Toon posts:

php + flash shoutbox

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een shoutbox gemaakt met flash en php (php code was deels bestaand) en ik heb deze
getest in IE 5 en in firefox en safari. Hij doet het prima, maar in IE krijg ik soms
undefined terug (dwz geen variabelen van php). Ik vermoed dat het te maken heeft met de POST data, maar weet het niet zeker. Klinkt dit bekend? Kan ik trouwens in php de POST data aan het eind van mijn script verwijderen?

Hieronder mijn script...

<?php
mysql_connect("localhost", "database", "wachtwoord")
or die("&contents=Er is geen verbinding met de databa");

mysql_select_db("database")
or die("&contents=Er is geen shoutbox database gevonden");

if ($_POST['action']=="insert") {
$name=strtoupper($_POST['name']);
$shout=strtoupper($_POST['shout']);
$now=time();

$sql=mysql_query("INSERT INTO shoutbox (id,date,name,shout) VALUES ('','$now','$name','$shout')")
or die("&contents=Fout bij het verwerken van de data");
$_POST['action']="insertDone";
}
else {
$sql=mysql_query("SELECT * FROM shoutbox INV ORDER BY id DESC LIMIT 50")
or die("&contents=Fout bij het verkrijgen van de data");

if(mysql_numrows($sql)==0) {echo"&contents=Er staan nog geen berichten in de database";}
else {
while($row=mysql_fetch_array($sql)) { $contents="$contents"."$row[name]: $row[shout]\n"; }
echo"&contents=$contents";
}
}

?>

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

PHP:
1
if ($_POST['action']=="insert") {

=>

PHP:
1
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST" && $_POST['action']=="insert") {

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoi CCKP en welkom op GoT. :) Ik ben bang dat ik je eerste topic meteen ga sluiten. Ik zal proberen je uit te leggen waarom.

Om te beginnen is je vraag al redelijk vaak voorbij gekomen en makkelijk te vinden als je de foutmelding (Notice: Undefined index 'action') even in de search stopt. Ook op php.net is hier aardig wat over te vinden. Daarnaast is het niet de bedoeling dat je hier je code dumpt en vervolgens verwacht dat wij het voor je gaan debuggen. Als je code post, dan is alleen het relevante stukje code nodig in je topic; de rest maakt het alleen maar lastiger voor ons om je te helpen. ;)

Overigens zou ik de code van snake903 niet zo schrijven. Je hebt mee aan het volgende:
PHP:
8
if (isset($_POST['action']) && $_POST['action'] == 'insert') {

snake903's code zou fout gaan als ik via een ander formulier iets naar die pagina post waarin er geen veld "action" bestaat. :)

Als laatste puntje: zou je de volgende keer een betere beschrijvende titel kunnen kiezen, met de betreffende programmeertaal tussen blokhaken? "[PHP] Undefined index bij POST-waarde" zou hier een betere titel zijn geweest. Het zou ook fijn zijn als je de volgende keer [code] of [code=taal] tags gebruikt, dan is je code wat leesbaarder. ;)

Lees overigens ook even Algemene gedragsregels (Netiquette) en Programming Beleid - De "quickstart" door.

Veel plezier nog op GoT. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.