Toon posts:

[ASP.NET] Submap met code/web.config maken in project

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag in een bestaande project een submap maken met hierin een web.config en verschillende pagina's met webforms.

Nu krijg ik de volgende error:
Error 15 Een sectie die is geregistreerd als allowDefinition='MachineToApplication' mag niet worden gebruikt buiten het toepassingsbereik. Deze fout kan worden veroorzaakt doordat een virtuele map niet is geconfigureerd als toepassing in IIS.
Hieronder de code van de web.config die staat in de submap:
<?xml version="1.0"?>
<configuration>
<appSettings/>
<connectionStrings/>
<system.web>
<authentication mode="Forms">
<forms name=".ASPXLOGIN" loginUrl="inloggen.aspx" path="/" protection="All" timeout="60"/>
</authentication>
<authorization>
<allow users="de89d090dd9DDdEv3" />
<deny users="*" />
</authorization>
</system.web>
</configuration>
Het doel is dus dat mensen wel gewoon de root van de project kunnen bekijken maar om bij de submap te komen moeten ze wel inloggen. Dat doen ze dus via de pagina inloggen.aspx die ook in de submap staat.

Nu weet ik dat je via IIS Manager van een map een programma moet maken om het project te runnen, echter nu krijg ik deze fout al in VisualStudio zelf dus lijkt het mij dat ik zoiets nu ook moet instellen in VisualStudio. Ik weet alleen niet hoe ik dit doe (virtual map o.i.d. las ik al op google alleen er staat geen beschrijving van hoe ik dit nou doe)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen wat ben nu beetje ten einde raad :(

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels zelf al wat dingen opgezocht en het blijkt dus dat ik die forms gebeuren niet in de web.config in een submag mag plaatsen.

Zo te zien mag dit alleen in de web.config in de root, echter vraag ik me nu af hoe ik dan alleen de submap kan beveiligen zonder dat dit invloed heb op de rootmap...

dus als iemand dat weet zou ik hem zeer dankbaar zijn :D

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 16:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:32:
Inmiddels zelf al wat dingen opgezocht en het blijkt dus dat ik die forms gebeuren niet in de web.config in een submag mag plaatsen.

Zo te zien mag dit alleen in de web.config in de root, echter vraag ik me nu af hoe ik dan alleen de submap kan beveiligen zonder dat dit invloed heb op de rootmap...

dus als iemand dat weet zou ik hem zeer dankbaar zijn :D
Met het location element.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Je kan in de root authentication op forms zetten, met een authorization allow="*" en dan in de submap alleen een authorization element met allow=<user>, deny="*".
Je krijgt dan zodra je naar de submap navigeert alsnog het inlogscherm.