[7800GTX] Vreemde lijnen in beeld

Pagina: 1
Acties:

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem met vreemde lijnen in 3d applicaties.

Afbeeldingslocatie: http://www.mrit.nl/got/3dm03s.JPG
en
Afbeeldingslocatie: http://www.mrit.nl/got/Quake4s.JPG

Dit is in een nieuwe configuratie en het is, denk ik, of de videokaart, of de voeding.
De videokaart is een Asus EN7800 GTX, driver is 84.21 maar het treed ook op met 91.31

Volledige specs:
Athlon 64 3500
Asus A8N-SLI SE (laatste nforce drivers geïnstalleerd, standaard clock settings)
Asus EN7800 GTX (84.21 drivers, standaard clocksettings)
2x 300GB sata drive
Windows XP sp2 met alle updates.
Coolermaster realpower 450W
De kaart is aangesloten op een aparte 6 pin pci-express connector)

Temps: Kaart 50, CPU 32, MB 37 <- lijkt goed.
Volts: Vcore = 1.41, 3.3 = 3.31, 5 = 5.03, 12 =11.97
Onder belasting zakt de 12v naar 11.78
Voeding kan op de ene 12V lijn 12A continu leveren (18A peak)
Op de andere 12V lijn 10A.

Zoeken levert geen zinnige resultaten op, 7800GTX +artifacts levert alleen overclock problemen op. Bovendien zijn artifacts meestal vrij willekeurig. De fouten zoals in de screenshots treden reproduceerbaar op.

- Herkent iemand de fouten zoals in de screenshots?
- Iemand een idee of het probleem in de kaart of in de voeding zit?
- Of dat het nog weer wat anders is?
Betere zoektermen zijn ook welkom.

Update: In een duister hoekje op de doos staat dat ze een veel zwaardere 12v lijn willen hebben. Dat eerst maar eens fixen.

[ Voor 7% gewijzigd door FirmPete op 25-06-2006 16:02 ]

Firmpete on Aerie Peak

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 07:34

LyP0

it is I , you worst nightmare

hmm dit komt me een beetje erg bekend voor, mijn asus 7800 gtx heeft dit prog ook al 2 maanden, wat bij mij hielp was de snelheid omlaag brengen. Ooit liep deze vrolijk op 535/1450 artifact vrij, nog wat headroom voor nog verder te klokken, temperaturen waren ook helemaal in orde. Toen heb ik geformateerd en game'de ik vrijwel niet ( leren voor examens ) en toen is ie langzaam aan deze erors gaan geven. 535/1450 doet ie ook absolut niet. hij loopt nu op 435/1350, dit doet ie wel nog stabiel.
Ik heb geen id waar dit aan kan liggen.
Al geprobeert :

andere koeler, 30 cm ventilator er op richten, processor terug klokken, memory terug klokken, mermory timings minder strak zetten, andere voeding ( 620 watt enermax liberty ) , praktisch alle drivers geprobeert. Win xp opnieuw geinstaleerd , win xp x64 geinstaleerd.

Ik ben happy dat ie nu uberhaupt loopt en beeld geeft. Deze gaat toch binnekort terug naar de winkel en dan komt de 7800 gtx van mn 2e pc hier in . ( ook asus )( loopt op 480-1425 )

ik voel me lekkaah !!!

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mja, Nieuwe voeding erin (Aopen 700 Watt) zelfde probleem.

Underclock werkt ook niet, komt niet eens door de nvidia test heen. Underclock zou ook niet acceptabel zijn. Kaart gaat terug.

Edit: Inmiddels omgeruild. Heb nu een BFG 7900 GTX OC. En wat een fijne kaart is dat :) Winkel wilde zelf ook wel ff testen, maar ook in een compleet ander systeem (Intel based) werkte hij niet goed. Verder geen gezeur of gemopper. Goeie service dus. (Mycom, r'dam)

[ Voor 42% gewijzigd door FirmPete op 03-07-2006 01:55 ]

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Het staat me bij dat dit duidt op geheugenproblemen.

Verwijderd

bij de asus kaartjes zitten vaak geen goede gamedrivers. ( vind ik ).
Ik zou eens proberen de laatste omega driver voor je kaart te downloaden en dan zal het waarschijnlijk weg zijn. Was bij mij wel trouwens. succes