten. Het probleem is dat mijn pc bij het opstarten van Windows XP in het Wlkom scherm blijft hangen.
Ander geheugen en harde schijf heb ik al geprobeerd. Opnieuw installeren van Windows lukt ook niet.

Ik hoop dat ik met behulp van diagnostische software het probleem kan opsporen. Kan iemand mij een tip geven over software die hiervoor beschikbaar is. Ik heb nog niet echt iets kunnen vinden. Misschien in de vorm van een bootable cd??

Verwijderd

Je kan de UltimateBootCD eens proberen: http://www.ultimatebootcd.com/
Hier staan veel testprogramma's op.

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:18

Khaine

Python liefhebber

Een bootable CD is er zeker wel. Zo kun je bijvoorbeeld een linux distro nemen om te kijken of je harde schijf iets mankeert. Ik ben er alleen niet zeker van of er op die manier achter zal komen waarom windows hangt ! Recovery console van je windows xp cd zal in dat geval denk ik meer bieden.

Als dat niet werkt heb je vaak van je harde schijf fabrikant diagnostische tools, en memtest voor je geheugen. Echter heb jij deze beide onderdelen al getest, dus ik zou zelf op de harde schijf gokken.

Zeker weten is bijvoorbeeld 1 v/d volgende linux-distro's proberen:
Knoppix
Ubuntu
Damn small linux

Simpelweg een andere schijf testen en hier opnieuw windows opsmijten zal ook een hoop ophelderen denk ik. Bovendien kun je ook proberen om je huidige schijf als 2e schijf erin te hangen, zodat je in ieder geval je data nog kunt proberen te redden.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips!

Ik heb de nieuwe Windows installatie al op een andere schijf geprobeerd uit te voeren, en dat is helaas niet gelukt.
En aan de oude harde schijf lag het niet. Die hangt inmiddels al in een andere pc om de bestanden te redden.
Als ik iets meer weet laat ik het weten.
Alvast bedankt.