Hallo,
Een beetje een raar probleem.
Me pc (p4 3ghz) valt constant na willekeurige tijdstippen uit.
De ene keer na een uur, de andere keer pas na 2 dagen.
Nu dacht ik eerst dat het aan de koeling o.i.d lag.
Heb extra fans geplaatst. Koelpaste Processor voor zekerheid vervangen etc.
Het gekke is echter dat wanneer ik me pc vervolgens reboot, hij superlang op bios scherm blijft hangen. Vlak na de post en de hardware check.
Wanneer ik vervolgens na de biossetup ga, ziet hij mijn HD niet.(Hangt dan 4min op loading setup:S?)
Echter wanneer ik niet na de biossetup ga, vind hij,blijkbaar, in 1x wel mijn HD aangezien hij dan opstart. Het gekke is dat die 4 minituten daarvoor me Cdrom drives constant blijven draaien?
Getest:
-Koeling
-Alle IDE vervangen.
Nog niet mijn hdd getest aangezien hij ook soms 2 dagen aanblijft, beetje klote als ik 2 dagen zonder mijn files moet testen.
Verder heb ik nog de volgende ideeen
Bios Reset,
Extra voeding (heb geen 350watt voeding liggen, kan ik niet 2 voedingen aansluiten? 1 voor mobo rest voor HDD, Cdrom etc?)
Iemand nog andere suggesties?
Thx
Een beetje een raar probleem.
Me pc (p4 3ghz) valt constant na willekeurige tijdstippen uit.
De ene keer na een uur, de andere keer pas na 2 dagen.
Nu dacht ik eerst dat het aan de koeling o.i.d lag.
Heb extra fans geplaatst. Koelpaste Processor voor zekerheid vervangen etc.
Het gekke is echter dat wanneer ik me pc vervolgens reboot, hij superlang op bios scherm blijft hangen. Vlak na de post en de hardware check.
Wanneer ik vervolgens na de biossetup ga, ziet hij mijn HD niet.(Hangt dan 4min op loading setup:S?)
Echter wanneer ik niet na de biossetup ga, vind hij,blijkbaar, in 1x wel mijn HD aangezien hij dan opstart. Het gekke is dat die 4 minituten daarvoor me Cdrom drives constant blijven draaien?
Getest:
-Koeling
-Alle IDE vervangen.
Nog niet mijn hdd getest aangezien hij ook soms 2 dagen aanblijft, beetje klote als ik 2 dagen zonder mijn files moet testen.
Verder heb ik nog de volgende ideeen
Bios Reset,
Extra voeding (heb geen 350watt voeding liggen, kan ik niet 2 voedingen aansluiten? 1 voor mobo rest voor HDD, Cdrom etc?)
Iemand nog andere suggesties?
Thx