Toon posts:

[IBM 9497 18.1] knipperend beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yo mensen,

mijn 18.1 tft van ibm knippert de laatste tijd bij het opstarten (van het scherm(. eerst deed hij het alleen de eerste paar minuten maar nu wat langer (tot max een uur ofzo).

Het knipperen houdt in dat het beelt wegvalt/zwart wordt (monitor blijft aan) en gelijk weer terugkomt (heel even wat onscherper of donkerder bij terugkomen). wisselen van resolutie of frequentie geeft geen merkbaar verschil. De voeding bij de monitor is van HP. ik heb deze een half jaartje terug 2e hands gekocht. (monitor plus voeding).

Als ik van input wissel knippert hij ook, ookal is er niets aangesloten op de 2e ingang. Het knipperen wordt ook erger (meer knippers per minuut) als er ik in plaats van zwart scherm er een mapje naartoe schuif. (dus als hij lichter wordt)

Ik dacht zelf aan de voeding, maar heb geen andere om te testen en wilde eerst jullie raad voordat ik iets ging kopen.

Ik denk dat ik zo alles wel heb.

wie o wie kan mij hiermee helpen?

Teun

Verwijderd

Ik zou 'm RMA sturen. Zal denk ik te maken hebben met je backlight of een andere component dat "failt".

Verwijderd

Topicstarter
ik heb em 2e hands gekocht dus ik denk niet dat dat kan (RMA is toch terugsturen voor de garantie?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:55:
ik heb em 2e hands gekocht dus ik denk niet dat dat kan (RMA is toch terugsturen voor de garantie?)
Als je de bon erbij hebt kan dat natuurlijk wel, je hebt dan inmiddels een aankoop bewijs van de desbetreffende tft :)

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik dus niet (meer).... ;(

anyway, ik hem nog ff gezocht naar een originele adapter en die moe 12V/4.4A leveren. mijn huidige adapter levert 12V/5.8A

kan hierr een probleem in zitten? (ik ben ECHT slecht met electronica)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:41
Neeuh dat amperage maakt niet superveel uit, ik zit eerder te denken dat er bij een originele voeding een filtertje ofzo inzit en bij deze voeding niet

Verwijderd

ThinkPadd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:31:
Neeuh dat amperage maakt niet superveel uit, ik zit eerder te denken dat er bij een originele voeding een filtertje ofzo inzit en bij deze voeding niet
Waarom zou een filter verschil moeten uitmaken op een knipperend beeld?

Je kan natuurlijk altijd de voeding proberen, mits het dezelfde Voltage / Amperage heeft. Lager zou ik niet aan beginnen dan het huidige. Je hebt kans dat het erger wordt.

Verwijderd

Topicstarter
het nadeel is dus dat een nieuwe voeding vrij prijzig is. Mijn plan was een beetje om zoveelmogelijk dingen uit te kunnen bannen en als dan de voeding overblijft misschien denken aan een nieuwe...

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een idee over wat het kan zijn? wel lastig.. zit nu weer achter mijn 17 inch crt
Pagina: 1