[Philips 32PF9966] Resolutie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-05 21:38
Ik heb sinds kort een Philips 32PF9966 TV, 32" ziet er allemaal prachtig uit. Volgens de fabricant is de native resolutie 1366x768. Ik moet zeggen: Als ik die selecteer: Haarscherp beeld maar.... niet schermvullend. Links en rechts houd ik 2 zwarte balken van ong 2cm breed. Niet op te lossen met PowerStrip,.

De enige echt schermvullende resolutie is 1260x768 maar dat geeft een brak beeld, heel lelijk

Ik heb van meer mensen gelezen op tweakers met hetzelfde probleem maar nog geen antwoord gevonden. Vandaar dat ik dit probleem nog eens een kick wil geven |:(

Configuratie: ATI Radeon 9600XT (maar andere gebruikers hebben ook problemen met bv Geforce kaarten) en een Philips TV aangesloten via DVI. Ik gebruik powerstrip om de resolutie goed te krijgen.

By the way: Windows onthoudt de resolutie niet... Na een reboot krijg ik weer "gewoon" 640x480 wat uitermate irritant is.

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:08

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Probeer is 1280x720, is een standaard voor HDTV, en een standaard resolutie die door windows herkend wordt, dat werkt op de sony tv's iig wel perfect.. dan scaled de tv het up naar de goede resolutie...

[ Voor 20% gewijzigd door BiG-GuY op 25-06-2006 21:55 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Veel TVs hebben verschillende beeldmodi. De Philips TV hier beneden (een breedbeeld) kan ik schakelen tussen Automatisch, Breedbeeld 16:9, Zoom 16:9, en zo nog wel meer standen.
Staat je TV niet toevallig op een statische beeldmodi waardoor deze niet automatisch aangepast wordt? Ook moet je bij de modus "automatisch" altijd toch wel een halve minuut geduld hebben voordat de TV zich aanpast en probeert het beeld automatisch te vullen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-05 21:38
Het rare is dat op het moment dat ik via DVI ingang tv kijk, ik niet meer de scaling opties heb zoals automatisch, 4:3, 16:9, superzoom etc. Dat snap ik zelf ook niet helemaal.
Resolutie van 1280x720 geeft helaas geen beter beeld, maar een heel klein beeld midden in een groot zwart vlak.

Iemand nog andere ideën?? 8)7

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

Verwijderd

daanmsvl schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:04:
Het rare is dat op het moment dat ik via DVI ingang tv kijk, ik niet meer de scaling opties heb zoals automatisch, 4:3, 16:9, superzoom etc. Dat snap ik zelf ook niet helemaal.
Resolutie van 1280x720 geeft helaas geen beter beeld, maar een heel klein beeld midden in een groot zwart vlak.

Iemand nog andere ideën?? 8)7
Via DVI mis je scaling opties.... Dat is helaas eigenschap van deze tv.