fps meten van een film

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-07 09:59
Bestaat er een progje zoals fraps, maar dan voor films om te meten hoeveel frames ik heb in een film. Wil zien op welke resolutie en kleurkwaliteit een film het best werkt op een ouwe pc.

:edit: op vraag van spider mijn vraag verduidelijken:

Het enigste wat ik wil zien, is rechts of links bovenaan het aantal frames dat de film op dat moment aan het weergeven is. Net zoals in fraps, maar dan voor films, soort van bench dus. Ik gebruik BSplayer, omdat die tot nu toe het vloeiendst @ 800*600 @ 15 bitskleuren gaat op me amd k-6 2 500 mhz en sis 6236(ofzo, weet niet zeker)

[ Voor 56% gewijzigd door skelleniels op 25-06-2006 14:28 ]

http://specs.tweak.to/16567

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 22:20
Het programmatje Gspot kan dat volgens mij wel. Dat progsel geeft info over bitrate, resolutie, fps, codec, enz.

http://www.headbands.com/gspot/

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Er lopen hier twee dingen door elkaar. Aan de ene kant de framerate van een film. Dit is een gegeven omdat dit zo opgeslagen is en dit is compleet niet vergelijkbaar met een fps van een game. De framerate van een film is inderdaad keurig te achterhalen met apps als gspot.

De TS is volgens mij eerder op zoek naar een bench progje om te kijken hoe goed films draaien. Dat heeft helemaal niks met fps of het aantal frames te maken. Je zult gewoon films af moeten spelen en kijken of er frames worden geskipped.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien ben ik wel ouderwets, maar ik dacht dat de fps van een PAL-film 24 was en van NTSC 25?

edit:
Ah, thanks Janoz, ik zat verkeerd te denken :)

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 25-06-2006 14:16 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Janoz schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:12:
[...]

De TS is volgens mij eerder op zoek naar een bench progje om te kijken hoe goed films draaien. Dat heeft helemaal niks met fps of het aantal frames te maken. Je zult gewoon films af moeten spelen en kijken of er frames worden geskipped.
Wellicht dat de topicstarter zijn openingspost dan wat uitgebreider moet neerzetten dan de 2 regels die nu meer verwarring over zijn daadwerkelijke doel zaait; dan dat deze ons van enige nuttige informatie voorziet ;) Ook het onderzoeken van aantallen geskipte frames kun je naar mijn weten ook niet met WMP ed. bekijken? Dan kom je volgens mij al snel bij mplayer oid uit :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• skelleniels
Janoz schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:12:
Er lopen hier twee dingen door elkaar. Aan de ene kant de framerate van een film. Dit is een gegeven omdat dit zo opgeslagen is en dit is compleet niet vergelijkbaar met een fps van een game. De framerate van een film is inderdaad keurig te achterhalen met apps als gspot.

Bedoeling is dat er ergens rechts bovenaan bij het afspelen van de film het aantal fps komt zoals in fraps, alleen vind ik dat niet met dat programma? Maar kan fraps dit ook niet? Want als mijn screensaver aanligt, dan zie ik ook het aantal frames via fraps.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:28
skelleniels schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:23:
[...]

Bedoeling is dat er ergens rechts bovenaan bij het afspelen van de film het aantal fps komt zoals in fraps, alleen vind ik dat niet met dat programma? Maar kan fraps dit ook niet? Want als mijn screensaver aanligt, dan zie ik ook het aantal frames via fraps.
Fraps werkt ook gewoon bij films, maar dit is niet het aantal fps van de film zelf, maar gewoon het aantal beeldjes dat naar je monitor verstuurd wordt.

edit:
fps van een film is trouwens constant, dus dit hoef je niet tijdens een film te meten, maar kan je inderdaad bekijken met gspot.

[ Voor 12% gewijzigd door DEVoTi0N op 25-06-2006 14:27 ]

• anandus
  • Niet online
Mag ik vragen waarom de topicstarter het eigenlijk wil weten? :)

• skelleniels
anandus schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:28:
Mag ik vragen waarom de topicstarter het eigenlijk wil weten? :)
Wil weten hoever ik nog verwijderd ben van de 25 fps met die trage pc. Wil namelijk van die comp een filmcomputer maken. Als ik weet dat ik er bijvoorbeeld maar 3 fps meer van zit, kan ik kijken of het doenbaar is met gewoon wat te tweaken aan het OS of een ander afspeelprogramma of dat ik (liever niet) een andere cpu zal er moeten insteken. En eigenlijk ben ik ook gewoon benieuwd naar het aantal frames dat ik nu heb :+

• anandus
  • Niet online
skelleniels schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:32:
[...]

Wil weten hoever ik nog verwijderd ben van de 25 fps met die trage pc. Wil namelijk van die comp een filmcomputer maken. Als ik weet dat ik er bijvoorbeeld maar 3 fps meer van zit, kan ik kijken of het doenbaar is met gewoon wat te tweaken aan het OS of een ander afspeelprogramma of dat ik (liever niet) een andere cpu zal er moeten insteken. En eigenlijk ben ik ook gewoon benieuwd naar het aantal frames dat ik nu heb :+
Hou er dan wel rekening mee dat verschillend gecodeerde films een andere performance-hit geven :)
(m.a.w. probeer diverse divxen, xvid, mpeg, etc. tenzij je weet hoe de films gecodeerd zullen zijn :))

• skelleniels
anandus schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:34:
[...]

Hou er dan wel rekening mee dat verschillend gecodeerde films een andere performance-hit geven :)
(m.a.w. probeer diverse divxen, xvid, mpeg, etc. tenzij je weet hoe de films gecodeerd zullen zijn :))
Heb ik inderdaad ook aan gedacht: een gedownloade finding nemo(divx) gaat inderdaad echt niet vloeiend. Maar ik gebruik de originele dvd van Troy om te testen: 720x576 is de resolutie.

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Kan je met dat programma Gspot misschien ook achterhalen of films zijn re-encoded met een CCE programma? Oftwel zijn er speciale kenmerken waarmee je een CCE-film kan onderscheiden?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:28
Backpacker schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:39:
Kan je met dat programma Gspot misschien ook achterhalen of films zijn re-encoded met een CCE programma? Oftwel zijn er speciale kenmerken waarmee je een CCE-film kan onderscheiden?
CCE is gewoon een MPEG2 encoder. Hoewel er verschillende MPEG2 encoders zijn, en deze inderdaad ook een verschillend resultaat opbrengen, laten ze niks achter in het bestand. Ook laten ze geen typische kenmerken ofzo na. Je zou er achter kunnen komen, als je de source van de film ook had, en je precies wist hoe de encoders hun werk deden...dus eigelijk gewoon: nee.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:48
Windows Media Player kan dit gewoon. View -> Statistics (het is mij vroeger iig een keer gelukt om te kijken hoe een HD-film liep en ik heb ik WMP de mogelijkheid gehad dit te zien. Helaas schijnt het nu niet te werken hier, maar dat kan de oorzaak hebben dat ik veel services heb uitgeschakeld en x64 draai).

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-07 18:20

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Met Winamp kan dit ook. Dan staat onderin het venster waarin de film draait ook hoeveel FPS die op dat moment doet.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Pagina: 1