Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

knipperleds en weerstanden

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 15:11

chaozz

Retrofiel

Topicstarter
Ik ben bezig mijn xbox wat op te leuken. De eject button is al rood i.p.v. groen, case sticker, etc. en nu wil ik 2 mods uitvoeren: netwerk led en hdd led. In de beschrijvingen staat dat je een led en een 220ohm weerstand nodig hebt. I.p.v. een normale led kon je ook voor een knipperled kiezen.

Dat laatste heb ik gekocht, maar de verkoper zei dat die een andere weerstand nodig hadden; een 1k weerstand.

Ik ben geen electro man, dus bij deze vraag ik het jullie: gaat het werken met de knipperleds en de 220ohm weerstanden? Een van de tutors die ik uit wil voeren staat hier

PS: mijn box ziet er nu zo uit. en ja, over smaak valt te twisten. echte modders zullen de case-sticker waardeloos vinden, maar ik vind hem wel phun zo :)

chaozz.nl | RetroGameCouch

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Die knipperled werkt waarschijnlijk op een andere (iets lagere) spanning. Dat is per soort verschillend. Blauwe led's bijvoorbeeld werken op hogere spanningen dan rode etc. Maar meestal zijn ze niet zo kieskeurig hoor ;) Die 220 ohm gaat denk ik wel werken, als je er zeker van wil zijn kan je een aantal van die weerstanden in serie zetten zodat je bijv. 880 ohm hebt, of je koopt gewoon een 1k-weerstand :)

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Topicstarter
Ok, ik heb de boel aan elkaar gesoldeert en het leek te werken. Bij het aanzetten van de xbox knippert de led iets van 5x. Maar daarna gebeurd er niets meer. Niet bij het browser van de HDD met BoXplorer of bij het lezen van een game profiel bij een willekeurig spel.

Hoe fix ik dit? Een 1k weerstand er tussen? Of een normale led i.p.v. een knipper led er tussen solderen?

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dan zit er iets anders verkeerd, dat kan niet aan de weerstand liggen (tenzij die led nu is doorgebrand door een te lage weerstand maar dat ruik en zie je wel ;) ). Misschien heb je de led verkeerd om geplaatst?

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 09:55
JER00N schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:48:
Dan zit er iets anders verkeerd, dat kan niet aan de weerstand liggen (tenzij die led nu is doorgebrand door een te lage weerstand maar dat ruik en zie je wel ;) ). Misschien heb je de led verkeerd om geplaatst?
Dan heeft hij toch ook niet 5 keer kunnen knipperen?

Als je de xbox opnieuw aanzet, knippert hij dan weer 5 keer?

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Topicstarter
Ja, iedere keer als ik de xbox opstart knippert hij 5x, en daarna blijft hij dus uit.

[ Voor 30% gewijzigd door chaozz op 26-06-2006 10:16 ]

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 17:33
Wel op de goede IDE pin dan? Niet die die hoog wordt op het moment dat de HDD aan aan het gaan is zegmaar (initialiseren)?

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Topicstarter
Ja, op pin 39 (de rode kant van de kabel is pin 1).

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:27
Waarom zou je dingen die uit zichzelf al als een gek knipperen (netwerk/hdd ledjes) gaan vervelen met een knipperled?

Veel kans begint die led "uit", om na een bepaalde tijd "aan" te gaan en weer uit etc. Aangezien hij tijdens het laden niet constant aan staat maar snel knippert kan het zijn dat je gewoon iedere keer te weinig hebt om het "uit" te overbruggen zodat hij aangaat.

Zet er gewoon een normale led in, die knippert door de aard van de data al uit zichzelf.

Wil je echt een gelijkmatig knipperpatroon dan moet je iets verzinnen dat triggert bij een signaal op je datalijn en dan een nette knipper laat zien, maar dan zit je dus al aan optocouplers, microprocessoren of flipflops met NE555s etc te denken

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Uhmm, misschien is dit dom maar, een netwerk led, of hd led, gaat toch branden wanneer de hd of netwerkkaart actief is? Waarom neem je dan een knipper led, aangezien een normale led al vanuit zichzelf gaat knipperen? Misschien begint de knipperled telkens met een 'niet aan' periode, en doordat de gegevens stroom telkens stopt, en weer aan gaat zie je niks?
edit:
Blehhhh, refresh Muthas, refresh... :z

[ Voor 15% gewijzigd door Muthas op 26-06-2006 14:37 ]

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Topicstarter
Veel kans begint die led "uit", om na een bepaalde tijd "aan" te gaan en weer uit etc. Aangezien hij tijdens het laden niet constant aan staat maar snel knippert kan het zijn dat je gewoon iedere keer te weinig hebt om het "uit" te overbruggen zodat hij aangaat.
Dit is precies waar mijn collega en ik ook op uit kwamen.
Zet er gewoon een normale led in, die knippert door de aard van de data al uit zichzelf.
Ik ben de bout aan het opwarmen, dus ik zal later wel melden of het gewerkt heeft. Bedankt voor alle tips iedereen!

/edit: gelukt! Hij werkt prima met een normale led! Bedankt!

[ Voor 25% gewijzigd door chaozz op 26-06-2006 20:59 ]

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Topicstarter
Toch maar even het resultaat met jullie delen (foto's genomen met mobiel):

Links een LAN-led:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ejg.wenners/garbage/xbox_lanled.jpg

Rechts een HDD-led:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ejg.wenners/garbage/xbox_hddled.jpg

Bedankt voor de hulp nogmaals..

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:45
het is een schone cover, maar moeten die leds daar zo uitsteken? ik vind dat eerder lelijk, misschien schoon inwerken, dat zal veel mooier zijn?

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 20:09
Afbeeldingslocatie: http://www.totaltuning.nl/images/rtm5010_130.jpg
Ledhoudertje is toch veel mooier. En je moet gewoon een normale led erop solderen net zoals in je computer. Als je echt wil dat hij gaat knipperen probeer een condensator er paralel over te zetten. Maar dan knippert hij max 5 keer ofzo dan is die leeg.

• chaozz

chaozz

Retrofiel

Topicstarter
Ik wist van het bestaan van een ledhoudertje niet eens af. Die ga ik maar eens even aanschaffen, want dat is qua afwerking inderdaad stukken beter dan hoe het er nu uitziet. Goeie tip..

Pagina: 1