Toon posts:

Laptop om te gamen, maar welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heey allemaal,

ik heb een vraag aan jullie, ik ben op zoek naar een laptop waar ik aardig mee kan gamen en het moet ook een laptop blijven (maw dat de batterij het ook een paar uur vol kan houden terwijl ik erop game ;))

Ik heb zelf gekeken naar Acer's, daar kon ik wel een leuke tussen vinden maar ik vroeg me af wat jullie ervan denken. De Aspire 5600, der zit namelijk een betere videokaart in dan bij de rest en hij is best te betalen.

en ik ben op de Dell site wezen zoeken, maar als je dan een leuke laptop wil dan zit je al snel aan de 2000 euro en das iets te veel voor mij

(mijn budget ligt tussen de 1200 en de 1350 ongeveer, het kan wel iets meer zijn maar geen 2000 ofzo dat lukt me echt niet :P)

hebben jullie nog ideeen waar ik wat mee kan ?

Greetz Wacko

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:04
Een paar uur gamen en dan ook nog eens op mooie kwaliteit? Vergeet het, al helemaal niet voor dat bedrag... Op mijn acer 5024 red ik de 1,5 uur NET, maar dan moet ik wel het beeldscherm op laagste helderheid zetten... Zo zwaar gamen kan je uberhaupt niet echt goed op een laptop, dus waarom ga je niet voor een desktop als je dat zo graag wil :).

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:58

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ik kan je alvast vertellen dat een paar uur gamen niet zal lukken. Als je 2 uur kan gamen op een volle accu is het al veel :Y)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een leuke desktop maar 1.5 uur is lang zat hoor :P veel langer ben ik meestal toch niet van een stopcontact weg ;) maar tis meer als ik bv met de trein ergens heen moet dat ik dan wat te doen heb :P

en als ik er dan een extra accu bij neem moet het geen echt groot porbleem zijn :P

EDIT:

maar 1.5 uur is beter dan 50 mins :P daar gaat het mij meer om

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 14:21 ]

Verwijderd

kan zo snel de 5600 niet terugvinden in de Pricewatch... kun je zelf ff de specs plaatsen ?
zit er 1 gig geheugen in ? en wat voor grafische kaart heeft het ?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 20:23

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals reeds gezegd game op een accu zal niet lang duren zeker geen 2 uur of meer. Ik vermoed zelfs dat wanneer je een Pentium M neemt (deze is het zuinigst) dat je nog blij mag zijn dat de accu langer dan een uur meegaat. Maar wat wil je ook laptops zijn er nu niet echt op gemaakt om echt te gaan zitten gamen. Daar kun je veel beter een gewone Pc voor nemen. Ik weet wel dat laptop's tegenwoordig ook leuke GPU's aan boord hebben, maar deze nemen ook het nodige aan vermogen op wanneer ze echt aan het werk gezet worden.

Op goede resolutie met de nodige eye-candy de huidige games draaien zal niet lang gaan wanneer je geen netspanning voorhanden hebt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of ik gelijk een hele site mag posten, maar hier is de link ;)

http://www.acer.nl/acereu...txParam=nl&crc=1373949599

hij kost 1200 euro (volgens de brochure ;))

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:00

Snippertje

Light up your life

gamen in de trein met een touchpad cker? 8)7 :|

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

_Dune_ schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:22:
Zoals reeds gezegd game op een accu zal niet lang duren zeker geen 2 uur of meer. Ik vermoed zelfs dat wanneer je een Pentium M neemt (deze is het zuinigst) dat je nog blij mag zijn dat de accu langer dan een uur meegaat.
de Core Duo is nog zuiniger op zich... en de core Duo 2 nog meer :P
enige nadeel bij de eerste Core Duo is de usb-bug waarbij de usb poort altijd actief blijft en das niet voordelig voor de accu
Maar wat wil je ook laptops zijn er nu niet echt op gemaakt om echt te gaan zitten gamen. Daar kun je veel beter een gewone Pc voor nemen. Ik weet wel dat laptop's tegenwoordig ook leuke GPU's aan boord hebben, maar deze nemen ook het nodige aan vermogen op wanneer ze echt aan het werk gezet worden.

Op goede resolutie met de nodige eye-candy de huidige games draaien zal niet lang gaan wanneer je geen netspanning voorhanden hebt.
denk niet dat dit opgaat voor de TS, voor 1350 euro heb je echt geen notebook met de mooie (en krachtige) gpu's waar je het over hebt....

/edit :
zie al dat het om een x1400 gaat... met 128 bit geheugeninterface zo te zien... denk niet echt dat het snel te noemen is (tov desktops dan)....
deze is blijkbaar langzamer dan de oudere x700...
http://www.notebookreview...eview=Dell+Inspiron+e1705
review is van een dell met een x1400 maar is leuk vergelijkingsmateriaal

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 14:30 ]

• MoiZie
  • Laatst online: 07:04
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:20:
ik heb al een leuke desktop maar 1.5 uur is lang zat hoor :P veel langer ben ik meestal toch niet van een stopcontact weg ;) maar tis meer als ik bv met de trein ergens heen moet dat ik dan wat te doen heb :P

en als ik er dan een extra accu bij neem moet het geen echt groot porbleem zijn :P

EDIT:

maar 1.5 uur is beter dan 50 mins :P daar gaat het mij meer om
Gamen in de trein? HAHA, mag ik even lachen? :D Dat doe je 1 of 2x en dan laat je het maar zitten, het zit echt niet fijn :D En bij een flinke laptop wordt het al snel zwaar en warm :). En al helemaal niet met een touchpad :+. Het enige waar ik mijn laptop in de trein nu nog voor gebruik is om een film te kijken :).

[ Voor 3% gewijzigd door MoiZie op 25-06-2006 14:25 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 09:35
als je voor die 5600 serie gaat kan k je dinsdag (als het goed is) vertellen hoe die bevalt ;) . k heb namelijk vorige week de Acer Aspire 5652 besteld (2x 1.66GHz, 2GB ram, 100GB harddisk, Geforce Go 7600 enz enz). K ben van plan deze te gaan gebruiken met mn 20"scherm, kan k dus wel redelijk zien of je dr goed op kan gamen..

k heb m btw bij de funprice vandaan voor 1500€ (ipv 1585€)

[ Voor 10% gewijzigd door DP Kunst op 25-06-2006 14:28 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

Ik heb een Dell Inspiron 8600 met een Ati kaartje (256MB) en 768MB intern geheugen en 2 batterijen en hou het een dik uur vol op volle toeren. Dus verwacht nooit uren lang te kunnen spelen op je batt.!

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
cool :) dat lijkt me wel leuk om te horen :)

maar der zit wel wat in met die touchpad :/ maar daar kan je wel overheen komen ;) je moet alleen geen Doom 3 spelen :P maar strategies kan best hoor ;)

maar als je laptops gaat vergelijken met een desktop verliest de laptop hij bijna altijd, maar dat komt door de stroomvoorziening, die is gewoon veel beter bij desktops... maar ik denk toch dat een laptop wel langer dan een uur leeft als je een game speelt die je niet op ultra instelt ;) dat kan ook helpen :P

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
MoiZie schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:25:
[...]

Gamen in de trein? HAHA, mag ik even lachen? :D Dat doe je 1 of 2x en dan laat je het maar zitten, het zit echt niet fijn :D En bij een flinke laptop wordt het al snel zwaar en warm :). En al helemaal niet met een touchpad :+. Het enige waar ik mijn laptop in de trein nu nog voor gebruik is om een film te kijken :).
nou, ik weet niet wat voor laptop jij gebruikt en wat voor games je speelt, maar vlieg en racesims (TrackMania Nations O+ ) is zeer goed te doen in Koploper intercity`s hoor. Ik stap in Groningen in de trein, klap m`n laptop open en in Voorburg doe ik `m dicht en dan staat de teller op 23% Batterij. Dan heb ik toch 2,5 uur trackmania gespeeld @ 1400x1050 met een Radeon 9700 (full power) en een PM 1,5 Banias (niet de zuinigste). FPS of RTS gamen lijken me inderdaad een crime in een trein met weinig tot geen ruimte voor een muis :P

Voor gamen onderweg zou ik de TS echter wel een wat handzamere laptop aan willen raden dan 15,4" Widescreen. In een trein of vliegtuig kom je dan al gauw ruimte tekort. 14.1" Widescreen of 15.1" 4:3 is beter te doen. Kijk ook eens naar tweedehands laptops, daar heb je voor veel minder geld heleboel laptop. Vooral IBM (wel met goeie videokaart!) laptops zijn tweedehands nog wel goed te doen!

[ Voor 6% gewijzigd door -ErikE- op 25-06-2006 14:41 ]

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zo te zien heeft de 5600 series alleen integrated Intel graphics.

http://www.acer.com.sg/pr...re5600/psp_aspire5600.asp

Persoonlijk zou ik dan toch voor dell kiezen, met name de Inspiron 9400. Hij is dan iets boven je budget maar niet veel. Hij is wel 17'. De onderstaande specs komen uit op 1443 Incl btw EXCL verzendkosten ( 85 euro dacht ik ).

Processor:
Intel Core™ Duo Processor T2300E (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

Microsoft Operating System:
Legitieme Windows® XP Professional, SP2 26921 [619-10540] 11

Support Services:
1 Jaar Collect & Return service

LCD Scherm:
17" Wide Screen WXGA+(1440x900)

Geheugen:
1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)

Harde Schijf:
80GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive 51605 [400-12236] 8

Optical Drives:
8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software

Batterij:
9 Cell 80 WHr batterij 22257 [451-10202] 112

Grafische Kaart:
256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS

• Lukin
  • Niet online
de Core Duo is nog zuiniger op zich... en de core Duo 2 nog meer :P
enige nadeel bij de eerste Core Duo is de usb-bug waarbij de usb poort altijd actief blijft en das niet voordelig voor de accu
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=53923

Fix voor het USB gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
der staat op de site dat ze in de TM 5602 een

NVIDIA® GeForce® Go 7300 with up to 256 MB of TurboCache™ technology (64 MB of dedicated GDDR2 VRAM, up to 192 MB of shared system memory), supporting dual independent display, Microsoft® DirectX® 9.0, Shader Model 3.0, OpenEXR High Dynamic Range (HDR) technology, NVIDIA® PowerMizer™ 6.0, PCI Express®

kaartje zetten :P dus dan maakt het niet veel meer uit, en ik heb ook gekeken bij een winkel hier in de buurt en dan kost dees 1139 eurotjes

der zit alleen wel maar 512 mb ram in, maar dat kan ik nog upgraden, maar dat doe ik waarschijnlijk iets later, want anders is het (ik ben nog maar een onschuldig 17 jarig jongetje dat in de kassen werkt 8)7 ) te veel in 1 keer

ik heb ook bij me desktop in stappen geupgrade naar wat het nu is :)

(post ik nog wel een keer ergens :P)

EDIT -> (link: http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=664287)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 14:51 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 09:35
upgrade moet je meteen doen, anders toppen ze dr 2x256 in en zitten al je sloten vol. als je dan wil upgraden meot je meteen 2x 512 kope en zit je met die 2x256 over...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
das waar, nja ik zal het ff navragen of ze het gelijk kunnen doen en ook wat het kost :P ik denk niet dat het een heel groot probleem is, maar tenks voor de tip ;) had ik nog niet aan gedacht 8)7

• Lukin
  • Niet online
VRAM houdt dus in dat hij van je main geheugen gaat jatten en als je win XPP draait en maar 512 hebt kom je echt niet ver daarmee. Het is erg handig al heb je veel ram, maar met 512 draai je voornamelijk op de 64MB dedicated.

http://kettya.com/notebook2/gpu_ranking.htm

Handige link voor GPU benchmarks, hou wel rekening mee dat het 3dmark03 is.

Verwijderd

Topicstarter
ik snap em, maar als ik het goed begrijp neemt die GC alle rammen op die er over zijn tot het max van 192mb?

en wat is het memuse van xp? oftewel hoeveel rammen jat ie van me pc :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 15:07 ]

• Lukin
  • Niet online
Inderdaad maximaal 192 mb, maar om windows XPP SP2 soepel te draaien heb je toch gauw al 512 mb nodig. Dus met een gig zou je redelijk weg moeten kunnen komen om het GPU mem aan te vullen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dan ga ik kijken wat het beste uitkomt aan het einde van de vakantie, of ik laat er gelijk een gig inzetten of ik vraag ze heel lief of ze de 2x256 willen vervangen voor 1x512

maar zoals ik al zei daar moet ik nog ff naar kijken :P eerst moet ik nog wat meer centjes sparen :P

(en ik dacht bijmezelf ik ga nu alvast rondkijken wat er te vinden is :) want dat hebben ze over een maand nog vast wel :P)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Gamen met een X1400 of 7300 gaat echt niet lukken, je moet dan minstens een X1600 hebben.

Die Dell is wel goed, of voor iets goedkopers zou je de Asus A6Ja kunnen overwegen :)

• Lukin
  • Niet online
Inderdaad als je even geduld hebt en wat langer spaart heb je straks een heel mooi ding, Intel en AMD gaan binnenkort prijzen dumpen, ergens in eind juli omdat de nieuwe conroe chips uitkomen als het goed is. Dus dan zullen de laptops met de huidige versie van Dual Core ook wel goedkoper worden hopelijk.

Verwijderd

Topicstarter
wat maakt de 1400 minder om te gamen dan?? en ik zal ook nog wat beter kijken naar die dell maar ik weet niet of ik die zo snel kan betalen :P maar dat zie ik nog wel

• Lukin
  • Niet online
Het is een low end kaart, de vorige generatie game GPU die in laptops zat was de x700 deze is vervangen door ATi via de x1600 de x1400 is ter veranging van de daaronder gelegen kaart.

http://www.laptoplogic.co...c730a1efbf9ecc5af238a853a

Benchmark artikel handig om te lezen. De x1400 draait het in principe wel maar sta niet verbaast dat hij nieuwe games niet aankan en ouwe 1 - 2 jaar toch flink moet inleveren op detail level en resolutie wil je het soepel kunnen spelen.

Verwijderd

Topicstarter
oja ik zie het, presteert wel erg bar vergeleken die 7900 :/

nja ik zal kijken wat ik van die dell kan maken :P

• ChessSpider
  • Laatst online: 31-01 21:30
In die benchmarks gebruiken ze 3 verschillende processors..
cs

• Lukin
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
maar je heb wel gelijk, ook hier presteert ie zwaar onder niveau....

maar ik ben al wezen kijken naar die dell, en als ik em neem zoals ik em wil kost ie 1516 euro...

maar het enige jammere is dat je altijd allerlei zooi mee krijgt waar ik niets aan heb, zoals ms works, modems enzo...

EDIT: wat naar mijn idee net zoveel geld kost als een extra accu en een tas (die er nu niet inzit)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 16:32 ]

• Lukin
  • Niet online
Klopt bij dell krijg je er een hoop troep bij. Het zou inderdaad flink schelen al zou je dat weg kunnen laten, het voordeel van dell is dat ze vaak aardige aanbiedingen hebben zoals gratis leveren of gratis dubbel geheugen of 100 euro korting en dan wordt het pas echt aantrekkelijk.

• siknu
  • Laatst online: 04-01 15:29
Voor het gamen in de trein kan ik je deze geweldige computer aanbevelen.

Afbeeldingslocatie: http://images.wehkamp.nl/images/artikelen/9/2/928616_ga.jpg

Hij gaat langer als 10 uur mee op 2 penlites en elke dag speel je op een spannend nieuw veld. Daarnaast scheelt hij je met 9,99 Euro zo'n 1200 euro op je budget.

Ok zonder gekheid, ik zou eerlijk gezegd even wachten tot na de zomervakantie, wanneer de merom laptops beschikbaar zullen komen. Die paar weken voor de vakantie zul je er toch niet zoveel plezier meer aan hebben.

Verwijderd

is dit niet iets dan :

pricewatch: Asus A6KT-Q006H (Turion 64 MT34; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)

kijk es ff rond op pricewatch voor een laptop voor rond die prijs met een betere kaart... voor spellen is namelijk degrafische kaart veel belangerijker dan een paar honderde mhz op de cpu....
bijv bovenstaande laptop heeft een x1600 128 mbyte kaart, een turion MT34 (1800 mhz), 1 gig geheugen, enige nadeel is de 4200 rpm harde schijf (wel 100 gig ) !
voor 1120 euro

Verwijderd

Topicstarter
holy sjit, ik heb maar 1 woord voor die laptop in vergelijking tot de andere: GEIL!

ik denk dat ik die zeker is van dicterbij ga bekijken :P

tenks voor de tip!! :)

en om nog ff op geld trug te komen, dat heb ik toch pas over 2 maanden ;P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:09:
geheugen, enige nadeel is de 4200 rpm harde schijf (wel 100 gig ) !
die kan je nog upgraden later ;) dus ik denk dat het zeker de moeite waard is :D en het is een asus hehe :P

• Lukin
  • Niet online
Dat is inderdaad een ok laptop, jammer van de 128 mb versie maar hij is def beter dan de x1400. 4200 rpm is wel erg traag dus upgraden die hap idd :P wel dure grap volgens mij..

Verwijderd

Lukin schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:57:
Dat is inderdaad een ok laptop, jammer van de 128 mb versie maar hij is def beter dan de x1400. 4200 rpm is wel erg traag dus upgraden die hap idd :P wel dure grap volgens mij..
ach als je de 100 gig kunt verkopen dan kun je er met 50 euro bij wel een leuke 5400 rpm 80 gig schijf voor kopen... dan ben je nog goedkoper uit dan die andere acer... sowieso zou ik voor een asus gaan tov acer

Verwijderd

Topicstarter
nu je het zegt, er zitten een hoop dingen aan die asus tov van die acers, dus ik denk dat ik dell op een bootje naar onbetalistan stuur en acer naar het rijk der oude ideeën. :)

maar ik ga nu nog kijken waar ik em ga bestellen :P das ook nog een probleem want ze verkopen em niet hier bij mij in de buurt...

Verwijderd

hou er wel ff rekening mee dat dit geen Core Duo cpu is, dus gewoon een single core versie....
zoveel verschil is er niet met het gamen hoor en de Turion is qua performance voor kloksnelheid en accugebruik goed te vergelijken met de Pentium M Dothan...

Verwijderd

Deze misschien:
Toshiba Satellite A100-253
http://www.azerty.nl/prod...a-satellite-a100-253.html € 1271,61
Ik heb deze gisteren ook besteld :P

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-02 22:27
Voor dezelfde prijs als die Asus A6KT heb je binnen ene paar weken de Asus A6T die dan uitkomt (4 juli ligt hij bij Mycom had ik iig al tehoren gekregen). Deze heeft een Turion X2 :P En ene Geforce Go 7600 welke vergelijkbaar is met de X1600.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Kijk eens in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat we verwachten van een dergelijke topicstart.
Ik mis hier vooral een stukje eigen inzet en vooronderzoek, daarom gaat je topic op slot

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.