Toon posts:

Zalman ZM-MFC1: vragen voor aanschaf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag de Zalman ZM-MFC1 fancontroller kopen, maar ik heb hier nog een aantal vragen over:

1. Kun je de fans (die op die 4 channels zitten met de draaiknop) helemaal uitzetten dmv de draaiknop?

2. Die vier channels hebben per stuk een max output van 7W, is dit genoeg om twee 80 mm LED-fans op één channel aan te sluiten?

3. Er kunnen op de overige 2 channels (met de switches) nog CCFL, maar hoeveel CCFL kun je erop aan sluiten per channel?

4. Moet je om die CCFL aan te sluiten ook nog aparte kabeltjes/verloopstukjes kopen?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

Alvast bedankt!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:13
Zalman ZM-MFC1 dubbelpost.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Crosspost nu niet, dat is al gezegd in je vorige topic 8)7

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

We kunnen in dit topic door blijven gaan...

@ Topicstarter: Crossposten is niet nodig, als je gewoon een Topic Report aanmaakt (handje aan de bovenkant van de pagina) wordt het topic vanzelf verplaatst voor je door 1 van de moderators.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:08
Aangezien de andere dicht is hier nogmaals :)
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:03:
Hallo,

Ik wil graag de Zalman ZM-MFC1 fancontroller kopen, maar ik heb hier nog een aantal vragen over:

1. Kun je de fans (die op die 4 channels zitten met de draaiknop) helemaal uitzetten dmv de draaiknop?
Nee ze kunnen niet helemaal uit
2. Die vier channels hebben per stuk een max output van 7W, is dit genoeg om twee 80 mm LED-fans op één channel aan te sluiten?
Volgens mij moet hij dat wel redden (heb hier 2 normale fans op 1 kanaal)
3. Er kunnen op de overige 2 channels (met de switches) nog CCFL, maar hoeveel CCFL kun je erop aan sluiten per channel?
Hier kan ik geen antwoord op geven maar ik neem aan dat 1 invertor prima werkt (2 ccfl dus)
4. Moet je om die CCFL aan te sluiten ook nog aparte kabeltjes/verloopstukjes kopen?
Nee
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

Alvast bedankt!
Alstu!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Nog ff wat over 3: Die 2 kanalen kun je net zoveel aan hangen totdat je voeding het niet meer trekt. Dus geen 7 watt ofzo maar véél meer.

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor het Crossposten.

Ik heb een aantal 12 volt LED-fans gezien die 0,13 Ampère nodig hebben. Dit is een verbruik van ongeveer 1,6 Watt. Er kunnen dus wel meerdere fans op één channel. :)

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of je de draaiknoppen los kunt krijgen, zodat je het frontje los kunt maken? Dit zou namelijk wel handig zijn voor een custom frontje :)

• TheZeroorez
  • Niet online
Alles valt te modden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, maar ik heb liever niet dat ik die draaiknopjes moet afbreken of iets dergelijks. Als ik ze er makkelijk af kan halen (zonder iets kapot te maken), dan maak ik van een 5,25" afdekplaatje even een nieuw ondoorzichtbaar en reclameloos frontje :)

Kortom, wie kan mij vertellen hoe die draaiknopjes vast zitten en of ze losgehaald kunnen worden?

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:28:
Jawel, maar ik heb liever niet dat ik die draaiknopjes moet afbreken of iets dergelijks. Als ik ze er makkelijk af kan halen (zonder iets kapot te maken), dan maak ik van een 5,25" afdekplaatje even een nieuw ondoorzichtbaar en reclameloos frontje :)

Kortom, wie kan mij vertellen hoe die draaiknopjes vast zitten en of ze losgehaald kunnen worden?
Je kan het plexiglas plaatje gewoon losschroeven en een eigen afdekplaatje maken en erop schroeven.

Ook handiug dus omdat je het zalman plaatje als "mal" kunt gebruiken dan :)

p.s. een deel van de draaiknoppen moeten idd wel los maar volgens mij is dat geen probleem :)

[ Voor 9% gewijzigd door Breaker op 25-06-2006 16:53 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Idd. en een hoop mensen hebben dit ook al gedaan dus ga er maar van uit dat het goed en gemakkelijk te doen is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta eigenlijk op het punt om deze fancontroller te bestellen, maar zit nog wel over één ding te twijfelen:

Ik maak in mijn behuizing een raam, met daarin weer een 80mm casefan. De behuizing staat op mijn bureau, waardoor de casefan op ongeveer 50 cm van mijn hoofd zit. Het lijkt me daarom ook wel prettig als ik de casefans dmv de fancontroller helemaal uit kan zetten.
Wie weet er nog fancontrollers waarbij dit kan (naast de NXP-301 en NXP-305 van Vantec)?
Op de fancontroller moet in ieder geval CCFL aangesloten kunnen worden en het moet passen in een zwarte behuizing (zwart frontje dus).

Als je er nog eentje weet, vermeld dan alsjeblieft even het type, dan kan ik de voor- en nadelen tov de Zalman afwegen.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
waarom plaats je casefans als je ze uit wilt zetten? Je kan daar overigens ook de schakaar voor gebruiken... keuze tussen 12 V (vol), 5V (langzaam) en uit...

En CCFL's kan je niet zomaar dimmen. Als je voltage verlaagt, zal hij niet goed meer (=alleen aan de uiteinden) branden.
Als je de schakelaars gebruikt: die zijn 10 A per stuk ofzo... je wordt gelimiteerd door de spanningstoevoer, dus de dikte van de kabel met de molex. Dat zijn echt veel CCFL's....

Als je van 0 - 12 Volt wilt regelen, moet je naar PWM fancontrollers kijken... het enige nadeel is dat die een zoemend geluid kunnen toevoegen...

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
De schakelaars wil ik al gebruiken voor de CCFL aan te sluiten: de casefans kunnen hier dus niet op.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 18:51 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Geloof mij, als hij op z'n langzaamst staat merk je er weinig van.. Maar waarom zet je je PC eigenlijk niet gewoon onder je bureau :?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat daar de tafelpoot in de weg zit :P

Daarnaast vind ik het zonde om een gemodde pc op de grond te zetten: je ziet hem dan bijna niet.
Pagina: 1