Waarom werkt mijn 'USB-splitter' niet...??

Pagina: 1
Acties:
  • 1.604 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114080

Topicstarter
Ik heb zo'n USB-splitter gekocht (zo'n ding die je in een USB slot steekt en waarmee je dan (in dit geval) 4 USB aansluitingen creeert).
Nou is het gekke dat het prima werkt wanneer ik één ding erin steek (bv externe HDD), maar dat hij een 2e - 3e en 4e aansluiting dan niet accepteert... (de computer zegt dan simpelweg dat er niets is aangesloten)
(de items die hij niet accepteert werken alleen aangesloten in die splitter overigens wel)

Moet je bepaalde software hiervoor installeren of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
kan zijn dat je usb poort het niet trekt, als al die devices stroom slurpen via die poort is er gewoon te weinig over.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 13:54
Zit er een adapter bij die splitter of is het er een zonder?
anders krijgt het usb apparaat gewoon teweinig stroom omdat de andere usb apparaat al gebruikt en dan te weinig overhoud voor de anderen apparaten.

edit/ net te laat :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door willyfreak op 25-06-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je bedoelt een USB HUB. Welke apparaten die jij wil aansluiten halen de voedingsspanning vanuit de USB poort? De meeste USB HUB's zijn namelijk passief en hebben dus geen voedingslijntje voor het aangesloten apparaat. Het apparaat dient dan van een eigen voedings aansluiting (adapter) voorzien te zijn.

edit: Damn ben ik zo traag of jullie zo snel. :'( Ik moet ook niet hier op GOT zitten... ik moet leren.

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 25-06-2006 12:57 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Eén usb-poort kan maximaal 5 Volt bij 500 mA leveren. Dat is dus 2,5 Watt.
Als je externe harde-schijf geen aparte adapter heeft zal hij waarschijnlijk alle stroom uit de usbpoort voor zichzelf nodig hebben :)
Koop dus of een usb-hub met voeding, of sluit apparaten aan met eigen voedingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114080

Topicstarter
Hmmm, nee dat kan het niet zijn lijkt mij.
Ik wil dit er namelijk op aansluiten:

Externe HDD (deze heeft uiteraard eigen voeding)
Scanner (deze heeft ook eigen voeding)
Canon camera (Deze werkt ook gewoon op zijn eigen accu)

Of te wel, geen enkel apparaat gebruikt power via de USB poort. (lijkt mij)

Ik heb trouwens dit moederbord: Asus P4G8X DeLuxe - Poorten geupgrade naar USB2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 13:29
ze blijven stroom trekken uit je USB poort, of ze nu wel of geen eigen adapter hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:24

Haan

dotnetter

Wat gebeurt er als je er een usb muis of toetsenbord als tweede op aansluit? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zo'n dingetje veel stroom trekt, dus als het dan nog steeds niet werkt, kan je dat alvast wegstrepen als oorzaak.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Anoniem: 114080 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:02:
Hmmm, nee dat kan het niet zijn lijkt mij.
Ik wil dit er namelijk op aansluiten:

Externe HDD (deze heeft uiteraard eigen voeding)
Scanner (deze heeft ook eigen voeding)
Canon camera (Deze werkt ook gewoon op zijn eigen accu)

Of te wel, geen enkel apparaat gebruikt power via de USB poort. (lijkt mij)

De camera zal sowieso zijn stroom uit de USB-poort halen, maar de HDD en scanner zullen maar heel weinig nodig hebben.
Elk USB-apparaat trekt (soms veel, soms weinig) stroom uit zijn poort!
Misschien trekt de scanner zijn 2 Ampère die hij nodig heeft helemaal uit zijn eigen voeding, maar bv het chipje wat voor de USB-communicatie zorgt zal een beetje stroom uit de poort trekken.
Misschien niet noemenswaadig, maar als meerdere apparaten dit doen terwijl er al te weinig stroom is kan het misschien te veel worden.

Via Apparaatbeheer > eigenschappen van USB-controller kun je overigens kijken hoeveel elke poort verbruikt, met een max van 500mA. Kijk dat eerst eens even na :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Morphine schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:17:
ze blijven stroom trekken uit je USB poort, of ze nu wel of geen eigen adapter hebben
Klopt.
Daarbij is het zo dat je max 500mAH kan trekken uit je USB poort. Als het gaat om een passieve hub dan verdeel je die 500mAH dus over 4 poorten en de hub gebruikt zelf ook nog eea. Vaak komt het neer op dat je per poort nog iets van 100mAH overhoudt. En veel dingen trekken meer dan dat, dus dan kan het kloppen dat andere apparaten niet meer gezien worden.
Om wat voor een hub gaat het? En heb je de mogelijkheid deze ook aan te sluiten op een extra voeding? Want dan zou je dat eerst eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat de Canon camera niet functioneerd via een USB HUB, dat kan kloppen. Ik heb zelf een Canon S45, deze weigert ook te werken via een USB HUB (sweex :X ). Overigens wat bedoel je met USB poorten upgraden van je moederbord? Heb je een PCI USB2.0 kaartje er ingestoken? Houdt er wel rekening mee dat je ook USB1.1 en USB2.0 HUB's hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door _Dune_ op 25-06-2006 13:30 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 13:29
overigens wel vreemd dat windows dan niet met de melding met het "er te weinig stroom bladiebla verhaal" komt... want meestal werkt de rest dan ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is een PCI USB2.0 kaartje niet iets ?

Die dingen zijn minder dan 10 euro en dan heb je er 3 poorten extra bij.

Edit : Owja ik kan bij de mijne er een Digicam + PSP + externe HDD op doen zonder problemen.

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 25-06-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 11:51

Nulnulnix

BOFH

Anoniem: 114080 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:02:
Dat laatste is compleet nosense. De P4G8X deluxe heeft standaard al USB2 onboard. Daar valt dus niets aan te upgraden.
Via het BIOS kun je overigens instellen hoe de stroomvoorziening naar de USB poorten geregeld wordt. Zet deze op high en probeer nog eens.

Maar het beste blijft natuurlijk een USB Hub met eigen stroomvoorziening!

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablabla
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-08-2023
Ook al tijden problemen met usb, meerdere hd aangesloten via hub, resultaat schijven raw. Alles kwijt. Meerere hubs geprobeert.zelfde probleem. Nu werkt het wel, ik heb de logitech dongle niet meer in de hub, maar in een vaste usbpoort.
Nu gezocht en logitech geeft inderdaad problemen.
Misschien heeft iemand er iets aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
blablabla schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:47:
Ook al tijden problemen met usb, meerdere hd aangesloten via hub, resultaat schijven raw. Alles kwijt. Meerere hubs geprobeert.zelfde probleem. Nu werkt het wel, ik heb de logitech dongle niet meer in de hub, maar in een vaste usbpoort.
Nu gezocht en logitech geeft inderdaad problemen.
Misschien heeft iemand er iets aan?
Altijd even kijken naar hoe oud een topic is voor je een reactie plaatst. We zijn 15 jaar verder, wat de kans dat de TS nog op een antwoord zit te wachten nogal klein maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat dus. TS heeft niets meer aan je opmerking @blablabla .
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.