Vervanger voor mijn Canon A40

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Ik heb nu een canon A40 en deze is aan vervanging toe. Ik zoek iets wat VEEEL kleiner en sterker is. De canon durf ik niet echt zonder tasje mee te nemen. Ik zoek iets dat ik zo in mijn broekzak steek.

Echter wel met minimaal de kracht van de A40. Ik probeer eigenlijk altijd alle foto's zonder flits te maken omdat dan de foto's veel mooier worden.
Ook moet de accu een poosje meegaan (en bij voorkeur te vervangen zijn door batterijen, handig voor op lange vakanties)

uit bovenstaande destilleer ik de volgende eisen:
- minimaal ISO 800
- minimaal 4x optische zoom (bij voorkeur meer)
- zo klein en sterk mogelijk
- lang meegaande accu of op batterijen

Kan iemand mijn eisen aanvullen of nog mooier... mij de camera adviseren bij bovenstaande eisen?

pentax s6 is nu een kanshebber.... mogelijk een canon ixus? of zelfs de A70 (hoe groot is deze?)

Ik ben altijd blij geweest met de kracht van canon, alleen de a40 was slecht qua macro.

[ Voor 19% gewijzigd door xychix op 25-06-2006 12:01 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:53
a70 :D , in welke tijd leef jij? We zijn inmiddels 2-3 generaties verder.

de ixus 800is voldoet vrij goed aan jou wensenpakket. Alleen geen batterijen, maar accu's.Over die kracht hoef je mijn insziens geen zorgen te maken, die a40 is al zo oud dat elke huidige camera een heel stuk krachtiger is.

als je toch meer fotografische instellingen wilt moet je idd voor een A serie gaan, deze zijn ook een stuk goedkoper. Ze zijn wel groter dan een ixus, maar een stuk kleiner dan een a40

[ Voor 25% gewijzigd door dribbel op 25-06-2006 12:09 ]

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:02

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

de A540 bijvoorbeeld lijkt me een prima toestel van canon. Ixus is uiteraard qua design prachtig, maar hij is niet goedkoop.

dit is niet bedoeld als reclame, maar kijk even op www.fotokonijnenberg.nl......dit is een winkel met goede website, waar je makkelijk wat specificaties kan lezen. Beter nog, ga er even langs en bekijk de camera's......jij hebt toch wel subjectieve eisen, die wij niet voor je kunnen oplossen denk ik.
op die website kijken zal je al wel helpen denk ik.
casio exilim serie is ook erg klein zie ik, maar hoe goed die verder is enzo weet ik niet.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Grrrrrene in "Fotografie technische FAQ en Koopadvieze..."
Lees dit eens door en bekijk de bijhorende topics. Zul je een hele hoop ervaring in één keer kunnen lezen. :)

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik denk dat hij het over de A700 heeft. De A70 is volgens mij nergens meer tekoop mits je hem 2ehand wilt kopen.

Heb je ook nog een bepaald budget.
Je kan ook nog hier kijken: Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 2
of hier: Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3

Verwijderd

xychix schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:00:

uit bovenstaande destilleer ik de volgende eisen:
1- minimaal ISO 800
2- minimaal 4x optische zoom (bij voorkeur meer)
3- zo klein en sterk mogelijk
4- lang meegaande accu of op batterijen
Heb ze even genummerd voor je. Komt ie aan:

Als je 1 laat vallen (bedroevende resultaten op Iso800) is de Canon Ixus 800IS een leuke optie (hoewel ie niet erg klein is). Als 1 nog minder belangrijk is dan is de Panasonic FX01 ook een goede optie.

Als optie 2 minder belangrijk is, kijk dan eens naar de Fuji F11/ F30 of de Fuji V10.

Als optie 3 minder belangrijk is kijk dan eens naar de Panasonic TZ1 (hoewel slechte ISO800 performance) of de Kodak V610 (nog niet op de markt).

Zoals je kunt zien is er niet een camera die voldoet aan alle specs. Ikzelf denk dat de Fuji V10 het beste aansluit bij jouw eisen. Klein en compact, gemiddelde accu (alsnog veel langer dan bij de A40), goede ISO 800 perfomance en het enige compromis is 3.6x optische zoom. Veder moet je even benoemen welke eigenschappen je bereid bent om bij te stellen, alleen dan is er een best-buy samen te stellen.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ik ga eens even kijken wat een Fujifilm FinePix Z3 kost.... die ziet er wel super uit. Niet veel zoom maar verder wel een toppertje.

Eigenlijk moet ik eisen wegstrepen maar point&shoot is er bij gekomen (ik wordt altijd gek van de tijd die mijn a40 nodig is om 'op te starten')

Kodak V610 voldoet ook aan het "compact" eens kijken hoe de kwaliteit van deze toestellen is.

[ Voor 18% gewijzigd door xychix op 25-06-2006 12:47 ]

Verwijderd

Het nadeel van de Z3 (ik weet niet of ie al uit is, maar ik ken zowel de Z1 als de Z2) is het schuifje voor de lens. Wanneer dit opzij gaat, gaat de camera aan. Dit kan erg lastig zijn met het opbergen van de camera. Daarnaast is een dergelijk lenssysteem minder scherp dan een lenssysteem dat naar buiten schuift, maar wel minder gevoelig voor beschadiging. Verder vind ik het dock niet ideaal ontworpen en loop ik altijd te kloten met het erin zetten van de camera. Tot slot vind ik de matte buitenkant van de Z1 beter dan de glimmende buitenkant van de Z2 aangezien je op deze laatste altijd heel veel vingerafdrukken ziet!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:04:
Het nadeel van de Z3 (ik weet niet of ie al uit is, maar ik ken zowel de Z1 als de Z2) is het schuifje voor de lens.
k zie net dat de Z3 529 eurootjes kost. misschien moet ik toch ook maar een budgetje aanhouden van +/- 300 a 350 euro.

Verwijderd

Dat ligt niet in de lijn der verwachting. De camera is pas net aangekondigd en de Z2 is ruimschoots verkrijgbaar voor circa 270 euro. Het lijkt me dat de Z3 maximaal 350 euro mag kosten (mist voldoende voorradig).

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het probleem is een beetje dat alleen jij wat aan dit topic hebt en je topic ook niet snel teruggevonden zal worden in de search, omdat het eigenlijk totaal niet om de A40 gaat. Bovendien hebben we een speciaal topic voor camera's in een bepaalde prijsklasse, zoals jvvv ook al zegt:
jvvv schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:17:
Grrrrrene in "Fotografie technische FAQ en Koopadvieze..."
Lees dit eens door en bekijk de bijhorende topics. Zul je een hele hoop ervaring in één keer kunnen lezen. :)
Deze gaat dus op slot. In een van de grote topics mag je de vraag natuurlijk best opnieuw stellen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.