Ik heb een shoutbox gemaakt met flash en php (php code was deels bestaand) en ik heb deze
getest in IE 5 en in firefox en safari. Hij doet het prima, maar in IE krijg ik soms
undefined terug (dwz geen variabelen van php). Ik vermoed dat het te maken heeft met de POST data, maar weet het niet zeker. Klinkt dit bekend? Kan ik trouwens in php de POST data aan het eind van mijn script verwijderen?
Hieronder mijn script...
<?php
mysql_connect("localhost", "database", "wachtwoord")
or die("&contents=Er is geen verbinding met de databa");
mysql_select_db("database")
or die("&contents=Er is geen shoutbox database gevonden");
if ($_POST['action']=="insert") {
$name=strtoupper($_POST['name']);
$shout=strtoupper($_POST['shout']);
$now=time();
$sql=mysql_query("INSERT INTO shoutbox (id,date,name,shout) VALUES ('','$now','$name','$shout')")
or die("&contents=Fout bij het verwerken van de data");
$_POST['action']="insertDone";
}
else {
$sql=mysql_query("SELECT * FROM shoutbox INV ORDER BY id DESC LIMIT 50")
or die("&contents=Fout bij het verkrijgen van de data");
if(mysql_numrows($sql)==0) {echo"&contents=Er staan nog geen berichten in de database";}
else {
while($row=mysql_fetch_array($sql)) { $contents="$contents"."$row[name]: $row[shout]\n"; }
echo"&contents=$contents";
}
}
?>
getest in IE 5 en in firefox en safari. Hij doet het prima, maar in IE krijg ik soms
undefined terug (dwz geen variabelen van php). Ik vermoed dat het te maken heeft met de POST data, maar weet het niet zeker. Klinkt dit bekend? Kan ik trouwens in php de POST data aan het eind van mijn script verwijderen?
Hieronder mijn script...
<?php
mysql_connect("localhost", "database", "wachtwoord")
or die("&contents=Er is geen verbinding met de databa");
mysql_select_db("database")
or die("&contents=Er is geen shoutbox database gevonden");
if ($_POST['action']=="insert") {
$name=strtoupper($_POST['name']);
$shout=strtoupper($_POST['shout']);
$now=time();
$sql=mysql_query("INSERT INTO shoutbox (id,date,name,shout) VALUES ('','$now','$name','$shout')")
or die("&contents=Fout bij het verwerken van de data");
$_POST['action']="insertDone";
}
else {
$sql=mysql_query("SELECT * FROM shoutbox INV ORDER BY id DESC LIMIT 50")
or die("&contents=Fout bij het verkrijgen van de data");
if(mysql_numrows($sql)==0) {echo"&contents=Er staan nog geen berichten in de database";}
else {
while($row=mysql_fetch_array($sql)) { $contents="$contents"."$row[name]: $row[shout]\n"; }
echo"&contents=$contents";
}
}
?>