Toon posts:

Router advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister een nieuwe laptop (MSI 262) aangeschaft en omdat daar al een wlan kaartje inzat (Intel) ben ik aan het denken om maar meteen een draadloze router te kopen, sinds we hier nog met kabel werken door het huis en deze gewoon over de trap loopt en dat ziet er gewoon niet uit. ook heb ik dan meteen internet op mijn kamer.

Het gaat om een huis met 3 verdiepingen maar het probleem is dat de vloeren en muren hier erg dik zijn (al zal de wlan niet veel last hebben van de muren wel de vloeren denk ik) mobiele telefoons werken hier ook maar amper.

De router zal op de eerste verdieping komen, en op de 2de verdieping staat mijn vaders pc waar dan een pci kaartje in gaat en op de 3de verdieping komt de laptop (al zal deze ook vaak op de eerste verdieping gebruikt worden).

De vereisten voor de router zijn: simpel in gebruik/installeren, betrouwbaar - goed signaal, WPA/WPA2.

Ik heb 4 routers gevonden die hier aan zouden kunnen voldoen

1.Linksys WRT545G
2.U.S. Robotics MaxG
3.Asus WL-550G
4.SMC SMCWBR14-G.

Nu zou ik graag ervaringen willen horen van mensen die met deze routers gewerkt hebben, en suggesties voor welke van de 4 routers het beste aan mijn eissen voldoet (Makelijke Installatie, Goed Signaal, Goedeprestaties icm Wlan kaartje in mijn laptop, betrouwbaar) of welke al zowiezo afvallen.

Alvast Bedankt.

• alex4allofyou
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02-2025
Ik heb zelf een Maxg die op de zaak staat. Het bereik reikt daar tot en met 30 meter (vanaf 20m wordt ie wel onbetrouwbaar kwa verbinding).
Hij gaat dan door 3 muren.

Je moet er wel een originele Maxg USBstick of PCIkaart bijkopen, anders gaat ie niet 125mbps.