Toon posts:

[asp.net] Gridview aanpassen en data opslaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met data in een gridview. Ik laat in een gridview een datatabel in. Maar in die grid moeten er 2 waardes aanpasbaar zijn: aantalJaar en aantalLicenties. Ik kan wel de aantallen wijzigen in de grid maar krijg het niet voor elkaar om deze op te slaan in m'n datatable. Ik gebruik hiervoor de volgende button:

code:
1
2
3
    protected void GridView1_RowUpdating(object sender, GridViewUpdateEventArgs e)
    {
    }

Ik heb al heel wat uren lopen googlen en lopen proberen maar ik krijg het niet voor elkaar. Hoop dat jullie me kunnen helpen of in ieder geval een opzetje te geven hoe ik dit aan moet pakken, want ben echt ten einde raad.. :?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:53
Een button, en je laat een method zien, die een event-handler is voor het RowUpdating event ?
Misschien helpt het als je eerst eens even in de MSDN gaat zoeken naar informatie over die event. Dan krijg je al gauw dit te lezen:
The RowUpdating event is raised when a row's Update button is clicked, but before the GridView control updates the row. This allows you to provide an event-handling method that performs a custom routine, such as canceling the update operation, whenever this event occurs.
Maw: het wegschrijven van de data moet je niet dmv deze event doen.

Als je gebruik maakt van .NET 2.0 heeft je GridView ook een RowUpdated event. Deze event wordt getriggered nadat de GridView de Row ge-updated heeft.

Verder: als het gaat om het opslaan in je DataTable (in memory dus), en je maakt gebruik van DataBinding, dan zal die (aangepaste) waarde -als je het goed doet- automatisch goed in de DataTable staan.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
aha dus ik gebruik het GridView1_RowUpdated event om m'n datatable up te daten?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:53
Maar, maak je gebruik van DataBinding ?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb een datatable met rows erin. Deze laat ik zien in een grid. Ik heb bij de properties van me grid: autogenarate columns of false gezet. En bij het kopje 'misc' bij Columns heb ik de kolommen geplaats en een: Edit Update Cancel en een Delete gezet. Edit en Cancel werken al. Alleen update krijg ik niet voor elkaar en delete...

Dit is me datatable:
code:
1
2
3
4
5
6
            dr[0] = id;
            dr[1] = Product;
            dr[2] = aantalLicenties;
            dr[3] = aantalJaar;
            dr[4] = prijs;
            dr[5] = totaalPrijs;

Modbreak:Als je nog wat toe te voegen hebt aan je post, gebruik dan de edit-knop. Zomaar na een half uurtje je topic omhoog schoppen is op GoT ongewenst.

[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 25-06-2006 16:10 ]