Hallo,
Ik heb een Wanadoo Family abo met achter de livebox een Belkin F5D7230-4 router waarop een 3-tal pc's zijn aangesloten ( Wifi en LAN ).
Nu is de internetconnectie goed stabiel, ik kan altijd ftp-en e.d., echter met een veels te hoge regelmaat klapt "het internet", het surfgedeelte, dus de DNS eruit.
Laat ik eerst mijn setup beschrijven:
[LiveBox]
De "truuk" die ik vervolgens uithaal is dat ik naar deze pagina ga in de router setup:

En hier "automatic from ISP" aan of uitvink en op apply druk.
Hierna is meestal normaal surfen weer mogelijk.
Nu ben ik maar een hobbyist die met veel proberen en zoeken hier een oorzaak en oplossing voor heeft proberen te vinden, en ik misschien iets heel erg simpels over het hoofd ziet.
Ik ga er vanuit dat als ik op de desbetreffende pc een primaire en secundaire dns server heb geconfigureerd ( en er zelfs nog wat bij heb geprikt) het eigenlijk niet zou moeten uitmaken hoe mijn router is geconfigureerd.
Maar als ik iets verander in de router dan doet alles het opeens weer. Dus dan zou het eventueel aan de router kunnen liggen..
Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit probleem zou moeten aanpakken.
Suggesties?
Avast bedankt
Ik heb een Wanadoo Family abo met achter de livebox een Belkin F5D7230-4 router waarop een 3-tal pc's zijn aangesloten ( Wifi en LAN ).
Nu is de internetconnectie goed stabiel, ik kan altijd ftp-en e.d., echter met een veels te hoge regelmaat klapt "het internet", het surfgedeelte, dus de DNS eruit.
Laat ik eerst mijn setup beschrijven:
[LiveBox]
- Extern Adres 85.194.x.x
- Intern Adres 192.168.1.1
- DHCP staat aan
- Enige connectie naar de LiveBox is de Belkin die 192.168.1.10 toegewezen heeft gekregen.
- Alle UTP en TCP poorten doorgelust naar Belkin router (1-65355)
- Etern ip (toegewezen door Livebox) 192.168.1.10
- Intern ip 192.168.2.1
- DHCP staat uit
- Fixed ip 192.168.2.2, 3 etc
- 5 dns servers geconfigureerd (194.134.5.55; 194.134.5.5; 194,134.0.13; 194.134.0.97; 192.168.1.1)
- Gateway 192.168.2.1
De "truuk" die ik vervolgens uithaal is dat ik naar deze pagina ga in de router setup:

En hier "automatic from ISP" aan of uitvink en op apply druk.
Hierna is meestal normaal surfen weer mogelijk.
Nu ben ik maar een hobbyist die met veel proberen en zoeken hier een oorzaak en oplossing voor heeft proberen te vinden, en ik misschien iets heel erg simpels over het hoofd ziet.
Ik ga er vanuit dat als ik op de desbetreffende pc een primaire en secundaire dns server heb geconfigureerd ( en er zelfs nog wat bij heb geprikt) het eigenlijk niet zou moeten uitmaken hoe mijn router is geconfigureerd.
Maar als ik iets verander in de router dan doet alles het opeens weer. Dus dan zou het eventueel aan de router kunnen liggen..
Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit probleem zou moeten aanpakken.
Suggesties?
Avast bedankt